2021-04-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jo men det i här fallet har butiken redan tagit hänsyn till det.
15 kronor var satt efter utefter exakt dessa förutsättningar. Ändå skulle Ebba oja sig som en gammal tant. "inte ska jag betala fullpris, jag är partiledare och gör inte enkla saker - det får andra betala för"

Hörde du henne säga det? :P

Ebba möter Esb.

https://www.youtube.com/watch?v=G5ykpBEy95I
https://www.youtube.com/watch?v=NwC7ph9FD54
https://www.youtube.com/watch?v=O4aguyDsw1k
2021-04-10, 13:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Hur går det för Ebba Blås Thor?.

Noterade kaxiga Ebba lilla söker en ny profilfråga eftersom hon dragit värnandet om "våra äldre" i smutsen. Läs ljugit om.

Den nya (långt bort från den exempelösa kränkningen av 81-åriga Esbjörn) är KD-feminism. Vad det nu är.

09 april 2021 kl 09:59.
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Kristdemokraterna fortsätter att tappa väljare och noterar sitt lägsta stöd sedan 2018, medan Liberalerna däremot ökar med 1 procentenhet till 3,7 procent och därmed närmar sig riksdagsspärren.

https://www.svd.se/bors/news_detail.php?newsid=3b867e1d-a7cf-450e-aade-58afa04a86a6

Snart får Ebba, KD och alla deras väljare plats i Esbjörns hus.

Det finns väl ingen normalt funtad människa som tror att Ebba någonsin kommer kunna finna glädje i ett hus hon tillskansat sig genom att köra över en gammal gubbe på hans arv? Så fungerar inte livet.

Huset är för alltid nerskitat av och för Ebba..

Ebba är emotionellt störd om hon finner ro i detta hus.

Edit: L och KD passera väl varandra straxt under 4 % spärren.
Jag tror Ebba är så emotionellt störd att hon skulle kunna trivas i huset.

Ebba är ju uppvuxen som en del av eliten i en jävligt störd församling. Ebba tänker att vilka i fall hon än får så är det guds vilja att det ska bli just så.

Så vem behöver bryr sig om den gamla manen som står vid grinden och gråter av förtvivlan. När man är övertygad om att gud vill att man ska bo i just detta hus.

Intressant reflektion du gjorde om att Ebba bytt fokus. Det är sant men inget jag tänkt på tidigare. Nu är feminism Ebbas huvudfråga. Det var länge sedan hon utvalde sig om de gamla.

Jag undrar om Gnäbba tänker att det är okey att snatta ett hus från en man ur ett feministiskt perspektiv. Män har ägt hus i alla tider, nu är det Qvinnornas tur.
2021-04-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den enda korrekta jämförelsen i detta fallet är väl att hon måste mjölka själv och ha med en tom förpackning hemifrån medan bonden står bredvid och gråter över spilld mjölk. Sen försöker en granne stjäla mjölken med motiveringen att kon egentligen är hennes.

Till råga på allt så bör Ebba betala 39.90 för mjölken för det gör Zlatan där han bor.

Zlatan är ju prissättande, sätter han även BNP i det land han befinner sig i?

Nu är ju frågan är det någon annans ko?
Har den stulits eller gått över staketet frivilligt?
Kolla nummerlappen i örat!
2021-04-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror Ebba är så emotionellt störd att hon skulle kunna trivas i huset.

Ebba är ju uppvuxen som en del av eliten i en jävligt störd församling. Ebba tänker att vilka i fall hon än får så är det guds vilja att det ska bli just så.

Så vem behöver bryr sig om den gamla manen som står vid grinden och gråter av förtvivlan. När man är övertygad om att gud vill att man ska bo i just detta hus.

Intressant reflektion du gjorde om att Ebba bytt fokus. Det är sant men inget jag tänkt på tidigare. Nu är feminism Ebbas huvudfråga. Det var länge sedan hon utvalde sig om de gamla.

Jag undrar om Gnäbba tänker att det är okey att snatta ett hus från en man ur ett feministiskt perspektiv. Män har ägt hus i alla tider, nu är det Qvinnornas tur.

Det har aldrig fallit dig in att Ebba just råkat avslöja en "liga" som koncenrerat sig på äldre barnlösa?
Att dessa nu satt igång en stor kampanj för att peka åt annat håll för att försöka rädda det de ville ha?
2021-04-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är precis såna ställen som är superheta bland nyrika!

Tur att man inte e nyrik dårå!!!
2021-04-10, 13:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det har aldrig fallit dig in att Ebba just råkat avslöja en "liga" som koncenrerat sig på äldre barnlösa?
Att dessa nu satt igång en stor kampanj för att peka åt annat håll för att försöka rädda det de ville ha?
Nä det har aldrig slagit mig. Jag vet att Ebba själv antytt det och jag vet att det fabuleras om här i tråden.

Om så är fallet så får man väl ta tag i ligan i en annan rättsprocess. Denna tvist handlar ju om det är Ebba eller Esbjörn som har bättre rätt till huset.

Om Esbjörn vinner huset och någon annan försöker stjäla det, så ska det givetvis granskas oxå.

Men denna tvist handlar ju inte om Ebba mot ligan. Att Esbjörn har ångrat sig torde stå helt klart för de flesta.

