2021-04-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja precis, det är den ursprungliga texten han refererar till.
Fetad text: är inte det jag uppfattar som besynnerligt. Utan mera att SD vill diskutera L:s cache och att han därmed också tar fram koordinater för den plats där hon återfanns.

- Vad är det han har i åtanke med att ö h t prata om cachen, tillika fyndplatsen, med JG? Ingen av dem ska vid det här laget ha någon aning om den exakta platsen bakom planket.

Rent spontant så tänker man att de kopplar platsen till cachen. JG kanske är lite om sig och kring sig och är inne på tema hennes cache i telesamtaler och SD ska vara bror duktig där med lösningen. Men nåt skaver ja.
Citera
2021-04-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är fruktansvärt hur illasinnade rykten kan spridas, särskilt om ensamstående kvinnor som har herrbesök. Eller hur?

(Jag har haft flera manliga vänner hemma, såna jag känt i årtionden och vi har spelat kort och ätit mat tillsammans under årens lopp. Inget annat. Blir skrämd av hur lätt skitsnack sprids
.)

Det är den berömda jantelagen som Sverige är berömd för. I Sverige så görs det en höna av en fjäder.

" Se där ja, nu får kvinnan Nilsson manligt besök igen, blir väl sängkammarvalsen igen då."

" Jaha nu kommer Karlssons hem och bolagspåsar bär dom, blir väl supkalas i huset ikväll då"
Citera
2021-04-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Helt klart. Ja och sen LW:s vänner som kanske ger en ännu sämre bild av SD än det ”försiktiga skvallret” från HD:s väninnor.

Ja, naturligtvis. Vad jag ville visa var hur även HDs väninnor verkar tveksamma i viss mån.

Särskilt TB som var hemma hos HD och pratade. Hon hade sedan lämnat HDs hem och mindre än en minut senare fick hon ett sms "Tack för att du är Hs vän" eller liknande från SD.

Hon blev rätt brydd av detta och misstänkte t.o.m att SD kunde ha varit i HDs lägenhet då, eller avlyssnat deras samtal på annat sätt.

Nu minns jag fan inte exakt var jag läste detta, men det var iaf i ett förhör med The***e B.
Citera
2021-04-10, 00:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Där hittade du ett ordval att anmärka på ja.

Med tanke på antal förhör och innehållet i dem så ville hon nog åt SD iaf.

Skvallra, tjalla och tipsa är synonymer till gola.

Jag vet att du håller hennes insats högt och det ska man men det håller inte bevismässigt. Kanske som stöd om de haft nåt bättre men kan av försvaret viftas bort rätt enkelt.

HD berättar om blod m.m.
SD vill bjuda på lunch.
SD tycker det är bra att de pratat.

Ingen smoking gun tyvärr men ett av de vettigare vittnesmålen till skillnad från alla andra mähän i kretsen kring den tilltalade.

Sen hade hon precis anställts vid polisen vid förhör rättegången icke att förglömma.
Håller inte bevismässigt - i ett indiciemål?

1. TB uppfattar samtal om blodigt sex tillrättalagt - planterad information. Det är malplacerat i samtalet och HD förefaller obekväm, hon känner henne sen länge.

2. HD säger i förhör att hon vetat om otroheten innan 2017, hon behövde dock bevis att slänga i ansiktet på blånekaren.

3. Hon kontaktar LW för att få ett erkännande via henne.
Vid en konfrontation läggs bevisning /sakfakta fram. "Det här och det här vet jag", då och då var ni tillsammans.

4. LW i sin tur beskriver för SD att HD vetat om det länge, det är ingen idé att ljuga.
Det är i parite om vad samtalet handlar om.

Dvs HD har pratat och pressat snarare än lyssnat på läskiga LWs blodiga sex.

Förutom att enbart låta extremt långsökt börjar det luta åt att HD överdriver och ljuger om blodigt sex i akrobatställningar och två schyssta diskskbråck som han i sin tur sitter och överbetonar i rätten.

