Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-08, 09:42
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Ja tyvärr är staus o pengar viktigast för många kvinnor i dagens samhälle.

Mannen som äger detta är nödvändigtvis inte attraktiv.
Citera
2021-04-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Han är ju riktigt ful, kvinnor har legat med honom för att han är en kändis.
Fulsnygg kanske.
Skulle Henrik Dorsin lyckas lika bra?
Citera
2021-04-08, 09:46
Medlem
SvT försöker presentera honom som familjefar och småbarnspappa. Med en oroad ”ordentlig” kvinna vid sin sida.

Dock har Soran ett barn sedan tidigare. Han friade till sin dåvarande flickvän men övergav henne sedan under graviditeten.

Under båda dessa relationer har han haft ett ”vilt sexliv” vid sidan om???
Citera
2021-04-08, 09:54
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
SvT försöker presentera honom som familjefar och småbarnspappa. Med en oroad ”ordentlig” kvinna vid sin sida.

Dock har Soran ett barn sedan tidigare. Han friade till sin dåvarande flickvän men övergav henne sedan under graviditeten.

Det är ju möjligt att de har en öppen relation. Men han bemöter väldigt lite över lag i dokumentären. Han uttrycker inte att han varit otrogen eller sårat sin flickvän - vilket får mig att tro att hon varit medveten om det till viss del. Han hade en chans i programmet att äga sin historia och stå för det. Istället blev det platt fall.
Citera
2021-04-08, 10:04
Medlem
Jag är så trött på att tycka synd om självömkande män... jag kan inte i juridisk mening säga om komikern är skyldig eller inte. Men rent allmänt, om man pratar om män som slåss och våldtar, drivs allt av någon form och självömkan och självförakt... vilket man tar ut på de som är svagare och står under än. Slicka uppåt sparka nedåt.

Jag skulle säga att kanske 10 % av de som våldtar och slår är psykopater, resterande 90 % är män som känt sig nedttryckta och vill slå tillbaks och känna makt för att det är "synd om dem".

Herregud livet är orättvist...
Citera
2021-04-08, 10:07
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Haha, va?! "rimligt att det uppstått missförstånd gällande samtycke"?!? Våldtäkt alltså.

Ja, det är fortfarande våldtäkt enligt svensk lag men det jag säger är att jag inte tror att Soran någonsin menat att våldta någon. Det är stor skillnad på att missuppfatta samtycke och att bestämma sig för att våldta någon.
Citera
2021-04-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge

Jösses. Förstärker bara bilden av att han är ett riktigt praktsvin.
Citera
2021-04-08, 10:10
Medlem
brajzillas avatar
"innan parlamentet var jag oskuld men sen blev det knulla av" jo då är det väl rätt logiskt att den lurvige jäveln begick en och annan våldtäkt med tanke på hur han vältrade sig med sina parlamentet-groupies och pissigt självförtroende isf...
Senast redigerad av brajzilla 2021-04-08 kl. 10:13.
Citera
2021-04-08, 10:13
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Ja tyvärr är staus o pengar viktigast för många kvinnor i dagens samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Mannen som äger detta är nödvändigtvis inte attraktiv.

Jag kom att tänka på det här klippet från Family Guy angående pengar och attraktiv. https://www.youtube.com/watch?v=ZwrqI8vK4II

Märklig dokumentär måste jag säga. Soran framställs nästan som offret i den här historien. Att han inte längre kan jobba med stand up, att han inte vågade gå ut med mera. Lite som att SVT vill att det är honom man ska tycka synd om.
Citera
2021-04-08, 10:27
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Lite småkomiskt att FB-pöbeln som skrikit sig hesa på metoo, feminazis och falskanklagade våldtäkter med raserade liv och karriärer, nu helt plötsligt tycker det är konstigt att SVT belyser detta.

SVT gjorde ju också en dokumentär om f d Kulturhusetchefen som till slut tog sitt liv i kölvattnet av metoo och det mediala drev som piskades på framförallt från Aftonbladet sida.

Varför reagerar man så mkt i detta fall? Ja, just det, det var den lilla detaljen att han hade kurdiska rötter. Hade FB-pöbeln reagerat på ett liknande sätt om det varit "svensk" stå-upp-komiker som blivit falskanklagad?

2 kurdjävlar. Du glömde att özz är en terror-finansiär.
Citera
2021-04-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slUrp42
SVTs kommentar till serien: https://omoss.svt.se/arkiv/bloggarki...non-grata.html
Störande att de tar upp Lambertz när han mest troligt blivit utsatt för en falsk anmälan. Blandar ihop med äpplen med päron.
Citera
2021-04-08, 10:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
"Han säger sig ha ha kallat kvinnor horor under sex, smiskat, haft gruppsex och så vidare. "

Att detta på något sätt är chockerande för någon under en sexakt får mig att bara gapa stort och undra vad det är för oerhört tråkig vanillasex ni har? Allt det jag listat ovanför är ju extremt light och vanilla i sig

"Åh nej, han smiskade en tjej under sex!"

jag hade fast förhållande med en bra tjej i 3 år, hon kunde be mig ta stryptag när vi hade sex, vilket jag tyckte var ganska obehagligt, men jag gick med på det trots att jag inte ville.. kände mig olustig i flera dagar efteråt. borde inte det räknas som nån typ av våldtäkt på mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in