Förutom de som ser det som omöjligt att en så glasklar person som Esbjörn på något sätt lät sig påverkas av Ebba vid försäljningen. Men det det som fult rimligt att han enbart någon vecka efter kontraktsskrivningen är en svag gammal man som står under sin omgivnings onda påverkan.
2021-04-10, 13:34
Medlem
Citat:
Nä det har aldrig slagit mig. Jag vet att Ebba själv antytt det och jag vet att det fabuleras om här i tråden.

Om så är fallet så får man väl ta tag i ligan i en annan rättsprocess. Denna tvist handlar ju om det är Ebba eller Esbjörn som har bättre rätt till huset.

Om Esbjörn vinner huset och någon annan försöker stjäla det, så ska det givetvis granskas oxå.

Men denna tvist handlar ju inte om Ebba mot ligan. Att Esbjörn har ångrat sig torde stå helt klart för de flesta.

Förutom de som ser det som omöjligt att en så glasklar person som Esbjörn på något sätt lät sig påverkas av Ebba vid försäljningen. Men det det som fult rimligt att han enbart någon vecka efter kontraktsskrivningen är en svag gammal man som står under sin omgivnings onda påverkan.

Nej, det står inte klart för de flesta att Esb ångrat sig.
Jag tror han har ångrat sig pga den påtryckning han utsatts för.
Otillbörlig påtryckning.
2021-04-10, 13:37
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"Värderingar gäller bara vanliga människor, inte kändisar som tjänar mycket, deras marknadsmässiga pris är"
Tydligen lägre - alla här vill ju tydligt säga att den INTE är värd 4.2 .... trots en mäklare sagt 4.2 +/- 200 000kr.

Och +15% på en värdering kan ingen säga skulle vara oväntat eller otroligt på en ganska het marknad i en storstadsregion. Alltså +5 mille i köpeskilling.

Mja du +15% på den utökade värderingen som var marknadsvärdet då huset såldes, blir då TA DA så mycket som fastigheten med en enkel värdering ett halvår senare värderas till nämligen 4.6milj.

Blir inte +5 mille de heller och även du lider av numeriskdyslexi.
2021-04-10, 13:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Nej, det står inte klart för de flesta att Esb ångrat sig.
Jag tror han har ångrat sig pga den påtryckning han utsatts för.
Otillbörlig påtryckning.
Du läste inte sista stycket jag skrev eller?

Jag finner det så konstigt att han omöjligt kan ha känt påtryckningar från Ebba att sälja. Trotts att han faktiskt säger just det ( hon tjatade och tjatade).
Hur kan det då vara rimligt att han låter sig påverkas av omgivningen nu?
2021-04-10, 13:49
Medlem
Citat:
Du läste inte sista stycket jag skrev eller?

Jag finner det så konstigt att han omöjligt kan ha känt påtryckningar från Ebba att sälja. Trotts att han faktiskt säger just det ( hon tjatade och tjatade).
Hur kan det då vara rimligt att han låter sig påverkas av omgivningen nu?

Han träffade deras gemensamma bekant och sen träffade han Ebba flera gånger, de skrev kontrakt och sen träffades de 10 dagar senare med bland annat Ebbas mamma och hennes barn och han var med då de röjde.

Sen kommer han på att Ebba tjatat och tjatat. Det var när pensionatstanten fick vetskap och satte press och han klarade inte det och säger at Ebba tjatat.

Ebba hade inte tjatat men det har pensionatstantetn och Esb hade inte ångrat sig redan samma dygn för han var 10 dagar senare och hjälpte till på tomten utan några som helst tårar.
2021-04-10, 13:51
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Om vi nu ser till riskerna med partiska vittnen från båda sidorna, så har Ebba ett ess, hon har en granne till Esb:s ruckel som kommer att vittna i denna cirkus, plus skriftlig bevisning.

Sen kan vi konstatera att påståendet om bankbesöken för att återbetala handpenningen är en bluff.
Inget bankvittne finns registrerat av parterna, och alla bankkontor har videoövervakning. Swedbanks kontor hade direkt kunnat langa fram en videosekvens om Binninge hade åberopat intygande från banken, speciellt då han smetade kriminella anklagelser mot Ebba.

Binninge själv har nu gått under jorden....

Hastalavista, Johann Binninge !

VA! Gör Binningejuristen en Esbjörn och vägrar prata med Brännström?
Nä du, kommer något reportage i helgen som Binningejuristen varit sufflör till.
Mja... kan ju bli i Aftonbladet förstås, men nog kommer det.

Ja, vad var det jag sagt om bankbesöket hela tiden?
Det var Majkgård som var till banken och skulle återföra handpenningen, inte Esbjörn!
Det var Majkgård som ringde Theo från banken, inte Esbjörn!
Det var Majkgård som syntes på övervakningskameran, inte Esbjörn!
2021-04-10, 13:55
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Han träffade deras gemensamma bekant och sen träffade han Ebba flera gånger, de skrev kontrakt och sen träffades de 10 dagar senare med bland annat Ebbas mamma och hennes barn och han var med då de röjde.

Sen kommer han på att Ebba tjatat och tjatat. Det var när pensionatstanten fick vetskap och satte press och han klarade inte det och säger at Ebba tjatat.

Ebba hade inte tjatat men det har pensionatstantetn och Esb hade inte ångrat sig redan samma dygn för han var 10 dagar senare och hjälpte till på tomten utan några som helst tårar.
Det är din åsikt och ditt sätt att tro. Det står dig fritt att göra. Det finns dock inga som helst belägg för att det är sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in