Här hade jag gärna tagit del av målsägandebiträdets utfrågning hur det går ihop rent ergonomiskt.
De ska målas in i ett hörn.

Orsaken är en tvättmaskin blod 4+ som paret D gärna vill få bort fokus på.
Som ÅK å andra sidan vill betona ihop med ett par blodiga skor.

Rätten gör sannolikhetsbedömning.
Om HDs blodbad skrumpnar så stärks annat.
Många länkar små bildar en kedja.
Om det sen finns nåt mer att plocka fram så bidde det en tummetott för SD.

Om HD vore misstänkt för skyddande av brottsling skulle hon även börja binda ris för egen rygg ihop med selektivt rengjorda golvbrunnar och att planera alternativa gärningspersoner på fb. Et cetera.
Senast redigerad av develi 2021-04-10 kl. 00:21.
Citera
2021-04-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

1. TB uppfattar samtal om blodigt sex tillrättalagt - planterad information. Det är malplacerat i samtalet och HD förefaller obekväm, hon känner henne sen länge.

2. HD säger i förhör att hon vetat om otroheten innan 2017, hon behövde dock bevis att slänga i ansiktet på blånekaren.

Vid en konfrontation läggs bevisning /sakfakta fram. "Det här och det här vet jag", då och då var ni tillsammans.

4. LW i sin tur beskriver för SD att HD vetat om det länge, det är ingen idé att ljuga.

Förutom att enbart låta extremt långsökt börjar det luta åt att HD överdriver och ljuger om blodigt sex i akrobatställningar och två schyssta diskskbråck som han sitter och överbetonar i rätten.

Här hade jag gärna tagit del av målsägandebiträdets utfrågning hur det går ihop rent ergonomiskt.

Om HD vore misstänkt för skyddande av brottsling skulle hon även börja binda ris för egen rygg ihop med selektivt rengjorda golvbrunnar och att planera alternativa gärningspersoner på fb.

Det finns så mycket här som varken SD eller HD kan förklara. Deras tystnad och alla lögner och partiella minnesförlust säger det mesta. Ingen oskyldig beter sig som dessa 2. Eller som den supernervösa JG gör. Tror han kanske att en riktig vän skyddar även en mördare?

Skulle vilja att man hörde både HD och JG i HR igen. Men de är tyvärr inte inbokade, vad jag vet. Tror man kunde ha fått ett riktigt genombrott då...
Citera
2021-04-10, 00:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Hon hade även noterat att SD söndag 13e var mycket allvarlig (vilket hon ansåg vara ovanligt) och att SD hade agerat mycket stressat vid gatuloppisen den dagen.

Såna som grannen J ser det mesta från sitt köksfönster och är guld värda. Behöver inte alls betyda att de är nyfikna, men de ser vad som utspelar sig framför ögonen. Plus att de ofta har bra människokännedom efter att ha levt ett långt liv.

Och som tidigare nämnts så har J en hörselvariation (jag vet inte den korrekta benämningen) och har därmed med största sannolikhet de andra sinnena extra skärpta. Till exempel synen.
Minnet verkar det heller inte vara nåt fel på!
Citera
Medlem
Citat:
Ja, naturligtvis. Vad jag ville visa var hur även HDs väninnor verkar tveksamma i viss mån.

Särskilt TB som var hemma hos HD och pratade. Hon hade sedan lämnat HDs hem och mindre än en minut senare fick hon ett sms "Tack för att du är Hs vän" eller liknande från SD.

Hon blev rätt brydd av detta och misstänkte t.o.m att SD kunde ha varit i HDs lägenhet då, eller avlyssnat deras samtal på annat sätt.

Nu minns jag fan inte exakt var jag läste detta, men det var iaf i ett förhör med The***e B.

Håller med att det sammanhanget är superskumt.

Låt säga att han sitter på övervåningen lite uppspelt men varför skicka precis när hon klivit ur huset?

