2021-04-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Han hann väl med några stöttande inlägg till EA medan han satt och groomade och planerade våldtäkter på småpojkar i Hagaparken. Mysigt. Undrar om kompisarna i f12-forumet kärleksbombar och styrkekramar honom nu?
Det finns två till indivuder i FUP:n som sannolikt går att identfiera:

Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-09 kl. 12:15.
Citera
2021-04-09, 12:29
Medlem
Jag undrar bara varför kvinnan i sig är under sekretess? Vadå är det det vi sysslar med i vårt land nu?
Under vilka kriterier placerar man kvinnan under detta? Bara en nyfiken fråga.
Citera
2021-04-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrReleayred
Jag undrar bara varför kvinnan i sig är under sekretess? Vadå är det det vi sysslar med i vårt land nu?
Under vilka kriterier placerar man kvinnan under detta? Bara en nyfiken fråga.

Det är svårt att få sekretess skydd för personuppgifter.
Man får det bara om det finns konkreta bevisning om allvarliga hot mot en person.
Citera
2021-04-09, 15:22
Medlem
Motherships avatar
Det var bara någon form av förberedande förhandling. Inför huvudförhandling.

Antar man kan begära ut protokoll snart?

Gissningsvis är det huvudförhandling inom någon eller några månader
Citera
2021-04-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det finns två till indivuder i FUP:n som sannolikt går att identfiera:

"Må svinet brinna i helvetet han kan även ta med sin advokat till helvetet som försvarar och säger att det är så synd om honom"

Fina kvinnor det finns. Maria G som sjöng nationateaterns "Hanna från Arlöv" är en synnerligen hatfull gammal kärring.
Citera
2021-04-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
"Må svinet brinna i helvetet han kan även ta med sin advokat till helvetet som försvarar och säger att det är så synd om honom"

Fina kvinnor det finns. Maria G som sjöng nationateaterns "Hanna från Arlöv" är en synnerligen hatfull gammal kärring.
Vem är hon?
Citera
2021-04-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510

Ser man på bilden (avatar) på kontot (fup:n) och jämför med bilden av henna på hennes arbete, som jag tror att det är, så stämmer de bilderna bra överens,

Har du jämfört?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-09 kl. 16:03.
Citera
2021-04-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det troligaste är väl att den tilltalade EA inte dök upp.
Fast om hon inte dyker upp så kan hon bli hämtad av polis eftersom hon är misstänkt gärningskvinna i den här rättegången.
Citera
2021-04-09, 16:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Nu har jag suttit och maskat FUP:en i långt mer än jag egentligen hade tid för. Enjoy.

https://docdro.id/ffPyrqM

Stort tack för FUP och för att du la ner jobbet att maska! Eftersom maskningen kommenterats och ifrågasatts vill jag framföra detta. Även om det tagits upp tidigare.

– Jag tror att omaskad hade länkningen till FUP stridit mot Flashbacks regel 1.12.
1.12. Integritetskänsliga uppgifter
«Det är förbjudet att posta vissa integritetskänsliga och sekretessbelagda uppgifter, vars informationsspridning saknar ett beaktansvärt allmänintresse.»
Se även förklaring.
https://www.flashback.org/regler
I fallet med EA så är/var hon också målsägare i fallet där Göran Lambertz anklagades för våldtäkt. Sexmål ökar kraven på att integritetskänsliga uppgifter inte publiceras, även på Flashback.

– Jag tror att Flashback riskerat att stämmas för förtal om det länkats till FUP omaskad. En stämning för förtal kan medföra stora kostnader för båda parter eftersom förtal oftast inte faller under allmänt åtal.

En sökbar FUP där "texten" finns
Jag gissar att JKLambertz tillvägagångssätt vid maskningen medfört att all text nu finns i bilder. Det är naturligt att det blir så, men tyvärr tappar man, när texten blir bild, möjlighet att söka i dokumentet och att klippa och klistra textavsnitt i texten.

Jag återkommer med en FUP där man kan söka och klippa ut textavsnitt.

Citera
2021-04-09, 16:17
Medlem
lasternassummas avatar
Om någon vill söka i FUP eller klippa (och klistra) textavsnitt så finns en sådan version här.

https://docdro.id/xFZoCM7

Jag har använt en OCR-funktion för att identifiera texten så texten är inte 100% korrekt.

Citera
2021-04-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Vem är hon?
Det står i spoilern på inlägget jag replikerade. Hon supportade EAs falskanmälan på facebook (var det väl)

Edit: Osäker på om det är rätt (hatfulla) Maria G som sjöng "hanna från Arlöv" så är det sagt..
Senast redigerad av 90510 2021-04-09 kl. 16:41.
Citera
2021-04-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Nu har jag suttit och maskat FUP:en i långt mer än jag egentligen hade tid för. Enjoy.

https://docdro.id/ffPyrqM

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om någon vill söka i FUP eller klippa (och klistra) textavsnitt så finns en sådan version här.

https://docdro.id/xFZoCM7

Jag har använt en OCR-funktion för att identifiera texten så texten är inte 100% korrekt.

Stort tack för den oumbärliga informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in