2021-04-07, 21:06
Medlem
Citat:
He was in charge of the paper's opinion pages, both in the newspaper and online. He oversaw the editorial board, the Letters and Op-Ed departments as well as the Editorial and Op-Ed sections of NYTimes.com.
Ännu en kille som inte vet något om nyheter. Det här är nog spiken i kistan för projektet, tror jag.

Edit: Jag vill inte vara en gnällspik, det kanske blir bra. Jag sympatiserar definitivt med Tino och hans projekt
Senast redigerad av Friherr 2021-04-07 kl. 21:08.
Citera
2021-04-07, 21:07
Bannlyst
Jag blev ganska intresserad nu av tidningsprojektet Bulletin, som man ändå får kalla det efter alla turer hit och dit. Ska följa utvecklingen på min kant.
Citera
2021-04-07, 21:08
Medlem
Andrew Rosenthal ny chefredaktör. Amerikan med förflutet på NYT. Såklart bara en slump att han är jude. Såklart bara en slump att bullens första chef.red var judinna. ^^
Citera
2021-04-07, 21:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Sanandaji kommenterar på Facebook:
Pelle Zachrisson från Nyheter Idag blir redaktionschef.
Frihetligt konservativ ska tydligen ledarsidan ha för inrikting. undrar vad det kommer att innebära, verkar som om liberalerna städas ut nu.
https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10158262189218231

Fantastiskt Tino har lärt sig av sitt misstag, inga mer "liberalkonservativa"! Gammelmedia kommer sätta morgonkaffet i halsen när de ser att Tino tar in en från alternativmedia och Dan Korn som är i SDs tankesmedja. Tino är nog riktigt trött på gammelmedia-journalister nu så vi kan nog se fler värvningar från alternativmedia? Heja Tino!
Citera
2021-04-07, 21:23
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ännu en kille som inte vet något om nyheter. Det här är nog spiken i kistan för projektet, tror jag.

Edit: Jag vill inte vara en gnällspik, det kanske blir bra. Jag sympatiserar definitivt med Tino och hans projekt
Pelle Zackrisson från Nyheter Idag ska bli redaktionschef, han är nog bättre lämpad att hantera nyhetsflödet.
Citera
2021-04-07, 21:28
Medlem
Citat:
Pelle Zackrisson från Nyheter Idag ska bli redaktionschef, han är nog bättre lämpad att hantera nyhetsflödet.
Jo, jag visste inte att de hade rekryterat honom. Jag tror han är utmärkt. Han är intresserad av nyheter (jag har interagerat en del med honom på Twitter och han följer dagspolitiska frågor).
Citera
2021-04-07, 21:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Sanandaji kommenterar på Facebook:

Pelle Zachrisson från Nyheter Idag blir redaktionschef.

Frihetligt konservativ ska tydligen ledarsidan ha för inrikting. undrar vad det kommer att innebära, verkar som om liberalerna städas ut nu.

https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10158262189218231

Se där! Glädjande att det blev en fortsättning!
Citera
2021-04-07, 21:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Tino på fejan

"Efter uppehåll och kaos återlanseras nu Bulletin, inte försvagad som våra konkurrenter hoppats utan tvärtom uppgraderat och förstärkt med ny talang. Jag har inte skrivit inlägg på en månad, utan arbetat på att professionalisera tidningen från grunden.

Vanity Fair rapporterar idag om Bulletins nya chefredaktör Andrew Rosenthal, fram till 2016 politisk chefredaktör på New York Times.

Bulletins ambition var att ha en nyhetsrapportering i klass med NYT, och genom att rekrytera en av USA:s tyngsta journalister importerar vi kunskapen att höja standard på svensk journalistik. Andy kommer att ha en strategisk roll och arbeta med vår nya operativa redaktionschef Pelle Zackrisson, tidigare nyhetschef på Nyheter Idag, medan Per Gudmundson är ny ansvarig utgivare.

Bulletin rekryterar även Nicco Melle, som ledde Harvard Kennedys Center on Media, Politics and Public Policy samt med bakgrund som chef på Los Angeles Times. Mitt experiment är att utmana den svenska journalistkårens monopol och motstånd mot förändring genom att göra Bulletin tvåspråkig och ta in journalister från länder som USA, UK och Danmark som stärker våra svenska reportrar.

Bulletins opinionsdel försökte förena konservativa och liberaler, men det uppstod snabbt enorma interna motsättningar med en alltför stark tonvikt på liberaler från etablerad medier som stängde ute konservativa röster. Det som kallades "liberalkonservativ" blev i praktiken Nya Moderaterna eller L, trots att Sverige redan har massor av liberala ledarsidor.

Därför kommer ledarsidan att byta politisk beteckning till Frihetlig Konservativ, där ny chefredaktör utses senare. Även kultursidan kommer att få en ny kulturchef och inriktning mot intellektuell konservativ idédebatt. Vi har även uppdaterat tekniken, gjort en app och är på väg att släppa flera nya poddar.

Redan imorgon hoppas vi på ett avsnitt av Radio Bulletin med Dan Korn och Per Gudmundson. Fler spännande nyheter kommer snart, redan nu kan de som gillar Bulletin läsa nya artiklar, medan de som trodde att vi var försvagade av medias oseriösa drev får sätta kaffet i halsen och smygläsa Sveriges mest ambitiösa tidning."
Citera
2021-04-07, 21:49
Moderator
Meijis avatar
Jag var rätt neutral till Ivar Arpi före hans gästspel på Bulletin - men han har fallit rejält i mina ögon.

Arpi framstår som intrigant och hämndlysten.

Tino S sammanfattar:

Citat:
Orsaken att Bulletin har legat nere så länge är att Ivar Arpi i sista sekunden drog tillbaka tidningens utgivningsbevis för att hämnas, i stället för att lämna det till någon annan. Ivar försökte även radera länkar till poddar, medan andra missnöjda medarbetare försökte radera vår Instagram-konto.

Detta sorts destruktiv beteende kallas i media "redaktionell oberoende", där man låtsas att vi i ledningen är oseriös eller bryter mot grundlagen som försökte stoppa sabotage, mobbing, plagiat, anti-semitiska uttalanden och annat dårskap. Att utpressa en tidning på pengar och sen i hämnd försöka förstöra det inifrån kallas i media "journalistisk frihet".

https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10158262189218231?comment_id=10158262210488231
Citera
2021-04-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Han kan inte bli ansvarig utgivare med mindre än att han bosätter sig i Sverige.
Undrar om Sanandai och co är medvetna om det.

Från wikipedia:

Gudmundsson blir ansvarig utgivare enligt Tinos Facebook.
Citera
2021-04-07, 22:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag var rätt neutral till Ivar Arpi före hans gästspel på Bulletin - men han har fallit rejält i mina ögon.

Arpi framstår som intrigant och hämndlysten.

Tino S sammanfattar:

https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10158262189218231?comment_id=10158262210488231

Det som är så bra med "kapitel 1" av Bulletin är att nu hatar Tino och hans kompanjner gammelmedia och PK-journalister ännu mer! Och nu när de får skriva kritiskt om DN så är de ännu mer kritiska! På dem Bulletin!
Citera
2021-04-07, 22:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Vilka är kvar från Bulletin 1.0 ? Gudmundsson, kanske fler "vanliga" nyhetsjournalister som inte är kända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in