2021-05-18, 19:24
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ingen aning eftersom de inte får frågor om SDs mentala hälsa.
Så antingen vet chefen nåt som SD inte offentliggör till andra (förtroende) eller så ljuger SD.
Ser dock inte vitsen med att påtala nåt inom NPF, speciellt iom att SD vill framstå i beundrad upplaga - varav sistnämnda kan vara en orsak att andra inte vet.

HD är också mkt förtrolig med sin chef, nästintill på nivå terapeut.
Det stämmer mycket väl.
MT tyckte Hanna skulle släppa till lite där hemma..
Men att det sades att Hanna var som en degklump eller att hon kände sig som det ?
Kan det vara medicinen som gör att hon känner sig så avtrubbad och inte så manisk ?
Citera
2021-05-18, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den intressanta frågan är om han någonsing har haft några ratings för flygplanstyper, mer än små privatplan?

Jag skulle tro att han 2001 hade flygtimmar för små privalplan. Några flygtimmar behövs nog för att få certifikatet.

Antingen ljuger vissa personer i tråden eller också har Transportstyrelsen noll koll på sina register.
Olika svar beroende på vem som svarar.

Eller också har han förlorat certifikatet pga sekretessbelagda orsaker och då blir svaren lite förvirrande.
Fråga själv, du behöver endast uppge hans personnummer.
Jag frågade en andra gång, med vändande mejl och fick ett mer utförligt svar, nämligen när det förfallit
Citera
2021-05-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och nog att föräldrarna och övriga när och kära är lite tillknäppta minst sagt i förhör, men känns som en naturlig sak att berätta att sonen fått en diagnos i ungdomen?

I min värld så skulle det kanske kunna ”förklara” lite av hans beteenden mer än att kanske åklagaren ges chansen att dra lite för stora juridiska växlar på vissa av hans beteenden? Som skulle kunna ha sin ”naturliga” förklaring.

M a o, mörkar han själv och familjen hans diagnos för att han ska ”gå fri från mord”, eller av andra skäl, eller är det så enkelt att det aldrig varit tal om en utredning ens?

Nåt allvarligt fel i huvudet är det på honom iaf men eftersom han nu varken är pilot, militär eller polis så är det väl i de sociala och arbetsrelaterade situationerna han ”fallerar” big tajm.
Han kan ha fått diagnos som vuxen, eller så är det helt enkelt så att hans föräldrar, som är rätt gamla, tycker att sånt där med bokstäver hit coh dit är trams. Stefan är en liten fixare, populär bland tjejer..
Citera
2021-05-18, 19:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Och nog att föräldrarna och övriga när och kära är lite tillknäppta minst sagt i förhör, men känns som en naturlig sak att berätta att sonen fått en diagnos i ungdomen?

I min värld så skulle det kanske kunna ”förklara” lite av hans beteenden mer än att kanske åklagaren ges chansen att dra lite för stora juridiska växlar på vissa av hans beteenden? Som skulle kunna ha sin ”naturliga” förklaring.

M a o, mörkar han själv och familjen hans diagnos för att han ska ”gå fri från mord”, eller av andra skäl, eller är det så enkelt att det aldrig varit tal om en utredning ens?

Nåt allvarligt fel i huvudet är det på honom iaf men eftersom han nu varken är pilot, militär eller polis så är det väl i de sociala och arbetsrelaterade situationerna han ”fallerar” big tajm.
Känns naturligt?! I DEN familjen?
Rena fabriken att producera ohälsa, även hans bror tror att han skulle kunna ha adhd.
Det syns mer än väl hur SD präglats ihop med att han själv uppvisar särdrag som barn, om det nu ligger där.

Särbehandling och favorisering, rak och stelbent uppfostran, millimeterrättvisa och även aga.
Funktionell å ena sidan, helt dysfunktionell å andra sidan. Modern förefaller mer dominant, kallar sig rationell och maken beskriver hon som blödig. Pappan förefaller undfallande.
Modern är som en bulldozer att skaka av sig och är problemlösningsorienterad, känslor är sekundära.
Skev åldersmässig uppdelning av barnuppfostran varav hon la grunden fram till åk 6.
Senast redigerad av develi 2021-05-18 kl. 19:45.
Citera
2021-05-18, 19:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja det stämmer. Sårkanterna och även färgen på huden runt såret.

Citat:

Om jag inte missminner mig har en bror till SD sagt i förhör att han själv har ADHD. Men nämner inget om att SD skulle ha det.

Har inte tillgång till FUP nu och kan inte kolla.

Nu finns det ju en ärftlig komponent här, och visst skulle SD kunna ha något drag av ADHD, varianten med drag av hyperaktivitet.

Jag håller med att familjen borde ha nämt ev diagnos. Även HD skulle väl kunna ha nämnt något.

Men som jag ser det är det andra problem med hans psyke som påverkar hans tänkande.
Citera
2021-05-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om jag inte missminner mig har en bror till SD sagt i förhör att han själv har ADHD. Men nämner inget om att SD skulle ha det.

Nu finns det ju en ärftlig komponent här, och visst skulle SD kunna ha något drag av ADHD, varianten med drag av hyperaktivitet.

Jag håller med att familjen borde ha nämt ev diagnos. Även HD skulle väl kunna ha nämnt något.