Hans sociala kompass snurrar ju liksom hela tiden bara runt. Ingen pejl på läget.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns så mycket här som varken SD eller HD kan förklara. Deras tystnad och alla lögner och partiella minnesförlust säger det mesta. Ingen oskyldig beter sig som dessa 2. Eller som den supernervösa JG gör. Tror han kanske att en riktig vän skyddar även en mördare?

Skulle vilja att man hörde både HD och JG i HR igen. Men de är tyvärr inte inbokade, vad jag vet. Tror man kunde ha fått ett riktigt genombrott då...
HD är avskriven och motiv ett annat än HD i centrum.
Jag tror det skulle ge en hel del om den damen kom med i matchen relaterat till hans paranoida Rt.
Våld utlöst för att LW cyklar efter, sitter kvar i bilen och uppfattas som en hotbild.
Citat:

Passar ypperligt ihop med planterat blodsex och att SD satt nånstans och undrade hur samtalet föll ut för HD.
De vill köpa upp henne, få henne på sin spelhalva.
Senast redigerad av develi 2021-04-10 kl. 00:29.
Citera
2021-04-10, 00:38
Medlem
Citat:
PW?
Ja, precis.
Han hade fått mejl till sin polismejl, men han var tjänstledig och skulle ut till havs som forskningsingengör vid något havsfiskelaboratorium.
Åklagare T motsatte sig det och ville att han skulle höras innan avfärd 27/3-20
Aktbilaga 381 och 390
Citera
2021-04-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Förutom att enbart låta extremt långsökt börjar det luta åt att HD överdriver och ljuger om blodigt sex i akrobatställningar och två schyssta diskskbråck som han i sin tur sitter och överbetonar i rätten.

De ska målas in i ett hörn.

Om HD vore misstänkt för skyddande av brottsling skulle hon även börja binda ris för egen rygg ihop med selektivt rengjorda golvbrunnar och att planera alternativa gärningspersoner på fb. Et cetera.

Ja det är full fart på alla fronter där men det höll inte i tingsrätten tyvärr.
Tjejskvaller x 2 i HD:s soffa kan försvaret mena.

Ingen har hört samtalen. Blodet lyser med sin frånvaro. Knappt på tvättmaskinen är det blod. Minimalt med spår i plösen.

Ja en massa indicier men att HD snackar i soffan eller lyssnar i soffan gjord varken till eller från i tingsrätten.
Kanske att hovrätten resonerar annorlunda kring att de drack té i soffan där och ”skvallrade” om exmakens otrohetsaffär som försvaret kallar det? Hoppas kan vi men tingsrätten gjorde ingen större grej av det.

Ska de ro detta i hamn måste de slå hål på hans story om blod.

Då det inte varit några trekanter så det finns vittne så är det hans ord mot åklagarens.

Och vad kan hon motbevisa vad gäller blod? HD:s kväll med väninnan o dyl som bevis bara för att TB upplevt henne som lite på eller fjärrstyrd? Tyvärr, tror inte det.
Att HD betedde sig märkligt kan ju bero på att hennes exman var misstänkt för mord och hon själv mådde pissigt.

Ja det finns en indiciekedja men den håller inte måttet än. Så det måste de ändra på och retoriskt ser de ut att vara på god väg i hovrätten med det de har men bevismässigt vete fasen alltså.
Senast redigerad av Avel 2021-04-10 kl. 00:44.
Citera
2021-04-10, 00:40
Medlem
Citat:
Håller med att det sammanhanget är superskumt.

Låt säga att han sitter på övervåningen lite uppspelt men varför skicka precis när hon klivit ur huset?

Hans sociala kompass snurrar ju liksom hela tiden bara runt. Ingen pejl på läget.
Han kan inte hålla sig, är så nöjd över att lögnen om blod gick i lås?
Citera
2021-04-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, precis.
Han hade fått mejl till sin polismejl, men han var tjänstledig och skulle ut till havs som forskningsingengör vid något havsfiskelaboratorium.
Åklagare T motsatte sig det och ville att han skulle höras innan avfärd 27/3-20
Aktbilaga 381 och 390

Tack då är jag med tror jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in