2021-04-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Men vad spelar det för roll? Min tro är oväsentlig, detta är en tråd om jehovas vittnen.

Inget problem, jag startar en tråd om din tro, här är den:

(FB) Vasectomaters tro om FN.
Citera
2021-04-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu råkar tråden handla om Jehovas vittnen. Vad andra tror är irrelevant för tråden.

Ok, jag startade en ny tråd som avhandlar Vasectomaters tro, så nu råkar den tråden handla om Vasectomaters tro, bra va?
Citera
2021-04-09, 21:29
Medlem
Citat:
Nu råkar tråden handla om Jehovas vittnen. Vad andra tror är irrelevant för tråden.

Dessutom har du fel, tråden handlar om "Jehovas vittnen skriver brev", inte vad Jehovas vittnen tror på.

Tråden har varit OT länge, men det bryr sig ingen om så länge det handlar om Jehovas vittnen.
Citera
2021-04-09, 23:02
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Intressant. Bra sammanställning, Kan man läsa allt detta online, d v s , ligger det helt öppet?

Ja, de ligger helt öppna på Watchtower online bibliotek: https://wol.jw.org/en/wol/library/r1/lp-e/all-publications
Vakttornet går så långt tillbaka som 1950. Finns många guldklimpar att hitta där, deras “föda i rättan tid” åldras inte så bra med tidens gång.
Citera
2021-04-09, 23:03
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, jag startade en ny tråd som avhandlar Vasectomaters tro, så nu råkar den tråden handla om Vasectomaters tro, bra va?

Allt för att avleda va? Hahahahaha!
Citera
2021-04-09, 23:04
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Dessutom har du fel, tråden handlar om "Jehovas vittnen skriver brev", inte vad Jehovas vittnen tror på.

Tråden har varit OT länge, men det bryr sig ingen om så länge det handlar om Jehovas vittnen.

Fast de skriver ju om sin tro och bjuder in när de skriver brev, så nog hör det ihop. Men ja, detta med FN har vi avhandlat många gånger om i andra JV trådar och där uppför du dig precis likadant.
Citera
2021-04-09, 23:06
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Inget problem, jag startar en tråd om din tro, här är den:

(FB) Vasectomaters tro om FN.

Den tråden blev visst inte så långlivad...
Citera
2021-04-09, 23:17
Medlem
Citat:

Varför i hela glödande helvetet skulle en enskild medlems tro vara av intresse? Skärp dig ordentligt. Det är ju hur uppenbart som helst att du gör allt för att undvika sakfrågan.

Men vi kan ta det igen. Fanns det krav på FN-anknutna NGOs 1991 eller inte? Du hävdade att sådana krav inte fanns. Läs då följande länk, och berätta hur det egentligen var. https://www.un.org/esa/coordination/ngo/dpi.htm
Citera
2021-04-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Fast de skriver ju om sin tro och bjuder in när de skriver brev, så nog hör det ihop. Men ja, detta med FN har vi avhandlat många gånger om i andra JV trådar och där uppför du dig precis likadant.

Detta är i sanning ett intressant psykologiskt fenomen. Hur mycket faktaresistent kan en individ bli för att inte förlora tron på ett evigt liv med att klappa pandor? Den här tråden torde vara av intresse för ett antal religionspsykologer.
Citera
2021-04-09, 23:46
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Detta är i sanning ett intressant psykologiskt fenomen. Hur mycket faktaresistent kan en individ bli för att inte förlora tron på ett evigt liv med att klappa pandor? Den här tråden torde vara av intresse för ett antal religionspsykologer.

Det är trots allt en spännande insikt att se hur de undgår info som kan få deras korthus att kollapsa. Jag har trots allt svårt att tro att somliga självutnämnda vittnen som deltar här verkligen är aktiva vittnen. Snarare uteslutna men har själva tron kvar och tror att de kan vinna poäng med Jehova genom att försvara honom här. Nämner inga namn dock...
Citera
2021-04-10, 00:00
Medlem
BIB3ls avatar
Har även jag fått ett sådant brev. Det var omtänksamt skrivet, så jag tyckte att det var bra att få det.
Senast redigerad av BIB3l 2021-04-10 kl. 00:20.
Citera
2021-04-10, 02:15
Medlem
Jag fick ett handskrivet på ett kvalitetspapper och i kuvert med riktig slicke frimärke.

Författad av en spansk eller latinamerikan.

Ambitiöst , får gärna skicka mer brev , gärna samma kvalitet och handskrivet med möda , även till alla i hushållet.

Åkte in i pappersåtervinningen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in