Citat:
Väldigt konstigt kan man tycka. Men man vet ju inte hur mycket kontakt dom har haft tidigare. Kanske bara telefonkontakt. Men man kan ju bli bekant på det viset också. Sedan vet man ju inte hur allvarligt förhållandet med "hans nya kvinna" var. Var var hon på julafton? Ingen av dom verkade tänka på corona smitta. Jag skulle hellre vara ensam än att vara med om det här jobbiga. Så kärlekskrank tror jag inte han kunde vara. Man lär så länge man lever verkar det som.Jag kan väl tycka att det tyder på allmänt dåligt omdöme om man bjuder in en person (kvinna eller man) som man inte känner till sin bostad för att fira jul med övernattning på tu man hand med generösa mängder alkohol. Det får nog kallas för snudd på ett högriskbeteende eller i alla fall omdömeslöst. Om personen man bjuder in dessutom är en mycket yngre kvinna och man själv har en kvinnlig särbo är det närmast obegripligt agerande från Lambertz sida.
Sannolikt har Lambertz klarat sig undan så pass bra som han gjort eftersom han levt ett skyddat familjeliv fram tills hans hustru avled härom året. Lambertz agerande efter att han släpptes ur häktet har ju också visat att han har dåligt omdöme och inte förstår hur andra människor tänker och känner.
Jag kan tänka mig att han såg en chans att få ligga och tog den. Inget fel med det överhuvudtaget. Men det borde inte ha varit någon alkohol inblandad då eftersom det är i fyllan och villan saker och ting går fel. Särskilt när den man har att göra med är en problematisk person som också saknar omdöme.
Sannolikt har Lambertz klarat sig undan så pass bra som han gjort eftersom han levt ett skyddat familjeliv fram tills hans hustru avled härom året. Lambertz agerande efter att han släpptes ur häktet har ju också visat att han har dåligt omdöme och inte förstår hur andra människor tänker och känner.
Jag kan tänka mig att han såg en chans att få ligga och tog den. Inget fel med det överhuvudtaget. Men det borde inte ha varit någon alkohol inblandad då eftersom det är i fyllan och villan saker och ting går fel. Särskilt när den man har att göra med är en problematisk person som också saknar omdöme.
Nu såg jag iallafall på tingsrättens agenda att nästa vecka var det iallafall ingen tid utlagd för något "grovt förtal" om jag inte har missat något. Så vi får nog vänta på några nyheter. Skulle gissa att EA inte är i bästa form. Kan nog komma att dröja.