2021-04-10, 04:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
JV är avsevärt mer ambitiösa än de flesta församlingar och de försöker leva upp till Jesus vilja. Men det är ytligt. Man arbetar inte för Gud utan för den egna organisationen.
Citera
2021-04-10, 07:29
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du förklarar aldrig vad som är rätt, bara att Jehovas vittnen har fel. Jag är säker på att det är ett argumentationsfel, men kommer inte på vad det heter.
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Men vad spelar det för roll? Min tro är oväsentlig, detta är en tråd om jehovas vittnen.
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu råkar tråden handla om Jehovas vittnen. Vad andra tror är irrelevant för tråden.
Citat:
Inget problem, jag startar en tråd om din tro, här är den:
(FB) Vasectomaters tro om FN.
Citat:
Den tråden blev visst inte så långlivad...

Det var nog fel formulering på rubriken, jag provar igen så får du tillfälle att svara i rätt tråd, här är den:

(FB) Vad är det scharlakansröda odjuret i bibeln?
Citera
2021-04-10, 11:19
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Fattar inte riktigt varför du frågar vad jag tycker om FN, vad har det med saken att göra?

Och nej, jag har aldrig vart ett vittne däremot växte jag upp med en mamma som blev fanatisk inom sekten och det har ju så klart påverkat en del av min uppväxt negativt. Jag har studerat men jag kände redan då att jag kommer aldrig att kunna gå med.
Jag är inte en man heller, men ttsp gillar att kalla mig det lite då och då.
Då förstår jag, tack för klarläggandet.
Citera
2021-04-10, 11:21
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Jag har för mig att han menar att han aldrig varit ett Jehovas vittne.
Personen i fråga säger sig alltså vara kvinnlig och har ej själv varit JV, men hennes mor är eller har varit det.
Citera
2021-04-10, 11:23
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Intressant. Bra sammanställning, Kan man läsa allt detta online, d v s , ligger det helt öppet?
Som Vasectomater redan har framhållit så har JV omprövat och reviderat sin syn på saker och ting med åren. Man kan i det hänseendet titta på gammalt material från 50-60 talen, samt dessförinnan, och säkert hitta ett och annat uppslag.
Citera
2021-04-10, 14:30
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Fast de skriver ju om sin tro och bjuder in när de skriver brev, så nog hör det ihop. Men ja, detta med FN har vi avhandlat många gånger om i andra JV trådar och där uppför du dig precis likadant.
Mmmm... rätt typiskt det där med att spela idiot när frågeställningarna börjar bli obehagliga.

Just det där med FN är väldigt intressant. Jag läste någonstans för några år sedan att det splittrade organisationen djupt, ända upp till den styrande kretsen och det var ett tag tal om att dela upp religionen i två!

Sedan har det varit knäpptyst om den saken. Det hade varit MYCKET intressant att få veta vad som sedan har hänt. Tystnaden kan man tolka på många olika sätt...
Citera
2021-04-10, 15:10
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Det var nog fel formulering på rubriken, jag provar igen så får du tillfälle att svara i rätt tråd, här är den:

(FB) Vad är det scharlakansröda odjuret i bibeln?

Fan vilken tönt du är, det har ju absolut noll med saken att göra. Jag är endast här för att avslöja Vakktornets bedrägerier. Men jag går med på en deal: om du uppmärksammar och betar av alla de inlägg jag gjort angående Vakttornets insyltande med diverse världsorganisationer så går jag in i din nya tråd och kommenterar. Ok? Du först.
Citera
2021-04-10, 15:14
Medlem
Citat:
Jag är endast här för att avslöja Vakktornets bedrägerier.

Precist, du är inte här för att diskutera.
Citera
2021-04-10, 15:35
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Men sluta klyva ord din avledare och håll dig till ämnet! Granska dina ledare!
Citera
2021-04-10, 16:28
Avslutad
Skriv ett brev till dom också.
Citera
2021-04-11, 12:15
Avslutad
Citat:
Men sluta klyva ord din avledare och håll dig till ämnet! Granska dina ledare!
ttsp har visat att han/hon är en av dem. Han/hon är inte intresserad av sanningen.
En varg i fårakläder, helt enkelt.
Citera
2021-04-12, 21:15
Medlem
Citat:

Jo, hon diskuterar Jehovas vittnen. Fegar du ur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in