2021-04-08, 22:25
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, förklara för mig hur en "normalt tänkande människa" ska tänka om det scharlakansröda odjuret i bibeln, vad är det för något och varför kallas det för odjur? Viket förhållande ska kristna ha till det du anser vara det scharlakansröda odjuret? Ska man ha någon kontakt alls med odjuret, eller bara lite kontakt?

För jag antar att du inte håller med Jehovas vittnen att det är FN?

Fast vänta lite nu. Det spelar väl ingen roll vad JAG tycker och tänker om FN, odjuret eller något annat. Nu handlar det om Vakttornets oärlighet, dubbelmoral och hycklande.

Men det lustiga är ju trots allt att “odjuret” månar bättre om Tex barnens rättigheter än vad Vakttornet gör. Är inte det konstigt med tanke på att Vakttornet är “guds organisation”?
Citera
2021-04-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag är inte en man heller, men ttsp gillar att kalla mig det lite då och då.

Ok, det förklarar saker och ting.
Citera
2021-04-09, 18:25
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Och varför reagerar du inte på sakfrågorna istället för att avleda med en massa BS som inte hör till saken? Blev du så ställd alltså?
Citera
2021-04-09, 18:27
Medlem
Citat:
Och varför reagerar du inte på sakfrågorna istället för att avleda med en massa BS som inte hör till saken? Blev du så ställd alltså?

Som sagt
Citera
2021-04-09, 20:01
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Som sagt

Så här håller du alltid på här när du blir överbevisad, du börjar skriva ett par fåtal kryptiska inlägg som inte har med ämnet att göra alls. Jag har accepterat att det har med din kognitiva dissonans att göra.
Citera
2021-04-09, 20:26
Medlem
Citat:
Så här håller du alltid på här när du blir överbevisad, du börjar skriva ett par fåtal kryptiska inlägg som inte har med ämnet att göra alls. Jag har accepterat att det har med din kognitiva dissonans att göra.

Ok, men det är i alla fall bättre än att vägra avslöja något alls om sin egen tro:

Citat:
Citat:
Ok, förklara för mig hur en "normalt tänkande människa" ska tänka om det scharlakansröda odjuret i bibeln
Citat:
Fast vänta lite nu. Det spelar väl ingen roll vad JAG tycker och tänker om FN, odjuret eller något annat.

Nej, det handlar aldrig om din tro, bara att Jehovas vittnens tro är felaktig.

Du förklarar aldrig vad som är rätt, bara att Jehovas vittnen har fel. Jag är säker på att det är ett argumentationsfel, men kommer inte på vad det heter.
Citera
2021-04-09, 20:50
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ok, men det är i alla fall bättre än att vägra avslöja något alls om sin egen tro:

Du förklarar aldrig vad som är rätt, bara att Jehovas vittnen har fel. Jag är säker på att det är ett argumentationsfel, men kommer inte på vad det heter.

Men vad spelar det för roll? Min tro är oväsentlig, detta är en tråd om jehovas vittnen.

Och angående FN, de flesta vanliga JVn har ingen aning om organisationens medlemskap eller att de fortfarande närvarar vid OSCE sammankomster. Precis som att de har ingen aning om att de inte har Jesus som sin medlare.
Senast redigerad av Vasectomater 2021-04-09 kl. 20:53.
Citera
2021-04-09, 20:59
Medlem
Citat:

Nu råkar tråden handla om Jehovas vittnen. Vad andra tror är irrelevant för tråden. Du har fått ett antal frågor som du inte svarat på, utan istället bara spekulerat i andras bakgrund och motiv. Det är dåligt TTSP.
Hur var det nu redan 1968?? Skulle NGOs vara positiva och samarbetsvilliga med FN eller inte? Du har fått en länk som ger ett tydligt svar, så se till att läsa på ordentligt. https://www.un.org/esa/coordination/ngo/dpi.htm
Citera
2021-04-09, 21:01
Medlem
Citat:
Som sagt

Men du har ju för bövelen inte bemött sakfrågorna...... du har börjat fråga om vad andra tror, och detta är irrelevant i en tråd som handlar om JV.
Citera
2021-04-09, 21:04
Medlem
Citat:

Vad menar du? Skulle Vasectomaters argument vara mindre vederhäftiga för att vederbörande inte är an man? Av vad vi kunnat se så har Vasectomater betydligt mer stake än vad du har, Titsup. Skäms på dig.
Citera
2021-04-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Så FN är något mycket bra och en god institution, är det ditt budskap? Är du FN-troende idag?

Detta var en lista på FN-positiva artiklar som JV publicerat under de åren de var medlemmar som NGO. Jag visste inte att det var så många positiva artiklar.
Citera
2021-04-09, 21:10
Medlem
Citat:
Här är ett fåtal UN positiva artiklar, skrivna med väl valda, sluga ord så att de kunde tillfredsställa UNs årliga kriterier för fortsatt medlemskap utan att väcka misstänksamhet hos vittnena (finns att hitta på Watchtower online library):

Awake! July 22, 2001 pp3-5 “Helping hands are everywhere”
Awake January 8, 2000 pp 20-21 “Mothers with AIDS face a dilemma”
Awake! December 8, 2000 pp 3-9 “series of articles”
Awake! May 22, 1999 pp 4-9 “By the sweat of children”
Awake! January 8, 1999 p. 13 “ Rights without responsibilities”
Awake! November 22, 1998 pp 3-11 “Series of articles”
Awake! February 8, 1997 pp 14-17 “When the land turns into desert”
Awake! April 22, 1996 pp 4-7 “Who can bring lasting peace?”
Awake! July 22, 1995 pp 4-8 “Mans fight against disasters”
awake! May 8, 1994 pp 4-8 “Efforts to save the children”
Awake! February 22, 1993 pp 4-6 “Children - assists or liabilities?”
Awake! December 8, 1992 pp 3-7 “Small series of articles”
Awake! September 8, 1991 pp 3-4, 8-10 “Small series of articles”

Om man som ovetandes skulle läsa nån av dessa artiklar skulle man tro att Vakttornet var positivt inställd till FN. Man skulle då aldrig tro att de anser att FN är satans verktyg i form av ett scharlakansrött odjur. Detta är alltså promotion av FN, precis det FN kräver av sina medlemmar.

FNs huvudmål är ju fred och säkerhet världen över men genom människor, inte Gud.

Intressant. Bra sammanställning, Kan man läsa allt detta online, d v s , ligger det helt öppet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in