Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Ja det är full fart på alla fronter där men det höll inte i tingsrätten tyvärr.
Tjejskvaller x 2 i HD:s soffa kan försvaret mena.
Ingen har hört samtalen. Blodet lyser med sin frånvaro. Knappt på tvättmaskinen är det blod. Minimalt med spår i plösen.
Ja en massa indicier men att HD snackar i soffan eller lyssnar i soffan gjord varken till eller från i tingsrätten.
Kanske att hovrätten resonerar annorlunda kring att de drack té i soffan där och ”skvallrade” om exmakens otrohetsaffär som försvaret kallar det? Hoppas kan vi men tingsrätten gjorde ingen större grej av det.
Ska de ro detta i hamn måste de slå hål på hans story om blod.
Då det inte varit några trekanter så det finns vittne så är det hans ord mot åklagarens.
Och vad kan hon motbevisa vad gäller blod? HD:s kväll med väninnan o dyl som bevis bara för att TB upplevt henne som lite på eller fjärrstyrd? Tyvärr, tror inte det.
Att HD betedde sig märkligt kan ju bero på att hennes exman var misstänkt för mord och hon själv mådde pissigt.
Ja det finns en indiciekedja men den håller inte måttet än. Så det måste de ändra på och retoriskt ser de ut att vara på god väg i hovrätten med det de har.
LW återger strukturen i inspelning direkt efter konfrontation som HD söker.
Varav jag nyss satt samman delar som sammanfaller.
Det HD uppger i dagens förhör är vad LW säger i slutet av mars - 17.
Med tillägg att det kan finnas mer som styrker bilden ytterligare ett snäpp.
Här blir inte TB enbart väninneskvaller, satt i ett sammanhang.
Jag skrev inte att det håller allena.
Jag skrev att det är ett indiciemål där varje del kan vara av vikt om det sammanfogas.
Att de båda ska målas in i osannolikhetens hörn när rätten gör bedömning.
Här går inte enbart att leta DNA och dataspår även om det vore superbt om det höll.
Det vore det ultimata med Hard core.
Varje del är viktig är sensmoralen - varav försvaret lallar runt med att de minsann pippat överallt, SD överdriver på sin front och tant gredelin faller gärna in i klagovalsen.
... Och det är en tvättmaskin i centrum.
Förutom att hon tycks glömma att hon knyter skorna åt honom.
Det handlar givetvis om att stärka att argumenten är osannolika och kontra med annat. Ihop med barnmorska, andra partners information etc.
Kan tillägga att vass retorik har vinstvinning i de här frågorna. Därav nämndes målsägandebiträdet "tack, inga mer frågor."