Citat:
Ursprungligen postat av
Merdive
Expressen:
Idéen att ge ut material på engelska skulle nog i princip kunna röna viss framgång då intresset för Sverige (i synnerhet invandrings-/integrationspolitiken samt på senare tid coronastrategin) förefaller vara tämligen stort utomlands. Emellertid låter det märkligt och opraktiskt att ha en icke-svensktalande chefredaktör, särskilt för den del av tidningen som förblir svenskspråkig. Någon som vet om detta koncept prövats tidigare..?
Jag förstår hur du menar om intresset kring nya Sverigebilden utomlands : )
Just nyheter om Sverige på engelska är en skräck för sittande regering bl a.
Också för många andra (ex lierad media el skattefinasierade sektorer) som lever på det röda narrativet som nästan helt vaccinerats in i befolkningen här.
Men Bulletin är som Bulimi, en hetsätning av vänsterpersspektiv som ska kablas ut.. i slutändan : ) Nu krönt med en vänsterknekt från staden New York, Andrew Rosenthal.
?
Jag menar.. vad håller Tino på med?
Hur är egentligen Arpi djupast inuti?
Vi behöver helt nytt folk in och 'gamla' ut i stora delar av Sverige. Bulletin är väldigt överskattat och jag ser andra kanaler som viktigare. Palaestra Media, Swebbtv, Riks (uppfattade som att de ska ha nyheter på engelska också) är några förslag. F ö finns inga perfekta, opartiska media (?) men skillnader i nytta och kvalitet är hisnande.