2021-04-08, 23:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Och svärfar gör sig dummare än vad han är när han loggar dagens nysläpp, cashen "Kumla nästa".

Cachebeskrivning:
Sista anhalten före Kumla tätort när man kommer från E20 norrifrån.

Loggtext av SOA:
Namnet på cachen kanske pekar mot någon riktning vad vet jag, i min värld när jag kom söderifrån kanske inte namnet stämmer. Men alla har vi rätt att ha olika uppfattning.

.
Hahaha!
De är så störda, att öht ränna efter cacher de här dagarna är bara för mycket i sig.
Citera
2021-04-09, 00:00
Medlem
Gör som BA och HD och ta en skön promenad i vårsolen för att stressa av lite!

Varför inte ta ”Hjärstarundan” med appen Wigle om du har en Android?

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.wigle.wigleandroid&hl=sv&gl=US

SD är ju i rättsalen imorgon så passa på.
Cykla eller åka bil funkar såklart också. Och det är helt lagligt - bra va?

Så får vi koll på om den router med serienummer QXFE1HC005059 som han skaffade i vintras är i bruk fortfarande.

WIFI-namn att hålla utkik efter kan vara ”dlink-3D33”.
Citera
2021-04-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kan stämma. Jag tror hon var en av flera (tre?) rådmän som avslog SD:s överklagan.

Edit
Det är ju ingen idé att leta i tråden eller är det bara jag som inte kan använda sök-funktionen längre?

Vill minnas att det va hon som häktade honom på sannolika skäl.
Citera
2021-04-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Och svärfar gör sig dummare än vad han är när han loggar dagens nysläpp, cashen "Kumla nästa".

Cachebeskrivning:
Sista anhalten före Kumla tätort när man kommer från E20 norrifrån.

Loggtext av SOA:
Namnet på cachen kanske pekar mot någon riktning vad vet jag , i min värld när jag kom söderifrån kanske inte namnet stämmer. Men alla har vi rätt att ha olika uppfattning.

.

Men är han puckad? ”Kumla nästa” menas ju om man kommer norrifrån som i beskrivningen.

Så SOA/BA läser in att denna cache skulle relatera till typ Kumlabunkern och blir lite putt?

Så om han skulle ta LW:s cache ”Rör västerut” så skriver han så här i loggen eller:

”Öööh, Biggan o ja o jäntan på liten burkrunda i vårsolen för att mota Ågren och demonerna i grind. Namnet på cachen kanske pekar mot någon riktning,vad vet jag, i min värld när vi kom söderifrån kanske inte namnet stämmer. Men alla har vi rätt att ha olika uppfattning och alla kan göra misstag”

All heder åt den CO med ”Kumla nästa”. Ös på med såna där favoritpoäng eller vad det heter.
Senast redigerad av Avel 2021-04-09 kl. 00:35.
Citera
2021-04-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men är han puckad? ”Kumla nästa” menas ju om man kommer norrifrån som i beskrivningen.

Så SOA/BA läser in att denna cache skulle relatera till typ Kumlabunkern och blir lite putt?

Så om han skulle ta LW:s cache ”Rör västerut” så skriver han så här i loggen eller:

”Öööh, Biggan o ja o jäntan på liten burkrunda i vårsolen för att mota Ågren och demonerna i grind. Namnet på cachen kanske pekar mot någon riktning,vad vet jag, i min värld när vi kom söderifrån kanske inte namnet stämmer. Men alla har vi rätt att ha olika uppfattning och alla kan göra misstag”

All heder åt den CO med ”Kumla nästa”. Ös på med såna där favoritpoäng eller vad det heter.

Eller så är det ett förvarstal. Inget Kumla nästa att vänta.
Citera
2021-04-09, 01:28
Medlem
Om jag förstått det rätt så var det enligt aktbilaga 133 (2019-12-19)
Ulla som ensam beslutade om att avskriva HD?
Då kan cirkeln slutas?
Senast redigerad av Litenensam 2021-04-09 kl. 01:37.
Citera
2021-04-09, 05:24
Medlem
Citat:
Precisely. De borde kollat all aktivitet i loggarna där. Före och efter 05:23. Nu har de bara EN webbadress.

Tog första bästa guide från nätet om man är nyfiken på in- och utlogg:
https://www.tenforums.com/tutorials/117980-read-logoff-sign-out-logs-event-viewer-windows.html

Mer on koderna:
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/auditing/event-4647

Ja ni känner kanske igen. Jag har länkat till hela listan på ”Windowskoder” tidigare.

Resultatet av det man letar efter beror såklart på inställningar användaren gjort i Windows.

Men även inställningar går att utläsa så man alltså kan se om någon stängt av nån funktion kopplat till säkerhetslogg osv.

Som synes i guiden så kan den som har tillgång till datorn kolla sånt här. Att polisen inte kollat är bra mysko. Men min hypotes är klar där varför de inte kollat.

Så nu ligger ärendet antagligen fortfarande i pipelinen hos NFC och blir väl utrett eller inte lagom till kräftpremiären typ.
Fråga från IT-forensiken i Örebro angående 23:34 och 05:23: ”Kan man utläsa om någon använt datorn?”