Men som jag ser det är det andra problem med hans psyke som påverkar hans tänkande.
Ja, hans lillebror sa om sig själv att han antagligen skulle fått den diagnosen idag om det utretts, typ
Citera
2021-05-18, 19:46
Medlem
Citat:
Har SD sagt att han har diagnos till annan än chefen?

Inte såvitt jag vet i FUP iallafall.
Spekulation : familjen som SD växer upp i verkar väldigt underlig, även senare i hans liv. Vissa "diagnoser" är ärftliga. Kan det vara så i detta fallet?
Det han säger till chefen, kan vara för slippa undan ansvar för ett av flera konstigheter på jobbet. Add, knappast.
Kan en familj dölja diagnoser, mycket kan skr. Enligt mamman som romatiserade sin don skulle jag finns det troligt att det kan skett.
Under SD liv har mycket skett, lämnats halvdant, besattheter byts, lögner flyger ur munnen direkt den öppnas, usel social förmåga.

Mycket talar för någon form av skada. Adhd är vanligt, har man dessutom någon form av autism ännu vanligare.

Tycker psyk utredningen är konstig, saker sägs och lämnas öppet. Fast vi kan etablera enligt laglig mening är han inte ens nära vara psyksjuk.

Frågor : är SD reaktion vid problem att döda eller lösas genom död? Barn och HD och sedan LW.
Hur löser han trångmål, med våld på väggar, bord och LW skalle?
Hur kontrollerar han din omvärld? TT hemliga appar med LW, spionera på HD och strössel förhör med dotter.

Mycket text, intet nytt.
Citera
2021-05-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, hans lillebror sa om sig själv att han antagligen skulle fått den diagnosen idag om det utretts, typ

Adhd? Jag tycker det kan vara befogat men inte som enda diagnos iofs.

Sedan har vi hans grandiosa självbild och annat. Flin och skratt och dålig humörkontroll. Mobbmingstendenser. Döda djur osv.
Citera
2021-05-18, 19:52
Medlem
develis avatar
Citat:

Really?

Familjen fasad som har märkliga familjer bägge två.
Citera
2021-05-18, 19:55
Medlem
Citat:

Finns även många som självdiagnostiserar och raljerar med en adha-diagnos som förklaring till att de är mer aktiva än sin omgivning. Han har omtalat litet sömnbehov och kan mycket väl ha sagt att han har adhd eller liknande, utan att för den skull ha en diagnos fastställd av läkare.
Citera
2021-05-18, 19:55
Medlem
Jag tycker det är väldigt viktigt och intressant att få ta del av vad som har format Steffe.
Arv och miljö.
Det enda som duger är att kommaförst, knappt ens då, eftersom motståndet var dåligt.
Ingen månadspeng, utan alla barnen arbetade från tidig ålder.
Dela rum med brorsan tills man flyttar hemifrån, vid 23?!
Mamman som lever efter mottot "det drar förbi, snart över" ser Steffe som sin smarta lilla fixare, så populär och omtykt. Hjälpsam och intresserad.
Pappa som ser Steffe få ett utbrott och misshandlar lillebror, men säger inte ett ljud, går därifrån.
Dagarna bestod av simträning, skola, träning, plugga.

Kom att tänka på den här indianhistorien,

Från ett av de amerikanska ursprungsfolken kommer följande berättelse.

En pojke var arg på en vän som hade varit orättvis mot honom och gick till sin farfar. Farfadern sa,
- Låt mig berätta en historia för dig. Jag har också varit mycket arg på människor som gjort mig illa utan att ångra det de gjort. Ilska sliter ned en, men den skadar inte ens fiende.

Det är som att ta gift och önska att ens fiende ska dö. Jag har ofta kämpat med dessa känslor. Det är som om det fanns två vargar i mig. Den ena vargen är god och gör inte illa andra. Han lever i harmoni med allt omkring sig och blir inte förorättad i onödan. Han kämpar bara när det är riktigt att göra det och kämpar endast rättvist.

Men den andra vargen är full av ilska. Minsta lilla sak gör honom ursinnig. Han slåss ständigt mot alla, utan anledning. Han kan inte tänka därför att hans ilska är så stark. Men det är verkningslös ilska, för ilskan förändrar inget. Ibland är det svårt att leva med dessa två vargar i mig, för båda försöker betvinga min själ.

Pojken såg sin farfar i ögonen och frågade,
- Vilken av dem vinner farfar?
Den gamle log och sa,
- Den jag matar.
Citera
2021-05-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Skönt att veta att Stefaan Davisson snart sitter på livstid, precis allt allt pekar på detta i utredningen och HR kommer såklart sy in honom, och äntligen får LW´s anhöriga lite fred i sina liv även om det han gjort är totalt oförlåtligt. Bara 10 dagar kvar i frihet för denne mördare, sedan blir det att tjafsa med interner dagarna i ända

Ja det ska bli otroligt skönt för alla, ja utom HD och några till då men alla kan ju inte bli nöjda.
Det där om att han var elitsimmare och på så sätt slapp lumpen kan ni glömma.
På sin höjd simmade han på distriksnivå, så något annat gjorde att han inte blev antagen.
Jag tippar på att psykologen dömde ut han pga det sjuka psyket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in