Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Där hittade du ett ordval att anmärka på ja.
Med tanke på antal förhör och innehållet i dem så ville hon nog åt SD iaf.
Skvallra, tjalla och tipsa är synonymer till gola.
Jag vet att du håller hennes insats högt och det ska man men det håller inte bevismässigt. Kanske som stöd om de haft nåt bättre men kan av försvaret viftas bort rätt enkelt.
HD berättar om blod m.m.
SD vill bjuda på lunch.
SD tycker det är bra att de pratat.
Ingen smoking gun tyvärr men ett av de vettigare vittnesmålen till skillnad från alla andra mähän i kretsen kring den tilltalade.
Sen hade hon precis anställts vid polisen vid förhör rättegången icke att förglömma.
Håller inte bevismässigt - i ett indiciemål?
1. TB uppfattar samtal om blodigt sex tillrättalagt - planterad information. Det är malplacerat i samtalet och HD förefaller obekväm, hon känner henne sen länge.
2. HD säger i förhör att hon vetat om otroheten innan 2017, hon behövde dock bevis att slänga i ansiktet på blånekaren.
3. Hon kontaktar LW för att få ett erkännande via henne.
Vid en konfrontation läggs bevisning /sakfakta fram. "Det här och det här vet jag", då och då var ni tillsammans.
4. LW i sin tur beskriver för SD att HD vetat om det länge, det är ingen idé att ljuga.
Det är i parite om vad samtalet handlar om.
Dvs HD har pratat och pressat snarare än lyssnat på läskiga LWs blodiga sex.
Förutom att enbart låta extremt långsökt börjar det luta åt att HD överdriver och ljuger om blodigt sex i akrobatställningar och två schyssta diskskbråck som han i sin tur sitter och överbetonar i rätten.
Här hade jag gärna tagit del av målsägandebiträdets utfrågning hur det går ihop rent ergonomiskt.
De ska målas in i ett hörn.
Orsaken är en tvättmaskin blod 4+ som paret D gärna vill få bort fokus på.
Som ÅK å andra sidan vill betona ihop med ett par blodiga skor.
Rätten gör sannolikhetsbedömning.
Om HDs blodbad skrumpnar så stärks annat.
Många länkar små bildar en kedja.
Om det sen finns nåt mer att plocka fram så bidde det en tummetott för SD.
Om HD vore misstänkt för skyddande av brottsling skulle hon även börja binda ris för egen rygg ihop med selektivt rengjorda golvbrunnar och att planera alternativa gärningspersoner på fb. Et cetera.