2021-04-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det tror jag att hon har.
Frågan är om polisen har tid och vad de prioriterar, speciellt med tanke på att några är kompisar med SD.
Tror inte nån av dom "är" kompis med SD längre. De vill nog hålla sig rena från den skit SD representerar numera. Och de flesta poliser vill göra ett bra jobb och har integritet.
Citera
2021-04-09, 17:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror att vi alla är lika frågande och gissar hej vilt.

Ok, tack!

"den 28 februari 2018 kl 06:00 låg 0,13 m snö i Örebro. Den 1 mars 2018 kl 06:00 låg
det 0,15 m snö i Örebro.
"

Denna info säger inget om när det snöade. Bara att det snöat från 06- 06.

All snö kan ju ha kommit kl 15:00 (före SDs FTF) eller efter, t ex kl 03:00
Så då borde inte själva snöandet vara det intressanta utan att det är ett snölager.
Citera
2021-04-09, 17:23
Medlem
Bara en tanke om det nu är Sd som är gärningsmannen har han varit väldigt smart som har lyckats med att lämna så få spår på brottplatsen att de av tingsrätten avfärdades som bevis eftersom att de lika gärna kunde ha hamnat där vid ett annat tillfälle. SD beskrivs också som en tekniknörd. Hade jag varit SD och planerat att mörda LW skulle jag ha lämnat min telefon hemma. Suttit på min dator och lämnat den hemma med en film på streaming innan jag åkt iväg för att slå ihjäl lena
Citera
2021-04-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
gofile är uppdaterad nu

Det med snödjup handlar om 28 februari 2018 då SD och HD tog en FTF på My Real Six String, dvs cashen som först fanns på brottsplatsen. Det var 0.13 m, respektive 0,15 m snö kl. 06:00 den 28 februari respektive 1 mars.

Vet inte om ÅH har diskuterat detta? Eller om det är något som kommer?

Svårt att gissa sig till vad som avses och vilken betydelse det kan ha. Men den misstänkte säger sig bara ha varit en gång på platsen före mordet (ab 147, sid 693) då det var snötäckt och i ett annat sammanhang att han sett ett hål i marken (ab 147, sid 651), underförstått då kanske att det hålet inte fanns där vid hans förra besök. Det skulle kunna vara någon liknande förhörsuppgift eller något som han sagt under rättegången som man uppmärksammat i efterhand.
Citera
2021-04-09, 17:42
Medlem
Nån som vet? Umgås SD och HD numera? Är de fortfarande ett par?
Citera
2021-04-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ingen aning. Jag har själv ställt frågan i mitt inlägg ifall detta är något som tagits upp. Men det har med brottsplatsen att göra och datumet indikerar att det har att göra med SDs (och HDs) tidigare besök på platsen eftersom de har loggat en FTF kl. 20:00 på kvällen 28 februari. Kan finnas en poäng som ÅH vill lyfta fram. Jag har inte hunnit läsa NAs rapportering så jag har inte koll på vad som sagts idag.
Är det Lenas cache som hon fuskloggat 3 gånger, som blev förstörd? Som satt i trädet? Kanske kan snärja hd på något vis?
Citera
2021-04-09, 18:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Finns detta att lyssna på?

Om du menar samtalet mellan LW och väninnan så ligger det länkat i TS.
Diverse offentliga handlingar. Sen Piastrones länkade ljudfiler.
Citera
2021-04-09, 18:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om du menar samtalet mellan LW och väninnan så ligger det länkat i TS.
Diverse offentliga handlingar. Sen Piastrones länkade ljudfiler.
Lysande på ljudfiler och ett samtal m en kvinna (om det är samma ni menar) där LW beskriver relationen.
Intressant.
Citera
2021-04-09, 18:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Svårt att gissa sig till vad som avses och vilken betydelse det kan ha. Men den misstänkte säger sig bara ha varit en gång på platsen före mordet (ab 147, sid 693) då det var snötäckt och i ett annat sammanhang att han sett ett hål i marken (ab 147, sid 651), underförstått då kanske att det hålet inte fanns där vid hans förra besök. Det skulle kunna vara någon liknande förhörsuppgift eller något som han sagt under rättegången som man uppmärksammat i efterhand.
Intressant.
Om SD bara har varit en gång på platsen så måste det ha varit när han loggade cachen.
Om det då var 13-15 cm snö på marken så kan han knappast ha sett något hål, möjligen en svag nedbuktning i snön.
Om det dessutom blåste lite när det snöade så bör det inte ens ha funnits en nedbuktning i snön.

Kan det här ha att göra med att han vid något tillfälle beskrivit exakt var Lena hittades (vid hålet i marken?) fast han inte hade varit där och alltså inte kunde veta var hålet fanns?
Citera
2021-04-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie

MYCKET intressant iakttagelse!
Citera
2021-04-09, 18:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Intressant.
Om SD bara har varit en gång på platsen så måste det ha varit när han loggade cachen.
Om det då var 13-15 cm snö på marken så kan han knappast ha sett något hål, möjligen en svag nedbuktning i snön.
Om det dessutom blåste lite när det snöade så bör det inte ens ha funnits en nedbuktning i snön.

Kan det här ha att göra med att han vid något tillfälle beskrivit exakt var Lena hittades (vid hålet i marken?) fast han inte hade varit där och alltså inte kunde veta var hålet fanns?
Han pratar om ett grävt hål (av polis) i samband med att han besökt platsen med sin dotter, och varit där ett tiotal ggr. efter mordet.
Citera
2021-04-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
"Avels alla tips kan komma tillanvändning",jag e inte så värst påläst men blev nyfiken på detta.
Vilka tips har du matat fram?Om det e många tips så ta dina topp-3 kandidater så e dy hyvens.

Det är en hel del kuriosa men det är främst guider för att ta reda på om han använt sin dator vid tiden för mordet vilket han hävdar han gjort.

Sen är det då samma för att ta reda på om någon använt LW:s dator morgonen efter mordet då polisen hittat en inloggning till hennes mejlkonto.

Så det ena är för att motbevisa att han faktiskt inte använt datorn då mordet sker och det andra är för att bevisa att någon varit i hennes kök då eventuellt. Han är en stark kandidat till det då med tanke på han kände till offrets adress/kodlås/dator/mejladress osv. Och hade anledning att vara kvar i området 6 timmar eftet mordet.

Ja som tredje grej kan jag slänga in en random grej och det är att han verkar skriva in ”misstä” i sin webbläsare kl 09:56. Alltså sker det efter att LW:s son ringer på morgonen men innan UW, LW:s exman, kontaktar SD angående GC-kontakter.

Sen finns det en rad saker de borde ha kollat men som är för sent nu.

De hade en bra chans på hennes Telegram-meddelanden men den chansen blåste de då kontot är raderat långt innan jag började läsa tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in