2021-04-09, 23:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I meddelandet ovan så frågar JG om han kan prata i telefon. ”Okej om jag slår en signal?”

Sen i meddelandet efter det du citerar så skickar SD även ”coord.info/gc7e4ex”

Så de har väl diskuterat lösningen på hennes cache My real six string under telefonsamtalet strax innan?
Ja, är med. Fast varför ens diskutera MRSS två dagar efter att L hittats, samma koordinater som fyndplats. Det är SD som anger koordinaterna. Och den cachen var dessutom flyttad efter den 5 mars.
Citera
2021-04-09, 23:12
Medlem
Citat:
Jag lyssnade en snabbis och han säger att han DÅ jobbade vid Tekniska roteln inom polisen i Örebro.

Polarna Peter och Tony sysslar med arrangera Love Weekends med mycket noggrann, seriös och diskret matchning av singlar. Något för Steffe att anmäla sig till? 😀

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2884709241845512&id=138003425 5646359&anchor_composer=false#
Citera
2021-04-09, 23:13
Medlem
Citat:
Saknas bra ”tunga” vittnen generellt så hennes iakttagelser är mycket viktiga.

Hjältarna på andra sidan motorvägen icke att förglömma.

Även HDs väninnors vittnesmål om den skumme SD, men även HD själv, ger en mycket att fundera över. Kanske inte avgörande men viktigt. Tänker på TB och KH.
Citera
2021-04-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, är med. Fast varför ens diskutera MRSS två dagar efter att L hittats, samma koordinater som fyndplats. Det är SD som anger koordinaterna. Och den cachen var dessutom flyttad efter den 5 mars.

Är helt med dig på att det är fel fokus. De bör diskutera det helt vansinnigt sorgliga i att hon hittats död under helgen.

Observera att hon ändrade texten till denna efter flytt:

”Cache: My Real Six-String
GC-code: GC7E4XE
Information: Bra jobbat, du har löst uppgiften rätt - den ursprungliga. Men cachen blev sönderslagen på den här platsen. Jag har tagit in och lagat den och flyttat hela cachen till N59°16.879 E015°09.856. Du behöver KODEN 6969 för att komma åt loggboken. Välkommen att skriva din autograf!”

Lirar inte riktigt med delar av text från checkern(?) i SD:s meddelande till JG:

https://www.bildtagg.se/bild/7wjh0yf2mf8hbf5y05dg1yv1

Det betyder att texten ”Information: Bra jobbat! Nu behöver du bara koden 6969” är hämtad från den gamla ”checkerlösningen”?

Inte min avdelning detta som du märker.
Senast redigerad av Avel 2021-04-09 kl. 23:28.
Citera
2021-04-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han ville höras över telefonlänk, när rättegången var, pga att skulle vara ute på en båt och segla/jobba eller liknande.

PW?
Citera
2021-04-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Polarna Peter och Tony sysslar med arrangera Love Weekends med mycket noggrann, seriös och diskret matchning av singlar. Något för Steffe att anmäla sig till? 😀

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2884709241845512&id=138003425 5646359&anchor_composer=false#

Jag orkar fasen snart inte längre...

Har varit på G så många ggr att beskriva TM’s ”swingersaura” men hejdat mig.

Facebook.com/meetingsforlove

Foto/dans/brudar/kurser/etc - har han fullt fokus på arbetsdagarna som chef?

”Love Weekend arrangeras av Meetings for Love som drivs av
Erika L*undby och Tony M*öörk

Erika L*undby är PhD i socialt arbete och beteendevetare med specialinriktning mot sociologi. Hon har arbetat som forskare och skrivit en rad vetenskapliga publikationer. Erika äger också dansklubben Happy Dance där hon arbetar för gemenskap och folkhälsa genom dans. Med sin forskningskompetens och vetenskapliga grund kommer hon att genomföra matchningen för att hitta rätt dejter för dig!

