2021-04-05, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Förstår inte varför man inte röstade bort Viktoria, hon sprider bara dåliga stämning, gnäller och är totalt värdelös. Hayes kanske riskerade att skada sig men var mer positiv och hjälper till mer. Tror dom kommer ångra sig bittert.

Jag är beredd att hålla med. Viktoria är ingen man vill ha i sitt lag. Vi måste däremot ha i åtanke att TV-kamerorna bara är på under begränsade tider. Hayes var kanske extremt jobbig efter att kamerorna hade slocknat. Hörde du t.ex. hur mycket oväsen han förde under immunitetstävlingen?

I övrigt tror jag att det var Joanna som lyckades övertala Elias och Olivia att rösta på Hayes. Så vitt jag förstått så var den officiella anledningen Hayes knäskada men jag tror mer på att Joanna såg Hayes som ett större hot än Viktoria. Joanna är lömsk. Det var bra av Hayes att ge henne blodshämnden.
2021-04-05, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Anki är en enerverande kärring.

Johanna hade för mycket kläder på sig ikväll.

Anki verkar helt klart vara en jobbig figur. En 50-plussare som tror att hon fortfarande är 25. Men jag undrar om inte Annica är snäppet värre. Hon försökte göra en höna av en fjäder i dagens avsnitt när hon medvetet misstolkade det Elias sa. Hur kan hon bli sur över hans ordval? Elias har helt rätt i att deras lag är fysiskt starkare än det andra laget men att de måste bli bättre på att samarbeta för att inte förlora fler tävlingar.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-04-05 kl. 22:09.
2021-04-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nog måste väl det andra laget märka/höra när en sådan båt kommer och plockar upp en person i andra laget?

De bor inte på samma ö.
2021-04-05, 22:09
Medlem
Nu kom jag på varifrån jag känner igen Tova-Sophia. Hon var med på ett avsnitt av Första Dejten på SVT.
2021-04-05, 22:09
Medlem
BreEEeevs avatar
Någon annan som såg att de stavat Hayes namn fel i immunitetstävlingen?
På skylten som satt på skottkärran stod det ”HAYS”.
Så jävla uselt av produktionsteamet att inte ens kunna stava deltagarnas namn rätt.
2021-04-05, 22:10
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
De skulle behövt hans tyngd i båtdragningen idag, även om han var halvskadad. Nä nä istället behåller dom Victoria. Snillrikt. 👌
Jag tänkte också på detta, Hayes styrka med båtdragningen hade behövts nu, han hade dragit båten själv, men han var ju Hulken och ett stort hot tyvärr👌
2021-04-05, 22:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Såg inte hays utröstning komma? Vad var anledningen egentligen??
Han skulle bli en belastning för laget pga sina skador.
2021-04-05, 23:03
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlawless
Hur lyckas kameran alltid vara perfekt på plats när de hittar brev och hur kommer det sig alltid att de hittar brevet när de är ensamma? Nån lirare i crew som lockar dit dem till brevet?

Det är såklart inte så att de på måfå lägger ut ett brev och hoppas att någon ska hitta det. Man lägger ut ett brev, talar om var det ligger och sedan vet deltagarna att de ska skrika "BREEEEV" till de andra för att det ska göra sig bättre i TV.

Robinson är inte uppgjort på förhand men vissa delar är naturligtvis regisserade. Det är inte så att kamerorna bara råkar fånga deras privata snack heller. Tidigare deltagare har ju indikerat att man t.ex. ber deltagare x, y och z att samlas och prata (diskutera pakter, skvaller etc).
2021-04-05, 23:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det är såklart inte så att de på måfå lägger ut ett brev och hoppas att någon ska hitta det. Man lägger ut ett brev, talar om var det ligger och sedan vet deltagarna att de ska skrika "BREEEEV" till de andra för att det ska göra sig bättre i TV.

Robinson är inte uppgjort på förhand men vissa delar är naturligtvis regisserade. Det är inte så att kamerorna bara råkar fånga deras privata snack heller. Tidigare deltagare har ju indikerat att man t.ex. ber deltagare x, y och z att samlas och prata (diskutera pakter, skvaller etc).
.

Lika som det är på Farmen. De blir oxå tillsagda vissa saker som att t ex prata om vissa saker i vissa situationer mellan några deltagare. Ska de gå till Tinget eller annat så kan de få ta om det ett par ggr också, det har flera deltagare berättat.

Det med Robinson (på Fidji) har deltagare berättat om att de faktiskt inte får klättra i palmer för att ta ner kokosnöttter - dels sitter dessa galet högt upp i palmerna så det innebär risk med klättringen för deltagarna så dessa huggs ner och så får deltagarna "hitta några" ibland. Kokosnötterna huggs också ner för skulle det ramla en kokosnöt som har mognat så kan man faktiskt dö av att få en sådan i skallen. Så området de får gå på är väl genomgått av produktionen samt inhägnat - de får inte gå hur långt som helst från sitt lag och läger.

I den svenska versionen kan de inte "plantera ut" mat och inte ens fisk och vi svenskar vet ju vad som finns i svensk natur så i år blir det tuffare för deltagarna angående maten. Det blir bär, svamp och fisk som de kan hitta/fånga själva och så vinster med mat förstås. Men jag tycker de verkar dåliga på att fixa t ex granbarrsté och lite annat av naturen som faktiskt går att äta. Inte har de tänkt på att läsa på om vår natur eller hur man klarar sig heller verkar det som - utom några få.

Ena laget har verktyg och bygger golv till sin hydda. Andra laget hade väl inte vare sig tändstål eller verktyg - så de sover rakt på sanden. Men de kunde väl hämtat tallris (som redan ligger på backen) och sett till att ha under sovsäckarna istället för den kalla och råa sanden? Det är inspelad i ett Naturreservat så man får inte göra vad som helst -men lite får man faktiskt göra ute i ett sådant ändå.
2021-04-06, 00:15
Medlem
En sak jag reflekterat över, den hittade sprängtickan, känns märkligt då jag inte sett en enda björk (av det jag sett iaf), så hur tusan kan han hitta den? Har för mig han sa att han hittat den på backen dessutom, vilket är liten trolighet.
2021-04-06, 02:44
Medlem
2021-04-06, 03:15
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
.

I den svenska versionen kan de inte "plantera ut" mat och inte ens fisk och vi svenskar vet ju vad som finns i svensk natur så i år blir det tuffare för deltagarna angående maten. Det blir bär, svamp och fisk som de kan hitta/fånga själva och så vinster med mat förstås. Men jag tycker de verkar dåliga på att fixa t ex granbarrsté och lite annat av naturen som faktiskt går att äta. Inte har de tänkt på att läsa på om vår natur eller hur man klarar sig heller verkar det som - utom några få.
I den amerikanska versionen får de en stor säck med ris som basföda och den brukar räcka hela säsongen.
Medans i den svenska versionen får de ingenting så folk blir ju sjuka av svält varenda säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in