2021-04-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja precis, pressar dom SD till att han tappar humöret så tror jag det blir rena autobahn för Hiding och co.

Målsägarbiträdet (EZ?) är mycket bra.
Citera
2021-04-08, 16:40
Medlem
"14.16
När filmen spelas upp blir 46-åringen allt rödare i ansiktsfärgen. Han tittar noga på filmen som spelas upp i salen. Det går inte att utläsa något minspel bakom ansiktsmasken.
"

Det visade sig att det är fel skaft, det passar inte till chefens domkraft.

"14.19
– Åsa kommer visa på att det är en annan. Jag har långt före mordet tagit den. Hon är så jävla korkad. Långt innan mordet ska jag ha tagit skaftet från en kollega på jobbet, säger 46-åringen i filmen.
"

Man har undersökt det inlämade skaftet som en jämförande undersökning.

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-en-karta-visas-dar-lena-wesstrom-rort-sig-morddagen-las-rapporten- fran-domstolen

Ok, jag hade fel, SD kan skämmas![/quote]

Kan ju även tänkas att han blir röd av ilska, inte skam.
Citera
2021-04-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi gör vårt bästa här genom att skriva på Flashback!?
Det gillar han ju inte.

Kanske han en dag får upp ögonen för vilken "marionett" han har varit till en person som nästan är att likna vid djävulen?

JG bör börja med att fundera på om han inte ska ta sig tid att fördjupa sig i FUP och att reflektera över hur han kunde sitta på förhör och radera, smyga in i mörkret i SDs hus, underlåta att berätta för polisen något som gnagt i honom länge och varför han ringer till polisen om HD hus.

Hans oro är den varningsklocka han har fått sig till skänkes. Den är till för något.

Han bör lyssna på den klockan.

Jag hoppas alltjämt på JG.
Snyggt impad hur insatt du är i FUPen
Citera
2021-04-08, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Jag tycker också att Målsägarbiträdet är bra, och jag tror hon kommer vara riktigt tuff om hon får chansen att fråga ut Stefan.
Det är liksom "nu eller aldrig" så det är lika bra att gå "all in" och till o med ta en och annan tillrättavisning från ordförande. Skit samma det är bara att köra på.
Får hon chansen så kommer hon att pressa Stefan på samma sätt man vrider ur en disktrasa, och hon har absolut inget att förlora.
ROCK N ROLL !!!
Citera
2021-04-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"14.16
När filmen spelas upp blir 46-åringen allt rödare i ansiktsfärgen. Han tittar noga på filmen som spelas upp i salen. Det går inte att utläsa något minspel bakom ansiktsmasken.
"

Det visade sig att det är fel skaft, det passar inte till chefens domkraft.

"14.19
– Åsa kommer visa på att det är en annan. Jag har långt före mordet tagit den. Hon är så jävla korkad. Långt innan mordet ska jag ha tagit skaftet från en kollega på jobbet, säger 46-åringen i filmen.
"

Man har undersökt det inlämade skaftet som en jämförande undersökning.

https://www.na.se/artikel/just-nu-hjarstamordet-i-hovratten-en-karta-visas-dar-lena-wesstrom-rort-sig-morddagen-las-rapporten- fran-domstolen

Ok, jag hade fel, SD kan skämmas!

Kan ju även tänkas att han blir röd av ilska, inte skam.[/quote]
Filmen måste gå att få ut, någon som provat?
Citera
2021-04-08, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De verkar vara så tajta med varandra och SD har full kontroll över JG och HD.
SD tror han är världsmästare i kontroll.

HD tycks han dock inte veta vart han har, hon låter honom smaka på hans egen medicin.

JG identifierar sig med HD via sina egna trauman, hon är offret.
Lojal fähund.

Sen allierar han sig, lyder regelverket hon sätter upp, fryser ut LW och så kör de racet som två haters med sitt skitsnack ända bort i april 2018.

Han tycks dock inte vara helt hundra den 18 maj då han undrar om polisen inte ska leta efter kroppen hos HD.
Hur mycket avsky har han lyssnat till..?
Citera
2021-04-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG smiter fortfarande ut på nätterna för träffar med Sd, med Hd vet jag inte.
Jag har messat med JG , han är fortfarande övertygad om att Sd är oskyldig, så till den grad att han ber de runt honom att fara åt hel*** om de pressar honom.
Kärlek svalnar inte i första taget, jag utesluter fortfarande inte att Sd och JG har, har haft, ett förhållande som går utöver det som bara vänner. Det skulle förklara mycket.