Suck...

Hypotesen är? (sorry om jag är seg)
Citera
2021-04-09, 05:26
Medlem
Citat:
Gör som BA och HD och ta en skön promenad i vårsolen för att stressa av lite!

Varför inte ta ”Hjärstarundan” med appen Wigle om du har en Android?

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.wigle.wigleandroid&hl=sv&gl=US

SD är ju i rättsalen imorgon så passa på.
Cykla eller åka bil funkar såklart också. Och det är helt lagligt - bra va?

Så får vi koll på om den router med serienummer QXFE1HC005059 som han skaffade i vintras är i bruk fortfarande.

WIFI-namn att hålla utkik efter kan vara ”dlink-3D33”.

Nämen ser man på 😏
Citera
2021-04-09, 05:46
Medlem
[quote=Remark|75424662]Möjligt men jag tror Nattens Riddare känner sina grannars vanor extremt väl. Han är nog väldigt angelägen om att ha Full Kontroll, utöver datorer, om Lena skrivit ner ngt, sparat något och få händerna på hennes ev cache. ALLT! Gissar han i detta läge vill försäkra sig att inget graverande mot honom finns att hitta.

Allt går inte att kolla från fotöljen på Betesvägen.[/QUOT

Det tror jag med.
Han är dessutom en risktagare, gillar spänning.
Hög på adrenalin efter mordet kan han möjligen ha slunkit in, kollat datorn och slunkit ut, utan att stänga igen ytterdörren.
Citera
2021-04-09, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Första tanken jag fick när han har datorn med sig hela tiden är att han spelar in hela rättegången vilket inte är tillåtet.
När han sedan "glömmer" datorn i rättssalen så är det självklart att han har ställt den på inspelning.
Kollade de verkligen inte vilka program som var aktiva på datorn innan advokaten fick hämta den?
Det är klart att han vill göra det.
Speciellt det som diskuteras under pauserna när han inte är där.
Det är precis vad jag också tror.
Precis så korkad är han faktiskt enligt mig.

Det är som Du (och andra) säger, inspelning speciellt under pausar, är för honom högintressant.

SD är som ett barn, att detta barn ska få ha med sina nappar (mobil/dator) tycker jag inte är OK, han är fortfarande misstänkt trots allt.

Att han sedan får sitta med munskydd så det inte går att tyda hans minspråk är inte heller OK. Är han så rädd för smitta borde de ha satt honom på långt avstånd från alla andra när han uppehåller sig i salen. Han är ju utan nerver annars, här är han tydligen mer oroad än de övriga som är i salen. Corona kom passade för honom... gömmer sig själv (i stället för burkar).

Ps Vore kul att se filmen SD spelat in när han "hittade" skaftet i garaget, dryga 7 minuter! Hur f.n tänkte han där... eller rättare sagt inte tänkte. Men det var väl lite bra iof, visar hur han (inte) fungerar i det översta huvudet. Ds
Citera
2021-04-09, 06:33
Medlem
[quote=Firesnake|75427394]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Möjligt men jag tror Nattens Riddare känner sina grannars vanor extremt väl. Han är nog väldigt angelägen om att ha Full Kontroll, utöver datorer, om Lena skrivit ner ngt, sparat något och få händerna på hennes ev cache. ALLT! Gissar han i detta läge vill försäkra sig att inget graverande mot honom finns att hitta.

Allt går inte att kolla från fotöljen på Betesvägen.[/QUOT

Det tror jag med.
Han är dessutom en risktagare, gillar spänning.
Hög på adrenalin efter mordet kan han möjligen ha slunkit in, kollat datorn och slunkit ut, utan att stänga igen ytterdörren.

Jag har lite svårt att se honom smyga in hos LW vid 05.23. Han vet att sonen fyller år och en sån liten knatte sover kanske lite oroligt inför sin födelsedag. Det är dessutom några timmar efter mordet så adrenalinet borde ha klingat av lite.

Misstänker att han hade rätt bra koll på LW:s lösen och kunde fixa det han ville via sin telefon/dator eller mixtrat via LW:s telefon så länge den "levde".

Ps Detta kanske är en önskan från mig då jag inte ens vill tänka tanken på vad som kunde ha hänt om sonen kom ner sömndrucken. Ds
Citera
2021-04-09, 06:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej. Jag undrar över Sh.Holmes logik. Han har skrivit spaltmeter om vilken fin relation han hade med LW, utan sex, men han förutsätter att SD och JG har en sexuell relation.
Har du äntligen fattat att många ville vara vän med LW, med eller utan sex.
Tidigare har du hävdat att alla bara träffade henne för sex.
Hon verkar ha varit en mycket inspirerande och intressant person.

Titta på samspelet mellan personer för att förstå relationen.
JG visar total hängivenhet mot SD.
En sådan hängivenhet är inte betecknande för relationer som bara handlar om vänskap.
Det kan inte vara kul att vara hans sambo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in