Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Hur kan det komma sig att testerna från cykeln visar så olika? Undrar när denna test gjordes? Inget som var uppe tidigare vad jag kommer ihåg.
Och som Du skriver... varför motsätter sig försvaret att det spelas upp (det tidiga förhöret)?
(Och från början, varför ställdes inte frågan till SD hur mycket av deras sex har skett de senaste månaderna hemma hos SD så LW:s tidslinje kunde kollas mot SD:s uppgifter).
SD sitter med sin laptop nu... kanske han ska nita dit Åkl om hon säger något som inte ordagrant stämmer med vad hon drar upp nu. Kan tänka mig att SD kan FUP innan och utantill... varenda Aktnr, sidnr mm har han i sitt huvud och kan snabbt som attan leta upp.
Bra att han sitter där med sin dator, visar att han går inte ett steg utan den eller mobilen.
Jag fick känslan av gårdagen (det lilla som kom fram av direktrapporten) att Åkl har förklarat lite bättre denna gång, lite mer i kronologisk ordning (kanske lättare att ta till sig för de som lyssnar).
Det handlade om ett förtest (borde vara minst med Luminol). Därefter förhördes SD.
När proven kom tillbaka hade man inte lyckats få ett positivt svar från NFC. Det kan ju handla om att det var för små mängder, eller att de var inte tillräckligt representativt prov. Ibland reagerar ju också förtesten på andra kemikalier, de är inte hundraprocentiga.
Jag tror inte att SD får ha inspelning på.
Personligen tror jag att han följer rättegången noga, och inte alls sitter och loggar geocahing eller liknade.
Han för kanske upp egna anteckningar och kollar saker som han sedan tidigare skrivit.