2021-04-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag för min del kan tänka mig att Steffe chansar på att han kan komma undan med att "råka" "glömma" datorn påslagen i salen under pauser där rätten diskuterar och då "råka" ha voice recorder påslaget.

Passar bra in i hans övriga risktagarpersonlighet.

Ja kanske mite i linje med hur han funkar men lite onödigt att bli påkommen om man är ”oskyldig”.
Citera
2021-04-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag för min del kan tänka mig att Steffe chansar på att han kan komma undan med att "råka" "glömma" datorn påslagen i salen under pauser där rätten diskuterar och då "råka" ha voice recorder påslaget.

Passar bra in i hans övriga risktagarpersonlighet.
Det tar jag som en självklarhet från Steffe.
Aldrig att han skulle "glömma" datorn.
Det absolut värsta med allt är nog att han vandrar runt som en fri man.
Han ser sig nog inte ens som anklagad eller misstänkt.
Ett riktigt avskum.
Det var tydligen någon (1) anhörig till Steffe på plats, undrar vem det kan ha varit? BA?
Citera
2021-04-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja jag tycker också det är något man borde lagt på minnet att första patrullen eller vilka det var skulle ha öppnat hennes datorer.
Hade inte ungarna koden till Windowsinloggningen kan man undra? Har de fortfarande inte varit inne i datorn utan bara tömt den kan man också undra?
Och datorn är inte topsad va?

Jaja, de får köra på där. Hoppas på medvind.
Jag har absolut inte läst det i fup.
Endast att det såg ut som hos en pundare, eller dyligt, rörigt osv
Citera
2021-04-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Nja jag tror inte att SD är så korkad att han riskerar en reprimand från domaren, det stärker inte hans aktier precis.
Det är väl bara att spela oskyldig och virrig, anta att det inte gällde honom, han är ju den stora stjärnan i rätten..
Citera
2021-04-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det fotot är väl från 2014?

På de foton som finns från våren 2018 är hon mer mörkhårig. Jag gissar på att hon blir solblond på sommaren men det hade hon inte hunnit bli i mitten på maj.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e86f4ec2-274d-497a-ae00-27a297be08d6_l.jpg
15 april 2018
Hon är blond, tillskillnad från Lena som var mörk.
Allt jag ser när HD smilar upp sig är hennes kalla ögon och en vårta.
Citera
2021-04-08, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Eller så sitter fanstyget och spelar in rättegången

Eller loggar nån sån där förbannad burk..
Citera
2021-04-08, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Någon som minns att någon polis pratat om att de öppnade hennes dator på morgonen?
Själv minns jag bara att någon rapporterade att de inte hittade mobil och en annan att det låg någon mobil på laddning.

Hoppas de kan använda hans skrivelse mot honom på fler sätt.

Från SDs skrivelse till TR:

"- Åkl. säger att meddelanden i Telegram raderats och det är svårt att veta vad som sagts. Sanningen: Vid förhöret på em 15/5 -18 visade jag upp chatten för förhörsledaren. Sannolikt var LWs dator inloggad i Telegram, och i så fall finns all kommunikation kvar där, kanske än idag. Vi använde inteden säkrare chatten som ej går att läsa/återskapa."

Det är ju lite lustigt att SD själv tar upp att Lena förmodligen var inloggad på Telegram. Vad skulle han kunna veta om det?

Och den barnsliga kommentaren "Sanningen". Han talar ju till rätten, inte till HD, JG eller Lena.

Samtidigt passar han på att ta upp något som han har haft flera år på sig att säga.

Och jag är övertygad om att SD bara visat upp valda delar av sin chatt. Annars skulle inte YE tro att kakan var till A som SD sa till henne.
Citera
2021-04-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från SDs skrivelse till TR:

"- Åkl. säger att meddelanden i Telegram raderats och det är svårt att veta vad som sagts. Sanningen: Vid förhöret på em 15/5 -18 visade jag upp chatten för förhörsledaren. Sannolikt var LWs dator inloggad i Telegram, och i så fall finns all kommunikation kvar där, kanske än idag. Vi använde inteden säkrare chatten som ej går att läsa/återskapa."

Det är ju lite lustigt att SD själv tar upp att Lena förmodligen var inloggad på Telegram. Vad skulle han kunna veta om det?

Och den barnsliga kommentaren "Sanningen". Han talar ju till rätten, inte till HD, JG eller Lena.

Samtidigt passar han på att ta upp något som han har haft flera år på sig att säga.

Och jag är övertygad om att SD bara visat upp valda delar av sin chatt. Annars skulle inte YE tro att kakan var till A som SD sa till henne.

Och det finns väl ingen webbhistorik från Chrome att hon hade Telegram öppet i datorn när de chattade på kvällen där.
Citera
2021-04-08, 12:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja jag tycker också det är något man borde lagt på minnet att första patrullen eller vilka det var skulle ha öppnat hennes datorer.
Hade inte ungarna koden till Windowsinloggningen kan man undra? Har de fortfarande inte varit inne i datorn utan bara tömt den kan man också undra?
Och datorn är inte topsad va?

Jaja, de får köra på där. Hoppas på medvind.

Möjligt att UW eller barnen försökte klura ut något innan de anande att det var något mer sinister? Men inget sådant minns jag nu aktivt.

Fingeravtryck vore väl det första man skulle kollat?
Får kolla sen (himla mycket som man ska kolla sen, blir kanske inte gjort då).

Jag tror att de inte hade ögonen öppna för en gm lik SD som är och manipulerar, ändrar, gaslightar raderar och är som en gängkriminell i mångt och mycket.

Minns dock att @Moralensväktare nämnde tidigt att de hade att göra med en person som man kunde jämföra med Arbogakvinnan och Knutbypastorn.

Ja, det är också vad jag tror. Och det upptäckte man snart, men ändå fattade man inte riktigt hur mycket han var och fixade med i tid.
Citera
2021-04-08, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och det finns väl ingen webbhistorik från Chrome att hon hade Telegram öppet i datorn när de chattade på kvällen där.

En retorisk fråga från dig förstår jag.
Citera
2021-04-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har absolut inte läst det i fup.
Endast att det såg ut som hos en pundare, eller dyligt, rörigt osv

Så här sa en av poliserna om intrycket de fick när de klev in i Lenas hem: " Rörigt, väldigt mycket saker överallt. Som en knarkarkvart men ändå inte".
Citera
2021-04-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ja kanske mite i linje med hur han funkar men lite onödigt att bli påkommen om man är ”oskyldig”.

Händer rätt ofta att tilltalade, målsägande och åhörare lämner jackor (och även väskor, men såna hoppas jag inte tillåts i HR) i salen i tingsrätten under pauser och överläggningar (vilket ju kan innebära en mobiltelefon med röstinspelningsapp påslagen). Oftast hinner någon, ofta rättens ordförande, påminna redan innan de lämnat salen. Ibland säger ordförande till allmänt att inga personliga tillhörigheter får lämnas kvar på stolarna.

I hovrätten vet jag inte, men om det är lika vanligt där som i tingsrätten så ger "glömskan" i sig kanske inte något dåligt intryck. De tilltalade vet ju ofta inte ens om att man inte får lämna sakeri salen under paus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in