2021-04-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Håller med att det sammanhanget är superskumt.

Låt säga att han sitter på övervåningen lite uppspelt men varför skicka precis när hon klivit ur huset?

Hans sociala kompass snurrar ju liksom hela tiden bara runt. Ingen pejl på läget.

Jag tror han har superpejl. Inte på det sociala för det skiter han i, men hur man uttalar subtila hot.

Jag ser dig.
Jag hör dig.
Jag vet var du är.
Och när.
Citera
2021-04-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det finns så mycket här som varken SD eller HD kan förklara. Deras tystnad och alla lögner och partiella minnesförlust säger det mesta. Ingen oskyldig beter sig som dessa 2. Eller som den supernervösa JG gör. Tror han kanske att en riktig vän skyddar även en mördare?

Skulle vilja att man hörde både HD och JG i HR igen. Men de är tyvärr inte inbokade, vad jag vet. Tror man kunde ha fått ett riktigt genombrott då...
Det är möjligt att domaren bedömer att det ska hållas omförhör, som jag förstått det. Av den anledningen får de som vittnat under tingsrätten sitta som åhörare nu, om de skulle behöva kallas igen, typ. Det stod någonting om det under livechatten från NA
Citera
2021-04-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, precis.
Han hade fått mejl till sin polismejl, men han var tjänstledig och skulle ut till havs som forskningsingengör vid något havsfiskelaboratorium.
Åklagare T motsatte sig det och ville att han skulle höras innan avfärd 27/3-20
Aktbilaga 381 och 390

Dom saknar jag i sammanställningen: du får gärna skicka den till mig så lägger jag upp.
Citera
2021-04-10, 00:45
Medlem
Citat:
Han kan inte hålla sig, är så nöjd över att lögnen om blod gick i lås?

Han skulle behöva en personlig assistent. Eller allra helst livstid i finkan.
Citera
2021-04-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror han har superpejl. Inte på det sociala för det skiter han i, men hur man uttalar subtila hot.

Jag ser dig.
Jag hör dig.
Jag vet var du är.
Och när.
Glad att inte ha honom som granne.
Tänk att sitta med handen i godispåsen, så kommer riddaren och lyser på dig med sin starka lampa, skickar meddelande på messenger om att du inte ska glömma blåsa ut ljusen osv... nej tack
Citera
2021-04-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Dom saknar jag i sammanställningen: du får gärna skicka den till mig så lägger jag upp.
Shit, ska försöka, det var vissa svårigheter...jag provar imorgon, måste pausa hjärnan
Citera
2021-04-10, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det är full fart på alla fronter där men det höll inte i tingsrätten tyvärr.
Tjejskvaller x 2 i HD:s soffa kan försvaret mena.

Ingen har hört samtalen. Blodet lyser med sin frånvaro. Knappt på tvättmaskinen är det blod. Minimalt med spår i plösen.

Ja en massa indicier men att HD snackar i soffan eller lyssnar i soffan gjord varken till eller från i tingsrätten.
Kanske att hovrätten resonerar annorlunda kring att de drack té i soffan där och ”skvallrade” om exmakens otrohetsaffär som försvaret kallar det? Hoppas kan vi men tingsrätten gjorde ingen större grej av det.

Ska de ro detta i hamn måste de slå hål på hans story om blod.

Då det inte varit några trekanter så det finns vittne så är det hans ord mot åklagarens.

Och vad kan hon motbevisa vad gäller blod? HD:s kväll med väninnan o dyl som bevis bara för att TB upplevt henne som lite på eller fjärrstyrd? Tyvärr, tror inte det.
Att HD betedde sig märkligt kan ju bero på att hennes exman var misstänkt för mord och hon själv mådde pissigt.

Ja det finns en indiciekedja men den håller inte måttet än. Så det måste de ändra på och retoriskt ser de ut att vara på god väg i hovrätten med det de har.
LW återger strukturen i inspelning direkt efter konfrontation som HD söker.

Varav jag nyss satt samman delar som sammanfaller.
Det HD uppger i dagens förhör är vad LW säger i slutet av mars - 17.
Med tillägg att det kan finnas mer som styrker bilden ytterligare ett snäpp.

Här blir inte TB enbart väninneskvaller, satt i ett sammanhang.

