2021-04-09, 16:41
Medlem
lasternassummas avatar
Vad skrev EA på Facebook som nu resulterat i att hon åtalats för grovt förtal?
Det framgår av FUP, som JKLambertz lagt upp.

Om någon vill ha vad EA skrev på Facebook och ett urval av kommentarer till hennes inlägg så finns det (i textformat) här.

Från EAs Facebook

7 dec. 2018 kl. 18:25

«Först nu orkar jag berätta. Först nu vågar jag dela denna berättelse i hopp om att kunna varna allmänheten för en mycket sjuk och farlig individ. <3 #metoo

Citera
2021-04-09, 18:28
Medlem
Huvudförhandling för målet kommer gå av stapeln den 11 maj.

Citat:
Bokat tid för huvudförhandling till den 11 maj 2021 kl. 09.00-16.30 med åklagaren, sekreterare för offentliga försvararen Petra Kumlin samt sekreterare för målsägandebiträde Åke Broné.

Citat:
Ursprungligen postat av Plastpose
Hur går det i rätten. Det skulle ju starta igår. Den åttonde men jag har inte lyckats hitta nånting.

Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Någonting har hänt i målet och kanske med EA.

Det blev ingen huvudförhandling igår 2021-04-08.

Det blev bara ett sammanträde klockan 9-11 B 4666-19 grovt förtal Sal 7.

Kan någon kolla upp det vad hände och när huvudförhandling planeras i målet ?

Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Det var bara någon form av förberedande förhandling. Inför huvudförhandling.

Antar man kan begära ut protokoll snart?

Gissningsvis är det huvudförhandling inom någon eller några månader
Citera
2021-04-09, 18:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Kan EA använda sig av det rättsutlåtande som Lambertz skrev åt henne i sitt förtalsmål? Vore ju onekligen surrealistisk, då Lambertz senare skulle stå i sin trädgård och offentligt kalla EA för bedrageska och lögnare, han lär ju inte stå fast vid det att skrev åt EA efter att han själv hamna i hennes kaninkokerska-fälla.
Otroligt hur villig Lambertz var att stötta henne - ända tills han drabbades själv. Poetisk rättvisa så det sjunger om det!

När det gäller honom själv som misstänkt är en god polisutredning ett krav, men andra oskyldigt anklagade, Quick t ex, brydde han sig inte ett jota om, för Quick var ju ingen söt 29-årig tjej som bjöd ut sig. Där blev Lambertz istället bästis och bundis med de som hetsade mot Quick - en usel utredande polis, en urusel minnesexpert, en usel åklagare och megausel försvarare. Men hade det varit han själv som blivit utsatt för dessas uselhet, då hade det blivit ett annat ljud i skällan.

Så enligt Lambertz är vi inte alls lika inför lagen. Det är visst bara han själv som ska ha rätt att ställa krav på gott utredningsarbete när han själv blir misstänkt. Bara när han själv drabbas blir rättssäkerhet viktigt.

Och först efter att själv ha drabbats tar han nu förtalsoffrets parti i aktuellt förtalsmål. Annars skulle han väl ha fortsatt att stötta tjejen mot att han fick sex. Hur djävla korrupt är han egentligen?

Riktigt lustigt att se honom göra en patetisk kovändning efter att tjejen gett sig på honom också. Synd bara att han inte fick sitta oskyldigt häktad i två och ett halvt år istället för futtiga två och en halv vecka, då kanske han hade lärt sig något. Han har mycket på sitt samvete. Två veckor räcker inte långt att ångra allt.

Lambertz verkar ha svårt att hålla huvudet kallt och hålla sig neutral när det gäller det juridiska. Istället verkan han styras helt av personliga lojaliteter. En söt tjej som bjuder ut sig får hjälp och en missbrukande psykpatient fick kalla handen. Otäckt att en sån kunde bli både justitiekansler och sen justitieråd i HD. Ett hot mot rättssäkerheten är vad han är.
Citera
2021-04-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Otroligt hur villig Lambertz var att stötta henne - ända tills han drabbades själv. Poetisk rättvisa så det sjunger om det!