Hmm, ok?
Hade varit fint att ha JG i vittnesbåset nu i HR. Varför han (och HD) inte är med, det tycker jag är lite märkligt. De hade inte klarat pressen - så om de skyddar en de vet är skyldig så klarar de inte att försvara den misstänkte.

Men vi får hoppas att ÅHs plan är smart och håller ändå. Ingenting får gå fel nu.
Citera
2021-04-08, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Kan ju även tänkas att han blir röd av ilska, inte skam.
Filmen måste gå att få ut, någon som provat?

Jag har begärt ut gällande dagboksblad, samt Stefans inlämnade film.
Om det finns nån ny inkommen Aktbilaga till Hovrätten så kommer jag fixa fram det.

Väntar på svar...
återkommer.
Senast redigerad av Avd.9 2021-04-08 kl. 16:50.
Citera
2021-04-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Ja hon om någon kan få Stefan ur balans och få han att visa sitt rätta jag.
Citera
2021-04-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
JG den fegisen vågar väl inget annat.
Han har ju varit Steffes mest lojala knä-hund i åratal.

Och eftersom Stefan och Hanna är självutnämnda kung och drottning så vill det
nog fan till att fegisen JG håller hov.

Han vill ju inte bli utstött från den "inre kretsen"

Jävla fegis - JG, berätta vad du vet istället.
Det var ju du som tipsade polisen om att göra sök hemma hos Hanna.
Varför gjorde du det??? Misstänkte du nåt???
Du behöver inte skämmas, jag är också övertygad.

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
L*na W*sström
jag har alltid sagt, långt innan detta, att YD är den enda som älskar S mer än jag
5 jun 2017 02:36

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG smiter fortfarande ut på nätterna för träffar med Sd, med Hd vet jag inte.
Jag har messat med JG , han är fortfarande övertygad om att Sd är oskyldig, så till den grad att han ber de runt honom att fara åt hel*** om de pressar honom.
Kärlek svalnar inte i första taget, jag utesluter fortfarande inte att Sd och JG har, har haft, ett förhållande som går utöver det som bara vänner. Det skulle förklara mycket.

Tack för den informationen Sh.Holmes.

Ja antingen det eller nån slags bromance där en är dominant och en är submissive.

Platonisk men med sexuelll laddning.
Kanske Jerks som suktar efter SD och SD utnyttjar detta faktum till max för att få en egen liten lasarillo som de säger på spanska.

Flying monkeys är ett begrepp eller namn för såna som JG när man ska beskriva personer kring en narcissist som troget står vid deras sida, förser dem med information, låtsas bli vän med andra i syfte att förse narcissisten med information, förtalar narcissistens fiender och försvarar narcissisten med näbbar och klor mot kritik.

Edit: autocorrect fuckade upp
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-08 kl. 17:11.
Citera
2021-04-08, 17:05
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det är precis det som Hiding måste göra, att få SD ur balans, att få han förbannad, att få han att brusa upp och säga saker han inte annars skulle säga. att få han att totalt tappa fattningen.
Hur skulle man kunna göra det då tro? Kanske gräva lite i hur hans framgångar med kvinnor varit tidigare i livet? Hur hans relation till föräldrarna är? Ifrågasätta hans IQ kanske? Jag vet inte
Citera
2021-04-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Sid 8 i huvudprotokollet:

"Det fanns också två datorer på köksbordet vilka vi försökte starta men det var kod på dem."

Tack! Jag tänkte väl.
Det kan i teorin då betyda att om någon alls varit inne i hennes dator på morgonen så kan den personen ha behövt logga in i Windows för att ena ”komma in” i datorn.

Ytterligare en anledning till att en grundligare undersökning av datorn borde ha gjorts.

Alltså mer än att hitta webbadressen till One i Chrome Current Session och sen kontakta One för sent för att de skulle kunna meddela IP-adressen för inloggningen vilken de bara sparade i en månad.

Om det finns en registrerad inloggning, vilket är IT-forensiker grundkurs A antagligen att kolla, så stärker det ju faktumet att någon befann sig rent fysiskt vid datorn menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in