2021-04-08, 12:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juvr0tic
6% är absolut inte "hela tiden" (om det nu ens är 6%, har fortf ej fått se källa på det), och med tanke på hur det daltas med våldtäktsmän i Sverige måste det vara en riktigt jävla dålig strategi om man vill skada någon att anmäla denne för våldtäkt. Då är man förutom personlighetsstörd även urbota korkad.

Men du ser ut effektivt det är. Soran eller Timell kommer ju aldrig få ett jobb igen. De är brända utan att ens blivit lagförda för brott. Kvinnorna som anmält kommer förbli anonyma.
Citera
2021-04-08, 12:55
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Fulsnygg kanske.
Skulle Henrik Dorsin lyckas lika bra?
Fulsnygg? Han ser ju ut som en hårig taliban! Fattar inte vad hans tjej ser i honom?
Kanske är inne med taliban utseende då alla jävlar springer runt med långt helskägg nu för tiden?
Citera
2021-04-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Tycker det fetade är en lite väl stark princip givet hur svårt det är att fälla någon för våltäkt. Om det finns många personer som oberoende av varandra berättar trovärdiga historier (som dock inte räcker till fällande dom) kan det vara motiverat med "folkdomstolar". Ibland tror jag det nästan är 99% säkert att någon är skyldig baserat på det man läst. Lambertz är dock inte skyldig tror jag och det är för jävligt att han dömts av media.

Jag förstår att man känner det, men ska man ha ett rättsamhälle är det ju egentligen det som sägs i rätten som ska gälla. Det är där man ska dömas och om man inte döms där ska man behandlas som oskyldig. Sedan förstår jag att det inte altid är helt lätt och man kan självklart diskutera vad som egentligen hände, men man hamnar ju lätt på ett sluttande plan om man börjar med folkdomstolar.

Vanligtvis brukar la media peka ut folk när de är misstänka på sannolika skäl?

Att två oberoende av varandra berättar trovärdiga historier om olika händelser är inte alls speciellt konstigt när #metoo drog igång. Vad är det som gör att berättelserna framstår som trovärdiga? Har de granskat berättelsena närmare och även talat med kompisar som de hade kontakt med då övergreppen ska ha ägt rum?
Citera
2021-04-08, 13:01
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det finns tusen färger på den skalan.
De behöver inte ljuga, men det finns inte bevis nog för att åtala eftersom man vet att man inte kan få honom fälld.
Precis varje större kändis och rockstjärna... till och med amerikanska presidenter säger att om man är känd nog låter tjejer ta en på fittan.

Det kallas hypergami och enligt Darwins beskrivning, survival of the fittest.
Att komma och ändra sig i efterhand är Massi fritz idé om tillbakadraget samtycke dagen efter.
Jag förmodar när man är lite mer nykter, eller har kommit hem till sin pojkvän med trosorna bak och fram och en klimp i håret.

Ledsen, betaboys, ni får vänta på resterna.

Han har "tatt hundratals på fittan" men bara levererat en enda unge

Verkar inte funka så bra ?

Och vad får avkommat för "survivor-chanser" när hen får gå under pseudonym resten av livet, annars blir hen retad o utstött pga survivor-pappan
Citera
2021-04-08, 13:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jag förstår att man känner det, men ska man ha ett rättsamhälle är det ju egentligen det som sägs i rätten som ska gälla. Det är där man ska dömas och om man inte döms där ska man behandlas som oskyldig. Sedan förstår jag att det inte altid är helt lätt och man kan självklart diskutera vad som egentligen hände, men man hamnar ju lätt på ett sluttande plan om man börjar med folkdomstolar.

Vanligtvis brukar la media peka ut folk när de är misstänka på sannolika skäl?

Att två oberoende av varandra berättar trovärdiga historier om olika händelser är inte alls speciellt konstigt när #metoo drog igång. Vad är det som gör att berättelserna framstår som trovärdiga? Har de granskat berättelsena närmare och även talat med kompisar som de hade kontakt med då övergreppen ska ha ägt rum?

Rätten är väl egentligen ganska obetydlig. Ingen man har väl blivit fälld för något i Sverige efter Metoo. Däremot har flera kvinnor blivit rättsligt dömda för förtal efter. Däribland en i Sorans fall. Den folkliga domstolen är ju mer av betydelse då de män som blivit anklagade är paria i samhället efter.
Citera
2021-04-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Fulsnygg? Han ser ju ut som en hårig taliban! Fattar inte vad hans tjej ser i honom?
Kanske är inne med taliban utseende då alla jävlar springer runt med långt helskägg nu för tiden?

Ja, hans skägg idag ger verkligen rejäla taiban-vibbar. Fast nog såg han ändå helt okej ut när det inte var så vildvuxet?

https://static.gaffa.se/images/2016/...05-860x484.jpg
https://www.ergo.nu/sites/default/fi...ran_Ismail.jpg
Citera
2021-04-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men du ser ut effektivt det är. Soran eller Timell kommer ju aldrig få ett jobb igen. De är brända utan att ens blivit lagförda för brott. Kvinnorna som anmält kommer förbli anonyma.