När det gäller honom själv som misstänkt är en god polisutredning ett krav, men andra oskyldigt anklagade, Quick t ex, brydde han sig inte ett jota om, för Quick var ju ingen söt 29-årig tjej som bjöd ut sig. Där blev Lambertz istället bästis och bundis med de som hetsade mot Quick - en usel utredande polis, en urusel minnesexpert, en usel åklagare och megausel försvarare. Men hade det varit han själv som blivit utsatt för dessas uselhet, då hade det blivit ett annat ljud i skällan.

Så enligt Lambertz är vi inte alls lika inför lagen. Det är visst bara han själv som ska ha rätt att ställa krav på gott utredningsarbete när han själv blir misstänkt. Bara när han själv drabbas blir rättssäkerhet viktigt.

Och först efter att själv ha drabbats tar han nu förtalsoffrets parti i aktuellt förtalsmål. Annars skulle han väl ha fortsatt att stötta tjejen mot att han fick sex. Hur djävla korrupt är han egentligen?

Riktigt lustigt att se honom göra en patetisk kovändning efter att tjejen gett sig på honom också. Synd bara att han inte fick sitta oskyldigt häktad i två och ett halvt år istället för futtiga två och en halv vecka, då kanske han hade lärt sig något. Han har mycket på sitt samvete. Två veckor räcker inte långt att ångra allt.

Lambertz verkar ha svårt att hålla huvudet kallt och hålla sig neutral när det gäller det juridiska. Istället verkan han styras helt av personliga lojaliteter. En söt tjej som bjuder ut sig får hjälp och en missbrukande psykpatient fick kalla handen. Otäckt att en sån kunde bli både justitiekansler och sen justitieråd i HD. Ett hot mot rättssäkerheten är vad han är.
Så klart är GL ett hot mot landets rättssäkerhet - sedan länge. Qvickfallets epilog är ett av de klaraste "reagensen" på detta.
Han tyckte väl, att en "kladdare&flummare" som Bergwall - GANZ UNTEN - inte var någon att bry sig om.
Men men, om ett par år är GL och hans babbel om julekladd helt bortglömt (om hans vänner får honom att tystna...)?
Citera
2021-04-09, 21:48
Medlem
Jag noterar att det är väldigt många killar som dels reagerat men framförallt skrivit tuffa kommentarer under EA;s förtalspost.

Det är väl ganska typiskt. Män känner sig manliga av att hoppa på andra män.

Om det är sant med den här damien elie eller vad han heter är det ju i stil med kapten klänning.

Idag fick jag meddelande från en vän till någon jag anmälde till socialen. Hon förolämpade mig på Facebook. Tramsigt ja men hon klaga på min motkommentar och jag blev avstängd 30 dagar. Hennes kommentar ligger kvar. Detta var vad som diskuterades. Jag var såklart foliehatt för att jag stod upp för en rättvis prövning av lambertz. Min kompis tycker att man ska alltid tro på offren. Och hans väninna också. Nu fick dom smaka lite på sin egen medicin. Men jag vet många sånna här fall. Anonyma anmälningar hot och dit. Jag tycker det är ett vidrigt system men,, when You are in Rome.... Undrar hur mycket det här tramset kostar skattebetalarna?
Citera
2021-04-10, 01:08
Medlem
Citat:
Intressamt förhör med EA, hon börjar med att punktera för förhörsledarens första frågor att dem artiklar och länkar från Aftonbladet mm inte har med namnet på MÄ, hon understryker gång på gång att hon inte skrivit ut eller delat hans namn. Men sedan tar förhörsledaren upp att hon skulle ha länkat hämtningframställan där hans namn och fulla adress förekommer samt att hon vid flera tillfällen länkar till specifika sidor här på flashback där hans namn skrivs ut, frågan ställs då varför hon länkar till just de specifika sidorna där hans namn skrivs ut, hon svarar då att den råkar vara uppe och är nog den sista i tråden, samt fortsätter hon med att man faktiskt kan googla fram namnet på MÄ ändå...

