2021-04-10, 05:37
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är fruktansvärt hur illasinnade rykten kan spridas, särskilt om ensamstående kvinnor som har herrbesök. Eller hur?

(Jag har haft flera manliga vänner hemma, såna jag känt i årtionden och vi har spelat kort och ätit mat tillsammans under årens lopp. Inget annat. Blir skrämd av hur lätt skitsnack sprids.)
Jo visst. Men jag vet inte, just ”porrpastorn” känns lite för specifikt på nåt sätt. Är det verkligen ditt hjärnan går om man ser att en kvinna får mansbesök ofta?
Citera
2021-04-10, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Svårt att gissa sig till vad som avses och vilken betydelse det kan ha. Men den misstänkte säger sig bara ha varit en gång på platsen före mordet (ab 147, sid 693) då det var snötäckt och i ett annat sammanhang att han sett ett hål i marken (ab 147, sid 651), underförstått då kanske att det hålet inte fanns där vid hans förra besök. Det skulle kunna vara någon liknande förhörsuppgift eller något som han sagt under rättegången som man uppmärksammat i efterhand.

Din tanke här tror jag också på, bra tänkt!

Att de nu sent om sider kollar snödjupet när SD var där tyder nog på att något annat ljushuvud (än Du) kommit på att SD pratar mot sig själv (igen).

Hoppas denne "man" nu för en gång skull får stå till svars för sina lögner, ändringar efter att ha läst FUP, raderingar mm.

Jag påtalade redan efter första dagen att Åkl verkar få till det bättre nu, tydligare och i mer kronologisk ordning så rätten kan ta till sig enklare av denna mastodontutredning.

Hoppas han sitter där han hör hemma... lagom till 3-årsdagen för mordet!
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-10 kl. 07:28.
Citera
2021-04-10, 07:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis han hade den kunskap man kan förvänta sig av en teknikintresserad man med hans bakgrund.

Men han lämnar spår efter sig när han snokar i HD:s mejl och Facebook om man ska tro hennes uppgifter så ibland vet man inte vad man ska tro om han har koll eller ej.
Den intressanta frågan är hur mycket datakunskaper HD har.
Hur kan hon se att han snokar i hennes mejl och Facebook?
Är det vanligt att veta hur en ska kolla detta?
Citera
2021-04-10, 07:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är möjligt att domaren bedömer att det ska hållas omförhör, som jag förstått det. Av den anledningen får de som vittnat under tingsrätten sitta som åhörare nu, om de skulle behöva kallas igen, typ. Det stod någonting om det under livechatten från NA
Nu förstår jag inte och jag vet inte hur det fungerar i hovrätten.

I tingsrätten får de som ska vittna inte sitta med och lyssna på vad andra vittnen säger.
De får vänta utanför tills det blir deras tur att vittna.

I hovrätten är förhören från tingsrätten redan offentliga så jag vet inte om det är annorlunda där.
Citera
2021-04-10, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är möjligt att domaren bedömer att det ska hållas omförhör, som jag förstått det. Av den anledningen får de som vittnat under tingsrätten sitta som åhörare nu, om de skulle behöva kallas igen, typ. Det stod någonting om det under livechatten från NA

Som jag förstod från NA igår får de som vittnat tidigare INTE sitta med nu.

Tillägg: Kollande NA nu

Fråga från en följare: Är NNs fd fru på plats?

Svar från SH (NA:s reporter)

"Nej, det är hon inte. Vittnen får inte vara inne i rättssalen. Hon hördes i tingsrätten."

"Det kan ju hända att åklagare eller försvarare vill höra vittnet på nytt ang någonting som kommit fram under hovrättsförhandlingen".
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-10 kl. 07:45.
Citera
2021-04-10, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Okej så jag har snurrat ihop det alltså. TM är den som snackar om ”porrpastorn”? Eller va?

Det är nog PW som du menar, lovemeeting på riktigt.
Sedan har ingen jag vet hört uttrycket porrpastorn, det låter som något Sd spridit till sitt entourage.
Citera
2021-04-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det är nog PW som du menar, lovemeeting på riktigt.
Sedan har ingen jag vet hört uttrycket porrpastorn, det låter som något Sd spridit till sitt entourage.

Jag tror att grannen han syftade på var HD, kan gott komma därifrån. Kanske var han hemma hos SD/HD och LW gick förbi och HD surt gjorde det uttrycket. Vilka andra grannar skulle säga en sådan sak till en random person/polis? För min del är det lättare att se än att det skulle komma från SD.

Tillägg: SD kan iof ha sagt det kom jag på... allt för att hålla HD på gott humör!
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-10 kl. 08:00.
Citera
2021-04-10, 08:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Din tanke här tror jag också på, bra tänkt!

Att de nu sent om sider kollar snödjupet när SD var där tyder nog på att något annat ljushuvud (än Du) kommit på att SD pratar mot sig själv (igen).