De kommer absolut få jobba igen, kanske inte inom mediebranschen men det är väl inte heller en mänsklig rättighet? Det måste suga att bli falskt anklagad för brott (vilket jag inte tror varken Soran elr Timell blivit). Det måste också suga att bli våldtagen och inte få upprättelse. Hade vi faktiskt kunnat lita på att rättssystemet gör sitt jobb hade inte samma behov för den här "cancelkulturen" funnits tror jag. Och när vi snackar om kvinnorna så är det inte alls säkert att de kan fortsätta sina liv som vanligt, tittar vi på händelsen Lambertz t.ex. så har ju den kvinnans liv förstörts iom anmälan, hon kan inte ens bo kvar i sitt hem på grund av säkerhetsskäl medan Lambertz lever på som vanligt.
Citera
2021-04-08, 13:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
De kommer absolut få jobba igen, kanske inte inom mediebranschen men det är väl inte heller en mänsklig rättighet? Det måste suga att bli falskt anklagad för brott (vilket jag inte tror varken Soran elr Timell blivit). Det måste också suga att bli våldtagen och inte få upprättelse. Hade vi faktiskt kunnat lita på att rättssystemet gör sitt jobb hade inte samma behov för den här "cancelkulturen" funnits tror jag. Och när vi snackar om kvinnorna så är det inte alls säkert att de kan fortsätta sina liv som vanligt, tittar vi på händelsen Lambertz t.ex. så har ju den kvinnans liv förstörts iom anmälan, hon kan inte ens bo kvar i sitt hem på grund av säkerhetsskäl medan Lambertz lever på som vanligt.

Lambertz-kvinnan vad för hot? Hon var skuldsatt upp till öronen och har nu gratis boende bekostad av skattebetalarna. Litar inte mycket till det. Det var ju även Lambertz som var offret där. Han kommer aldrig kunna sitta med i TV-sofforna och mysa.

Men exakt ingen mänsklig rättighet. Det liv Soran hade var ju en ynnerst. Få betalt väldigt mycket, för väldigt lite jobb. Det han ju verkar sträva tillbaka till. Vilket ju inte kommer ske. Men för han blir det lite extra. En faktiskt dömd våldtäktsman som är en vanlig "Svensson" kommer ju inte många känna igen på gatan. Men för en sådan som Soran kommer det ju för alltid vara att det är han! när han går ut eller försöker sig på ett vanligt arbete.
Citera
2021-04-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ja, hans skägg idag ger verkligen rejäla taiban-vibbar. Fast nog såg han ändå helt okej ut när det inte var så vildvuxet?

https://static.gaffa.se/images/2016/...05-860x484.jpg
https://www.ergo.nu/sites/default/fi...ran_Ismail.jpg
Nej, ful som stryk. Liten pigmé, sluttande axlar, taniga ben. Ser ut som en 12-åring med kroknäsa och dessa innåtgående ögon. Urk.
Senast redigerad av Martlet 2021-04-08 kl. 13:29.
Citera
2021-04-08, 13:27
Medlem
Citat:
Just lambertskvinnan är ett ovanligt dåligt exempel. Antar att du inte läst på om henne.

Dock tror jag detta med att folkdomstolar inte ska få finnas är ett missförstånd. I alla tider har olika informella sanktionssystem funnits som kompensation för de brister som finns i rättssystemet. Självklart får det inte balla ur som i fallet med Lambertz men när det finns hög sannolikt för att den misstänkte är skyldig kan det helt klart vara på sin plats. Dock struntar media i att läsa på och sätta sig in i de enskilda fallen. Riktigt dumt.
Citera
2021-04-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det som beskrivs är ett övergrepp och du blandar ihop det sedan med att säga att personen har dragning mot kinks/BDSM.

BDSM, låter som den nya ursäkten. Förr hette det äktenskaplig plikt och våldtäkt inom äktenskapet var inte våldtäkt. Nu heter det istället att man är för BDSM och man märker i dessa trådar att folk är medvetna om att de begår övergrepp själva när de försvarar med att jämföra med BDSM. Saken är att en relation inte ger rätt till sex. Sex ger inte rätt att ta stryptag och så vidare. Ingen normal människa tror att någon som har samtyckt till sex automatiskt ska underkasta sig och acceptera BDSM. Första gången dessutom och utan dialog innan.

Ta bort begreppet BDSM och säg istället att det är svårt för människor med stark dragning för sexuellt våld och kränkningar att få det att funka med dem som ser dem själva som personer med en egen sexualitet och gränsdragningar till att behandlas som normalt under samlag.

Deras samliv är sannolikt baserat på det han gör med andra. Finns ju de som lever ut sitt mörker på andra offer än partners men vi vet vad antirasisterna säger: Även Aisha utsätts.

Det de gör innan eller vid sidan av relationer är väl främst en övning tills de har någon fången under sambolivet eller äktenskapets bojor som accepterar utan att gå ut offentligt med vad som sker. Gissningsvis är det nog på sådant vis generellt.

Den hopblandningen är dock vanlig, och allt är väl inte så svartvitt? Övergrepp sker även inom BDSM, och vad vet du om Sorans läggning?

Soran kanske delar in kvinnor i hora-Madonna-stuket?. Hans egen kvinna är för fin att besudla? Han måste hitta ”horor” vid sidan om?
Citera
2021-04-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Virtanen fick ju också ett program

Virtanen fick väl inget i denna utsträckningen?
Vet att fallet diskuterades flitigt och att han fick lite tid i rutan i samband med sin bok men någon rentvättnings-dokumentär likt den här kan jag inte minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in