Så puckat... Går inte advokaten igenom med sin klient vad hon bör/inte bör säga? Att hon kanska inte bör först försvara sig med att artiklarna hon länkat minsann inte innehöll MÄ namn, för att sedan hävda att länkarna till FB bara råkade innehålla hans namn.

Att notera gällande att hon skulle ha länkat häktningsframställan, stämmer ej. Hon tog och delade dokumentet direkt som en bild i kommentarerna. (Se bild 10 i FUP:en)

(Maskade dock den med en fet kvadrat. Men syns ändå)
Citera
2021-04-10, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Så puckat... Går inte advokaten igenom med sin klient vad hon bör/inte bör säga? Att hon kanska inte bör först försvara sig med att artiklarna hon länkat minsann inte innehöll MÄ namn, för att sedan hävda att länkarna till FB bara råkade innehålla hans namn.

Att notera gällande att hon skulle ha länkat häktningsframställan, stämmer ej. Hon tog och delade dokumentet direkt som en bild i kommentarerna. (Se bild 10 i FUP:en)

(Maskade dock den med en fet kvadrat. Men syns ändå)
Vilken pajas EA är.

FUP sid 80 MGM:s svar är betydligt nedkortade av mig.
FL visar MGM utskrifter från Facebookinlägget från 2018-12-07. Stämmer det att detta är ditt inlägg

MGM [] Men inlägget är borta sedan länge, det låg ute en knapp vecka, sen tog jag bort det. []

FL visar MGM skärmlipp på kommentarer till inlägget 2018-12-07. Tidsstämplarna visar att inlägget låg uppe minst fem veckor, kan det stämma?

MGM: Ja det kan det ha gjort, några veckor eller någon månad. Men jag ser inget intresse att någon skulle scrolla tillbaka fem veckor i min Facebook. []
https://docdro.id/ffPyrqM

FL = förhörsledare
MGM = EA

-------------------
Edit: Notera även följande
[] skärmlipp på kommentarer till inlägget 2018-12-07. Tidsstämplarna visar att inlägget låg uppe minst fem veckor,
De tidsstämplade kommentarerna visar att inlägget lästes efter fem veckor, och kanske svarade EA på kommentarerna.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-10 kl. 07:06.
Citera
2021-04-10, 10:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Vilken pajas EA är.

FUP sid 80 MGM:s svar är betydligt nedkortade av mig.
FL visar MGM utskrifter från Facebookinlägget från 2018-12-07. Stämmer det att detta är ditt inlägg

MGM [] Men inlägget är borta sedan länge, det låg ute en knapp vecka, sen tog jag bort det. []

FL visar MGM skärmlipp på kommentarer till inlägget 2018-12-07. Tidsstämplarna visar att inlägget låg uppe minst fem veckor, kan det stämma?

MGM: Ja det kan det ha gjort, några veckor eller någon månad. Men jag ser inget intresse att någon skulle scrolla tillbaka fem veckor i min Facebook. []
https://docdro.id/ffPyrqM

FL = förhörsledare
MGM = EA

-------------------
Edit: Notera även följande
[] skärmlipp på kommentarer till inlägget 2018-12-07. Tidsstämplarna visar att inlägget låg uppe minst fem veckor,
De tidsstämplade kommentarerna visar att inlägget lästes efter fem veckor, och kanske svarade EA på kommentarerna.
Uppsåt (hon vill ”varna andra” dvs sprida missaktande uppgift om PA) och spridning av uppgifterna är solklara (hundratals har läst och kommenterat).

Hennes chans för att slippa skadestånd är kanske att skadan inte är tillräcklig. Möjligen kan försvaret argumentera att ”skadan redan var skedd” iom att Flashback-tråden fanns. Men det motsägs ju av att EA själv tyckte det var viktigt att sprida PAs namn. Hon gör ett nytt FB-inlägg som bara handlar om detta, och där det påpekas varför PA klandervärd och var man hittar hans personuppgifter.

Nej, jag tror att krumbukterna senaste vecka bara skjuter upp det oundvikliga. Hon fälls för förtal.
Citera
2021-04-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Uppsåt (hon vill ”varna andra” dvs sprida missaktande uppgift om PA) och spridning av uppgifterna är solklara (hundratals har läst och kommenterat).

