2021-03-25, 21:17
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Man måste nog ha en antisocial personlighetsstörning för att medvetet förstöra livet på människor sådär. Finns det namn på GM?
Det tror jag inte ska krävas för att få till en sådan här späckad kärleksaffär, men nog har hon diagnoser allt. Gissningsvis har hon en diagnos rätt nära antisocial personlighetsstörning, men vad vet jag om det.

Jag antar att det här avsevärt försämrar vänsterns och medias statistik på hur icke-existerande falskanmälningar gällande våldtäkter är.
Citera
2021-03-25, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Det kan ju ha att göra med vad som hördes i ljudfilen efter det att den s.k. "våldtäktsmannen" lämnade lägenheten.
Alltså i princip ett erkännande av en honey trap
Vad är det mannen inte förstår när kvinnan säger nej?
Vore det mindre grov misshandel eller mord om jag sa att du skulle mörda mig och om du sen gjorde det, jämfört med om du mördade mig på eget bevåg?
Om jag säger döda mig inte, jag har ändrat mig och vill inte längre, så är det mord oavsett hur eller varför du mördar mig.
Vad är det du och Hovrätten inte förstår? Man kan inte samtycka till mord och våldtäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus
Han är verkligen helt galet rättshaveristisk vår käre Lambertz. Alla ska anmälas till höger och vänster av honom enligt den tjocke glade GW. Vad tror ni han har för diagnos då?
Det är mycket möjligt att det var EA som våldtog GL. Gav GÖL samtycke från början tom sprut?
Senast redigerad av Molndalen 2021-03-25 kl. 21:27.
Citera
2021-03-25, 21:29
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molndalen
Vad är det mannen inte förstår när kvinnan säger nej?
Vore det mindre grov misshandel eller mord om jag sa att du skulle mörda mig och om du sen gjorde det, jämfört med om du mördade mig på eget bevåg?
Om jag säger döda mig inte, jag har ändrat mig och vill inte längre, så är det mord oavsett hur eller varför du mördar mig.
Vad är det du och Hovrätten inte förstår? Man kan inte samtycka till mord och våldtäkt.

Det är mycket möjligt att det var EA som våldtog GL. Gav GÖL samtycke from början tom sprut?

Det du vill diskutera hör inte till tråden, här talar vi om förtalsåtalet mot kvinnan som iofs har ett samband med tidigare rättsfall men dessa frågor får du ta i andra trådar.

/Provokatör
Citera
2021-03-25, 21:33
Moderator
Maviels avatar
Detta fall ska bli mkt intressant att följa. Jag tänker att utifrån det jag kunnat hitta att det är svårt att uttala mig om det ena eller det andra. Dock klart att kvinnan rört sig i kretsar som inkluderar BDSM och att hon inte varit nykter - kanske inte en god kombination. Tänker jag som bara nosat på den världen. Det bygger väl mkt på samtycke och diskussioner innan. Inte bara random orgier som jag uppfattar det handlar om i detta fall. Med mkt alkohol och droger till tjejerna som är inblandade.

Jag känner med kvinnan. Vill liksom bara säga det. Oavsett vad så tänker jag att hon utifrån sin situation och sitt mående hamnat så innerligt snett. Att hamna hos GL känns som det största misstaget av de alla.

Jag kan tänka att om hon nu åker dit för förtal så borde GL åka dit likadant för vad han sagt i svt sändningen som plockades ner.
Citera
2021-03-25, 23:25
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Här finns ca 470 st bilder på fröken.
Länk:
https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g

Ser bra ut, fin kropp, bra rumpa! Synd att hon lurar folk in i hennes musfälla. Finns säkert någon som skulle finansiera henne med en ring på fingret.
Citera
2021-03-25, 23:32
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Tydligen ska Cissi Wallin och hennes hangarounds dyka upp under rätten för att visa EA sitt stöd.

Det hade man kunnat tänka sig.

Man kan ju fråga sig hur taktiskt det kan vara för dem att ge en kvinna som uppenbarligen falsifierat en våldtäkt MINST en gång tidigare.

Deras "cred" som de fått efter #metoo kommer kanske att blåsa bort illa kvickt.
Citera
2021-03-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Ser bra ut, fin kropp, bra rumpa! Synd att hon lurar folk in i hennes musfälla. Finns säkert någon som skulle finansiera henne med en ring på fingret.

Hon har ju redan varit gift en gång. Mannen ifråga skriver att det var det värsta han hade varit med om..
Skilsmässan var också tydligen otroligt smutsig.

Så jag skulle nog akta mig att ringmärka den där damen.
Citera
2021-03-26, 00:22
Medlem
foool13s avatar
Det här är bland det sjukaste man har hört talas om/läst. Mycket ska man höra, innan öronen faller av.

Undrar om hon har någon diagnos av något sätt.
Senast redigerad av foool13 2021-03-26 kl. 00:45.
Citera
2021-03-26, 00:44
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det här är bland det sjukaste man har hört om talas om. Mycket ska man höra, innan öronen faller av.

Undrar om hon har någon diagnos av något sätt.

Gissa tre gånger och se om du kan få rätt svar, din chans borde vara 100%, till och med om du får svara "vet ej".

Herregud, detta händer ju och skulle inte blivit förvånad om det händer mer än sällan. Människor som vill sätta åt andra människor viker sig inte för att något är moraliskt felaktigt. Nu är iofs Lambertz också moraliskt felaktig...
Citera
2021-03-26, 08:25
Medlem
Vad jag förstått så är det ingen huf som ska äga rum 8 april, utan en muntlig förberedelse. Någon som har koll på om det stämmer? Misstänker att kvinnan kommer att försöka få tr att ställa in med hänvisning till hennes (passande) nuvarande omständigheter.
Citera
2021-03-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molndalen
Grundat på 20 minuter ljudfil bedömde polis och tingsrätt att samtycke inte fanns. Varför ändrades detta i Hovrätten?
Lagen är lagen, och den säger uttryckligen att om samtycke inte finns under hela sexakten så är det per automatik våldtäkt. Från det finns inga undantag.

Det är inte förtal om det hon påstår avser just det juridiska faktumet, och om vad hon menar är att detta är upp till var och en att förstå.
Det är mer komplicerat än så. Om jag under sex frågar om analsex, hon säger nej och vi fortsätter vaginalt har jag inte våldtagit någon (hypotetiskt exempel på hur en sån ljudfil kan finnas utan brott). Hovrätten gör bedömningen att det bara med ljudfilen inte går att bevisa våldtäkt, mest eftersom de verkar hänga och prata normalt mellan tillfällen.

Läs domen, du verkar inte gjort det. Men det är inte så glasklart som att ingen våldtäkt skett heller det måste jag ändå säga.
Citera
2021-03-26, 11:12
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Åklagare har åtalat. B 4666-19, Sthlm TR.
Stort tack!

FUP är på 96 sidor. EA medger omständigheterna men nekar till brott. Jag förstår hennes inställning som att hon inte tycker att inlägget på facebook kan utgöra förtal då hon inte har publicerat något namn utan istället har laddat upp en häktningsframställan där namn, adress och personnummer framgår. Hon har också tipsat om flashback-tråden där namnet finns.

EA menar även att hennes avsikt med inlägget inte har varit att peka ut eller misskreditera P, utan syftet med publiceringen har varit att rent generellt varna allmänheten för farliga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in