Hoppas denne "man" nu för en gång skull får stå till svars för sina lögner, ändringar efter att ha läst FUP, raderingar mm.

Jag påtalade redan efter första dagen att Åkl verkar få till det bättre nu, tydligare och i mer kronologisk ordning så rätten kan ta till sig enklare av denna mastodontutredning.

Hoppas han sitter där han hör hemma... lagom till 3-årsdagen för mordet!
Tänk vilken fin minnesvärd födelsedag SD förhoppningsvis förtjänar, inte för att vara den som är den, men att se SD låsas in, på sin födelsedag vore ultimat.
Mannen som förstörde A:s födelsedag för alltid.
Citera
2021-04-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tänk vilken fin minnesvärd födelsedag SD förhoppningsvis förtjänar, inte för att vara den som är den, men att se SD låsas in, på sin födelsedag vore ultimat.
Mannen som förstörde A:s födelsedag för alltid.

Ja, jag tänkte också att hans födelsedag är runt den aktuella tiden, kom dock inte ihåg datum.

Huvudsaken är att rättvisan får sin gång... blir han inlåst på sin födelsedag är det verkligen "lök på laxen"!
Citera
2021-04-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag orkar fasen snart inte längre...

Har varit på G så många ggr att beskriva TM’s ”swingersaura” men hejdat mig.

Facebook.com/meetingsforlove

Foto/dans/brudar/kurser/etc - har han fullt fokus på arbetsdagarna som chef?

”Love Weekend arrangeras av Meetings for Love som drivs av
Erika L*undby och Tony M*öörk

Erika L*undby är PhD i socialt arbete och beteendevetare med specialinriktning mot sociologi. Hon har arbetat som forskare och skrivit en rad vetenskapliga publikationer. Erika äger också dansklubben Happy Dance där hon arbetar för gemenskap och folkhälsa genom dans. Med sin forskningskompetens och vetenskapliga grund kommer hon att genomföra matchningen för att hitta rätt dejter för dig!

Tony M*öörk är chef inom en stor myndighet och har arbetat med trygghet och säkerhet under många år. Tony är också stor erfarenhet av att hålla ledarutbildningar och har därigenom fördjupat sig inom mänsklig kontakt och samvaro. Utöver det driver Tony FoxFusion och är en av Sveriges populäraste dansledare. Tony kommer att se till att du får en trygg vistelse genom att göra ett noggrant urval på vilka personer som kommer få möjlighet att delta på evenemanget.

"Evenemanget är diskret och genomförs i en avskild och vacker miljö"

Datum, tid och plats får de särskilt utvalda deltagarna veta idag kanske. Igår satt Erika och Tony och valde ut dem.

Undrar vad deltagarna får betala? Kanske de kommer vara vid Katrinelund som ligger fint vid Hjälmaren? Där finns logi och fint kök. Fin natur att köra lite human hunting mellan träden och titta på Peter när han slukar eld endast iklädd en djurhud över genitalierna.

Hur fn har de haft tid att ha fokus på det kriminaltekniska med alla pågående projekt i deras privata bolag?
Citera
2021-04-10, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Gör det inte det? Tänk efter.
Lena var på kalas dagen innan hon dödades, Sd har sagt att sista gången han träffade henne var 2 dagar före det.
Ändå finns inga av festdeltagarnas dna på ringen, bara från Sd. Hur förklarar du det?

Hur många skor har du med din partners blod över hela sig, och varför hittades bara Lenas blod på hans tvättmaskin?
Inte hans eget, inte Hd, inte JG, inte barnens.
Bara Lenas blod, som det borde vara när han nyss mördat henne och fick blod över hela sig, och skorna.

Vill du inte förstå enkla fakta eller vad är det för fel på dig?
Hade han mördat henne med 17 slag skulle han med största sannolikhet haft betydligt större fläckar med blod från Lena på sig och huset genomsöktes ju med hund innan städningen och hunden markerade inte. Nästan att man undrar om inte polisen manipulerat när de ytterst små blodspåren hittas efter storstädning med den andra undersökningen
Citera
2021-04-10, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
"Evenemanget är diskret och genomförs i en avskild och vacker miljö"

Datum, tid och plats får de särskilt utvalda deltagarna veta idag kanske. Igår satt Erika och Tony och valde ut dem.

Undrar vad deltagarna får betala? Kanske de kommer vara vid Katrinelund som ligger fint vid Hjälmaren? Där finns logi och fint kök. Fin natur att köra lite human hunting mellan träden och titta på Peter när han slukar eld endast iklädd en djurhud över genitalierna.

Hur fn har de haft tid att ha fokus på det kriminaltekniska med alla pågående projekt i deras privata bolag?

Har för mig att väldigt tidigt i tråden så skrevs/spekulerades det lite om "swingers".

Är detta något som polisvännen börjat med nu eller har det pågått under åren (att erbjuda sina tjänster till hugade).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in