Hennes chans för att slippa skadestånd är kanske att skadan inte är tillräcklig. Möjligen kan försvaret argumentera att ”skadan redan var skedd” iom att Flashback-tråden fanns. Men det motsägs ju av att EA själv tyckte det var viktigt att sprida PAs namn. Hon gör ett nytt FB-inlägg som bara handlar om detta, och där det påpekas varför PA klandervärd och var man hittar hans personuppgifter.

Nej, jag tror att krumbukterna senaste vecka bara skjuter upp det oundvikliga. Hon fälls för förtal.
Om uppsåtet varna anses vara ett gilltig skäl så kan man nästan alltid använda det om man stäms för förtal.
Så länge man hävdar att det man säger är sant.
Man vill varna andra

När det gäller vår andra lögnare, Cissi:
Vid pläderingen argumenterade åklagare Daniel Suneson för att Cissi Wallin i förhör uppgett att hon publicerat inlägget för att varna andra, men under tidens gång ändrat sig för och argumenterat för att det varit en del av Metoo-rörelsen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAQlWq/cissi-wallin-och-fredrik-virtanen-i-sista-rattegangsdagen
Citera
2021-04-10, 11:57
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro

Skadestånd kommer hon aldrig kunna slippa, när man läser FUP:en så känns EA ganska rökt, hon kommer att fällas för Grovt förtal. Hon ska vara glad om hon slipper fängelse/villkorlig dom.

Det står utom rimligt tvivel att hon vid flera tillfällen spridit hans personuppgifter, inte bara på det inlägget som hon själv gör, hon kommenterar ju bland annat under Aftonbladets egna FB poster om fallet, där hon bland annat fortsätter att länka till utvalda sidor där hans namn förekommer och även korrigerar stavelsen på hans namn, detta kommenterar hon som svar på andra personers kommentarer.

Frågan är ju också om det stannar vid enbart föral om våldtäkt?
EA kommer ju med flera grova anklagelser om PA, bland annat:
Vapeninnehav.
Brott mot knivlagen.
Pistol/dödshot.
Misshandel med tortyr inslag (piska).
Vid nåt tillfälle (vet inte om det enbart är under förhöret) så antyder ju EA också att PA skulle bära på könssjukdomar.

PA hävdar också att hon har förtalat honom för övergrepp i rättssak.
Citera
2021-04-10, 13:18
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Skadestånd kommer hon aldrig kunna slippa, när man läser FUP:en så känns EA ganska rökt, hon kommer att fällas för Grovt förtal. Hon ska vara glad om hon slipper fängelse/villkorlig dom.

Det står utom rimligt tvivel att hon vid flera tillfällen spridit hans personuppgifter, inte bara på det inlägget som hon själv gör, hon kommenterar ju bland annat under Aftonbladets egna FB poster om fallet, där hon bland annat fortsätter att länka till utvalda sidor där hans namn förekommer och även korrigerar stavelsen på hans namn, detta kommenterar hon som svar på andra personers kommentarer.

Frågan är ju också om det stannar vid enbart föral om våldtäkt?
EA kommer ju med flera grova anklagelser om PA, bland annat:
Vapeninnehav.
Brott mot knivlagen.
Pistol/dödshot.
Misshandel med tortyr inslag (piska).
Vid nåt tillfälle (vet inte om det enbart är under förhöret) så antyder ju EA också att PA skulle bära på könssjukdomar.

PA hävdar också att hon har förtalat honom för övergrepp i rättssak.
Hon lär inte betala skadeståndet själv, ett antal människor har gått ihop och bildat en "förtalskassa".
Nu är det mao fritt fram att förtala andra oavsett påföljd.
Citera
2021-04-10, 13:32
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Hon lär inte betala skadeståndet själv, ett antal människor har gått ihop och bildat en "förtalskassa".
Nu är det mao fritt fram att förtala andra oavsett påföljd.

Ja, eller så får skattebetalarna ta resten då hon inte lär ha några pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in