Jag skrev inte att det håller allena.
Jag skrev att det är ett indiciemål där varje del kan vara av vikt om det sammanfogas.
Att de båda ska målas in i osannolikhetens hörn när rätten gör bedömning.

Här går inte enbart att leta DNA och dataspår även om det vore superbt om det höll.
Det vore det ultimata med Hard core.
Varje del är viktig är sensmoralen - varav försvaret lallar runt med att de minsann pippat överallt, SD överdriver på sin front och tant gredelin faller gärna in i klagovalsen.
... Och det är en tvättmaskin i centrum.

Förutom att hon tycks glömma att hon knyter skorna åt honom.

Det handlar givetvis om att stärka att argumenten är osannolika och kontra med annat. Ihop med barnmorska, andra partners information etc.

Kan tillägga att vass retorik har vinstvinning i de här frågorna. Därav nämndes målsägandebiträdet "tack, inga mer frågor."
Senast redigerad av develi 2021-04-10 kl. 01:03.
Citera
2021-04-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
LW återger strukturen i inspelning direkt efter konfrontation som HD söker.

Varav jag nyss satt samman delar som sammanfaller.
Det HD uppger i dagens förhör är vad LW säger i slutet av mars - 17.
Med tillägg att det kan finnas mer som styrker bilden ytterligare ett snäpp.

Här blir inte TB enbart väninneskvaller, satt i ett sammanhang.

Jag skrev inte att det håller allena.
Jag skrev att det är ett indiciemål där varje del kan vara av vikt om det sammanfogas.
Att de båda ska målas in i osannolikhetens hörn när rätten gör bedömning.

Här går inte enbart att leta DNA och dataspår även om det vore superbt om det höll.
Det vore det ultimata med Hard core.
Varje del är viktig är sensmoralen - varav försvaret lallar runt med att de minsann pippat överallt, SD överdriver på sin front och tant gredelin faller gärna in i klagovalsen.
... Och det är en tvättmaskin i centrum.

Förutom att hon tycks glömma att hon knyter skorna åt honom.

Det handlar givetvis om att stärka att argumenten är osannolika och kontra med annat. Ihop med barnmorska, andra partners information etc.

Kan tillägga att vass retorik har vinstvinning i de här frågorna.

Vi får se hur det går. Blir ju samma radda av TB-typer, sexpartners och barnmorska i hovrätten.

Sen att hans blodstory är helt bananas men hans ”sanning” med lite hjälp från HD är tyvärr fortfarande en nöt att knäcka för åklagaren.
Citera
2021-04-10, 01:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi får se hur det går. Blir ju samma radda av TB-typer, sexpartners och barnmorska i hovrätten.

Sen att hans blodstory är helt bananas men hans ”sanning” med lite hjälp från HD är tyvärr fortfarande en nöt att knäcka för åklagaren.
Helt bananas mosar man till puré med fakta som låter mer sannolik.

Jag tittar även ur fler perspektiv. Det går som sagt att väcka åtal igen.
Citera
2021-04-10, 01:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Han kan inte hålla sig, är så nöjd över att lögnen om blod gick i lås?
Kan det absolut vara, ihop med socialt inkompetent, dum som ett spån och tycks inte fatta att det vore idé att vänta med att texta och inte överdriva så han istället ger ståpäls och skapar misstro.
Citera
2021-04-10, 01:38
Medlem
Citat:
Det är möjligt att domaren bedömer att det ska hållas omförhör, som jag förstått det. Av den anledningen får de som vittnat under tingsrätten sitta som åhörare nu, om de skulle behöva kallas igen, typ. Det stod någonting om det under livechatten från NA

Tack. Då hoppas jag att det blir så. Det är extremt viktigt att dessa 2 blir omhörda. Målet kan då få en vändning till stånd.
Citera
2021-04-10, 05:33
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Jag har förstått det som att PW inte är polis.
PW är civilanställd IT-forensiker om jag fattat allt rätt. Självlärd inom IT och körde grävmaskin innan det blev anställning hos polisen.

TM är chef/polis/kriminaltekniker.

Ja Stefan lyckades visa nakenbilder för PW vid mobilhjälp, för HD när han höll på att fixa med Dropbox under en utlandsresa och för TB(?) när han skulle visa nåt foto om en cache eller vad det var.

Killen med koll på läget.
Okej så jag har snurrat ihop det alltså. TM är den som snackar om ”porrpastorn”? Eller va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in