Citat:
Ursprungligen postat av
7.2PaRichterskalan
"Avels alla tips kan komma tillanvändning",jag e inte så värst påläst men blev nyfiken på detta.
Vilka tips har du matat fram?Om det e många tips så ta dina topp-3 kandidater så e dy hyvens.
Det är en hel del kuriosa men det är främst guider för att ta reda på om han använt sin dator vid tiden för mordet vilket han hävdar han gjort.
Sen är det då samma för att ta reda på om någon använt LW:s dator morgonen efter mordet då polisen hittat en inloggning till hennes mejlkonto.
Så det ena är för att motbevisa att han faktiskt inte använt datorn då mordet sker och det andra är för att bevisa att någon varit i hennes kök då eventuellt. Han är en stark kandidat till det då med tanke på han kände till offrets adress/kodlås/dator/mejladress osv. Och hade anledning att vara kvar i området 6 timmar eftet mordet.
Ja som tredje grej kan jag slänga in en random grej och det är att han verkar skriva in ”misstä” i sin webbläsare kl 09:56. Alltså sker det efter att LW:s son ringer på morgonen men innan UW, LW:s exman, kontaktar SD angående GC-kontakter.
Sen finns det en rad saker de borde ha kollat men som är för sent nu.
De hade en bra chans på hennes Telegram-meddelanden men den chansen blåste de då kontot är raderat långt innan jag började läsa tråden.