Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Jo, men det känns lite som att anställa en amerikansk advokat i en svensk advokatbyrå med tanken att han ska fortsätta att bo i USA och kommunicera via zoom. Vad i helvete kan han bidra med?
Jag vet inte så mycket om tidningar faktiskt, de verkar ha många olika typer av chefspositioner. Kanske är han mer en rådgivare?
Citat:
Ursprungligen postat av
revraul
De flesta är kvar. De som lämnade var praktikanten som låg bakom plagiatskandalen, Arpi, Neuding, Gür och HTBTQ-redaktionen på kultursidan. Den enda värd att nämna var väl Arpi men han har nog bränt många broar till sina följare sett till hur han agerat så jag vet inte om det ens är en förlust längre. Svider nog mer att Wester hoppade av.
Folk antog att Teodorescu lämnat men som Gudmundson uttryckte det, "mig får de bära ut". De sitter på ganska saftiga löner. Däremot så kan man väl spekulera i hur långlivad Teodorescu blir efter hennes konflikt med ledningen eller om hon böjer sig nu när röken lagt sig.
Skulle hon vara mammaledig eller var det någon annan? Hoppas de lyckas reta DN i alla fall. Det är värt en tidning bara för det. Men det nya upplägget tror jag de kommer vara mer öppna att hänvisa till alternativmedia och försvara yttrandefriheten.