Tony M*öörk är chef inom en stor myndighet och har arbetat med trygghet och säkerhet under många år. Tony är också stor erfarenhet av att hålla ledarutbildningar och har därigenom fördjupat sig inom mänsklig kontakt och samvaro. Utöver det driver Tony FoxFusion och är en av Sveriges populäraste dansledare. Tony kommer att se till att du får en trygg vistelse genom att göra ett noggrant urval på vilka personer som kommer få möjlighet att delta på evenemanget.
Senast redigerad av Avel 2021-04-09 kl. 23:29.
Citera
2021-04-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Det här har varit uppe många gånger och jag har hittills inte läst något som övertygat mig om motsatsen. Han(samma snut som pillat med Stefans mobil och sett alla nakenbilder) hävdar att grannarna pratade om ”porrpastorn”, inte sant?

Det är fruktansvärt hur illasinnade rykten kan spridas, särskilt om ensamstående kvinnor som har herrbesök. Eller hur?

(Jag har haft flera manliga vänner hemma, såna jag känt i årtionden och vi har spelat kort och ätit mat tillsammans under årens lopp. Inget annat. Blir skrämd av hur lätt skitsnack sprids.)
Citera
2021-04-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Även HDs väninnors vittnesmål om den skumme SD, men även HD själv, ger en mycket att fundera över. Kanske inte avgörande men viktigt. Tänker på TB och KH.

Helt klart. Ja och sen LW:s vänner som kanske ger en ännu sämre bild av SD än det ”försiktiga skvallret” från HD:s väninnor.
Citera
2021-04-09, 23:30
Medlem
Citat:
Jag har förstått det som att PW inte är polis.
PW är civilanställd IT-forensiker om jag fattat allt rätt. Självlärd inom IT och körde grävmaskin innan det blev anställning hos polisen.

TM är chef/polis/kriminaltekniker.

Ja Stefan lyckades visa nakenbilder för PW vid mobilhjälp, för HD när han höll på att fixa med Dropbox under en utlandsresa och för TB(?) när han skulle visa nåt foto om en cache eller vad det var.

Killen med koll på läget.

Det kanske var meningen? För att skryta?
Citera
2021-04-09, 23:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Är helt med dig på att det är fel fokus. De bör diskutera det helt vansinnigt sorgliga i att hon hittats död under helgen.

Observera att hon ändrade texten till denna efter flytt:

”Cache: My Real Six-String
GC-code: GC7E4XE
Information: Bra jobbat, du har löst uppgiften rätt - den ursprungliga. Men cachen blev sönderslagen på den här platsen. Jag har tagit in och lagat den och flyttat hela cachen till N59°16.879 E015°09.856. Du behöver KODEN 6969 för att komma åt loggboken. Välkommen att skriva din autograf!”

Litar inte riktigt med delar av text från checkern(?) i SD:s meddelande till JG:

https://www.bildtagg.se/bild/7wjh0yf2mf8hbf5y05dg1yv1

Det betyder att texten ”Information: Bra jobbat! Nu behöver du bara koden 6969” är hämtad från den gamla ”checkerlösningen”?

Inte min avdelning detta som du märker.
Ja precis, det är den ursprungliga texten han refererar till.
Fetad text: är inte det jag uppfattar som besynnerligt. Utan mera att SD vill diskutera L:s cache och att han därmed också tar fram koordinater för den plats där hon återfanns.

- Vad är det han har i åtanke med att ö h t prata om cachen, tillika fyndplatsen, med JG? Ingen av dem ska vid det här laget ha någon aning om den exakta platsen bakom planket.
Citera
2021-04-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon hade varit på VC på läkarbesök på måndagen kl 13, och hade känt oro för det, så hon hade svårt att sova natten efter.

Hon hade även noterat att SD söndag 13e var mycket allvarlig (vilket hon ansåg vara ovanligt) och att SD hade agerat mycket stressat vid gatuloppisen den dagen.

Såna som grannen J ser det mesta från sitt köksfönster och är guld värda. Behöver inte alls betyda att de är nyfikna, men de ser vad som utspelar sig framför ögonen. Plus att de ofta har bra människokännedom efter att ha levt ett långt liv.
Citera
2021-04-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det kanske var meningen? För att skryta?

Det verkar han ha gjort på jobbet så varför inte? Om brudar alltså.

Jag tror PW kan ha vetat om det innan. ”Vågar” man lämna över ett sånt uppdrag annars? Varannan bild lär ju varit på LW kan man tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in