2021-04-08, 17:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG smiter fortfarande ut på nätterna för träffar med Sd, med Hd vet jag inte.
Jag har messat med JG , han är fortfarande övertygad om att Sd är oskyldig, så till den grad att han ber de runt honom att fara åt hel*** om de pressar honom.
Kärlek svalnar inte i första taget, jag utesluter fortfarande inte att Sd och JG har, har haft, ett förhållande som går utöver det som bara vänner. Det skulle förklara mycket.

Du hade ju själv en platonisk relation med LW, enligt vad du berättat här. Så du om någon borde ju veta att man kan vara goda vänner utan att ha sex.
Citera
2021-04-08, 17:13
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG smiter fortfarande ut på nätterna för träffar med Sd, med Hd vet jag inte.
Jag har messat med JG , han är fortfarande övertygad om att Sd är oskyldig, så till den grad att han ber de runt honom att fara åt hel*** om de pressar honom.
Kärlek svalnar inte i första taget, jag utesluter fortfarande inte att Sd och JG har, har haft, ett förhållande som går utöver det som bara vänner. Det skulle förklara mycket.
Det är ju antingen ett kärleksförhållande eller någon riktigt grov hållhake som ligger bakom det där ja, det är jag helt övertygad om.
Citera
2021-04-08, 17:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Kan ju även tänkas att han blir röd av ilska, inte skam.

Ja, det har du rätt i.

Han kan faktiskt ha blivit arg för att åklagaren tog med hela den här biten med filmen och paketet med lappen, som han kan ha menat visa att det "var så urbota dumt" att hon trodde att det här var vapnet, vilket han kanske inte trodde.

Jag är ganska övertygad om att han "vet" att skaftet inte passar till vare sig det ena eller andra domkraften. Det är bara ett av hans spel, för att förvilla. Och han trodde kanske att det skulle stanna där.
Citera
2021-04-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du hade ju själv en platonisk relation med LW, enligt vad du berättat här. Så du om någon borde ju veta att man kan vara goda vänner utan att ha sex.

Stör du dig på tanken att JG och SD kan ha eller ha haft en sexuell relation?
Tycker du att det inte stämmer in på vad vi vet om dem?
Tänker du att JG är kristen amerikan och att det skulle vara skamligt för honom med en homosexuell relation?
Citera
2021-04-08, 17:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Flying monkeys är ett begrepp eller namn för såna som JG när man ska beskriva personer kring en narcissist som troget står vid deras sida, förser dem med information, låtsas bli vän med andra i syfte att förse narcissisten med information, förtalar narcissistens fiender och försvarar narcissisten med näbbar och klor mot kritik.

Hela FUP och den här tråden är full med LWs flying monkeys.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-08 kl. 17:17.
Citera
2021-04-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Hur skulle man kunna göra det då tro? Kanske gräva lite i hur hans framgångar med kvinnor varit tidigare i livet? Hur hans relation till föräldrarna är? Ifrågasätta hans IQ kanske? Jag vet inte

Ja jag vet inte men ett sätt kan ju vara att ifrågasätta allt han säger, helst med en nedlåtande ton. Stefan hatar att bli ifrågasatt och kan dom bara få han till att bli tjuriga Stefan så är halva slaget vunnit.
Det gäller att få hans fasad att spricka. Sarkasm och ironi tror jag inte heller att han tacklar speciellt bra.
Citera
2021-04-08, 17:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Stör du dig på tanken att JG och SD kan ha eller ha haft en sexuell relation?
Tycker du att det inte stämmer in på vad vi vet om dem?
Tänker du att JG är kristen amerikan och att det skulle vara skamligt för honom med en homosexuell relation?

Nej. Jag undrar över Sh.Holmes logik. Han har skrivit spaltmeter om vilken fin relation han hade med LW, utan sex, men han förutsätter att SD och JG har en sexuell relation.
Citera
2021-04-08, 17:22
Medlem
Citat:
Hela FUP och den här tråden är full med LWs flying monkeys.

Nja alltså flying monkeys är en term som beskriver beteendet hos folk som svansar runt en narcissistisk person i sin omedelbara närhet/ umgängeskrets som de gör allt för att imponera på, göra nöjd och försvara.

Inte för folk som intresserar sig för och diskuterar ett kriminalfall, läser fup och vill se en lösning på mordet av en person de (i de flesta fall här gällande LW) aldrig har träffat.
Citera
2021-04-08, 17:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
L*na W*sström
jag har alltid sagt, långt innan detta, att YD är den enda som älskar S mer än jag
5 jun 2017 02:36

Jo, du.
Nu läser jag denna mening med andra ögon.
Mer än Lena själv...

Hur kan tre personer älska SD så in i bomben?
Citera
2021-04-08, 17:28
Medlem
Citat:
Nej. Jag undrar över Sh.Holmes logik. Han har skrivit spaltmeter om vilken fin relation han hade med LW, utan sex, men han förutsätter att SD och JG har en sexuell relation.

Men exakt vad har de två sakerna med varandra att göra?

Att Sh.Holmes ev hade en platonisk vänskap med LW säger väl absolut ingenting om JGs och SDs relation sinsemellan.

Om Olle och Lisa är kompisar så måste Lasse och Bosse också vara kompisar, absolut inte KK! För Olle och Lisa är inte KK.

Logiken Smokey....

Men du kanske har insyn i om homosexualitet är laddat och tabu inom vissa kristna grupper?

Kanske LW visste om att SD och JG hade ett förhållande. Vem vet? (Förutom SD och JG) 🤷‍♂️🤷
Citera
2021-04-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Det är ju antingen ett kärleksförhållande eller någon riktigt grov hållhake som ligger bakom det där ja, det är jag helt övertygad om.

Ja SD kanske har något på JG som är så pass stort och känsligt att JG inte vågar annat än att vara tyst och fortsätta vara kompisar.

HD var han däremot beredd att gola ner under söket efter LW. Eller så ville han lägga ut rökridåer för att skydda någon annan...
Citera
2021-04-08, 17:42
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ja SD kanske har något på JG som är så pass stort och känsligt att JG inte vågar annat än att vara tyst och fortsätta vara kompisar.

HD var han däremot beredd att gola ner under söket efter LW. Eller så ville han lägga ut rökridåer för att skydda någon annan...
Blind av kärlek till Stefan samtidigt som han visste precis hur mycket Hanna hatade Lena? Också stora förhoppningar om att få Stefan för sig själv på det? Väldigt intressant hursomhelst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in