Citat:
Första tanken jag fick när han har datorn med sig hela tiden är att han spelar in hela rättegången vilket inte är tillåtet. NA skriver:
"När vi lämnar salen i pausen vill domaren att vi tar med all teknisk utrustning. Målsägarbiträdet påpekade när alla gått ut, att den misstänkte 46-åringen lämnat kvar sin dator i salen påslagen.
En vakt kallades till salen som meddelade 46-åringens advokater att datorn stod kvar. Nu har en av advokaterna gått in i salen och hämtat datorn."
"När vi lämnar salen i pausen vill domaren att vi tar med all teknisk utrustning. Målsägarbiträdet påpekade när alla gått ut, att den misstänkte 46-åringen lämnat kvar sin dator i salen påslagen.
En vakt kallades till salen som meddelade 46-åringens advokater att datorn stod kvar. Nu har en av advokaterna gått in i salen och hämtat datorn."
När han sedan "glömmer" datorn i rättssalen så är det självklart att han har ställt den på inspelning.
Kollade de verkligen inte vilka program som var aktiva på datorn innan advokaten fick hämta den?
Det är klart att han vill göra det.
Speciellt det som diskuteras under pauserna när han inte är där.
Citat:
Det är precis vad jag också tror.Precis så korkad är han faktiskt enligt mig.