Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-08, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
jag hade fast förhållande med en bra tjej i 3 år, hon kunde be mig ta stryptag när vi hade sex, vilket jag tyckte var ganska obehagligt, men jag gick med på det trots att jag inte ville.. kände mig olustig i flera dagar efteråt. borde inte det räknas som nån typ av våldtäkt på mig?

Jo, det är ju ett klart övergrepp.
Sedan funkar det nog inte i längden om ena parten har stark dragning mot nåt kinks/BDSM, och den andra parten vill ha mer ”normalt” vanilj-sex.

Undrar hur det går för Soran nu. Får han strypa och smiska sin sambo eller är längtan nu stark efter att få göra det med någon annan?
Citera
2021-04-08, 10:46
Medlem
Citat:
jag hade fast förhållande med en bra tjej i 3 år, hon kunde be mig ta stryptag när vi hade sex, vilket jag tyckte var ganska obehagligt, men jag gick med på det trots att jag inte ville.. kände mig olustig i flera dagar efteråt. borde inte det räknas som nån typ av våldtäkt på mig?
Våldtäkt låter ju märkligt om det var du som ströp henne. Men du sätter väl fingret på att det blir märkligt när i princip alla oönskade beteenden i samband med sex ska klassas som våldtäkt . Begreppet blir fullständigt urvattnat.
Citera
2021-04-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är ju möjligt att de har en öppen relation. Men han bemöter väldigt lite över lag i dokumentären. Han uttrycker inte att han varit otrogen eller sårat sin flickvän - vilket får mig att tro att hon varit medveten om det till viss del. Han hade en chans i programmet att äga sin historia och stå för det. Istället blev det platt fall.

Nuvarande flickvännen/sambon säger i dokun att Soran är hennes bästa vän...
Citera
2021-04-08, 11:00
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Jo, det är ju ett klart övergrepp.
Sedan funkar det nog inte i längden om ena parten har stark dragning mot nåt kinks/BDSM, och den andra parten vill ha mer ”normalt” vanilj-sex.

Undrar hur det går för Soran nu. Får han strypa och smiska sin sambo eller är längtan nu stark efter att få göra det med någon annan?

Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Våldtäkt låter ju märkligt om det var du som ströp henne. Men du sätter väl fingret på att det blir märkligt när i princip alla oönskade beteenden i samband med sex ska klassas som våldtäkt . Begreppet blir fullständigt urvattnat.

ja det var lite den poängen jag var ute efter, glad att ni två uppfattade det så! förväntade mig lite fb hat faktiskt.

hur är det, om jag övertalar en tjej att utföra en sexuell handling hon egentligen inte vill utföra, räknas det som våldtäkt ?
Senast redigerad av carminaburana 2021-04-08 kl. 11:02.
Citera
2021-04-08, 11:05
Moderator
Maviels avatar
Citat:
ja det var lite den poängen jag var ute efter, glad att ni två uppfattade det så! förväntade mig lite fb hat faktiskt.

hur är det, om jag övertalar en tjej att utföra en sexuell handling hon egentligen inte vill utföra, räknas det som våldtäkt ?

Kanske svinigt men inte våldtäkt. Om du har fått ett samtycke så kan det ju inte vara tal om våldtäkt. Bara om hon på något sätt är förhindrad från att lämna samtycke exempelvis berusad.

Men har du övertalat och hon går med på det så har hon ju lämnat samtycke. Samma gäller väl i ditt övriga exempel. Om hon vill att du ska ta stryptag på henne när ni har sex och du går med på det oavsett om du egentligen vill eller ej så har du ju också lämnat samtycke.
Citera
2021-04-08, 11:10
Medlem
Citat:

Man måste hitta andra begrepp för detta. Blir ju fullständigt orimligt att bunta ihop detta med en överfallsvåldtäkt ala Hagamannen. Båda sakerna är problematiska men skillnaden i skada de i allmänhet orsaker är ju milsvid. Samma sak med Lambertz kladd. Det är ju klandervärt att försöka krama och pussa på kinden men att ett sånt beteende vid enstaka tillfällen på fyllan ska jämföras med en riktig våldtäkt är ju rent löjeväckande.
Citera
2021-04-08, 11:11
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Kanske svinigt men inte våldtäkt. Om du har fått ett samtycke så kan det ju inte vara tal om våldtäkt. Bara om hon på något sätt är förhindrad från att lämna samtycke exempelvis berusad.

Men har du övertalat och hon går med på det så har hon ju lämnat samtycke. Samma gäller väl i ditt övriga exempel. Om hon vill att du ska ta stryptag på henne när ni har sex och du går med på det oavsett om du egentligen vill eller ej så har du ju också lämnat samtycke.

yea, det stämmer ju. men ponera att JAG var full när hon bad mig? att det var jag som på nåt sätt inte kunde ge samtycke för att jag var intoxikerad. det är en intressant frågeställning tycker jag, nåt som aldrig tas upp. Om jag ska spela djävulens advokat nu, hade en tjej bett mig komma i hennes hår och sen kamma ut det, hade jag känt mig jävligt äcklad av det , men kanske gjort det om jag varit full för att damen i fråga ville det, men om jag vaknade upp dan efter och mindes det, hade jag känt mig jäkligt illa berörd liksom.
Citera
2021-04-08, 11:14
Medlem
Enda som är löjligt är att vänstern fortsätter ljuga att SVT är opartiska.

Blir inte mer partiskt när man låter vänsterextrema blidka sina synder och få Folket att förlåta dem.

Alla andra som inte är vänsterextrema korsfäster man bara de twittrar någit man inte gillar.

Vänstern får våldta och sprida förödelse och Media hjälper att tvätta deras buk.

Fängsla dessa vidriga avskyvärda människor. Sen utvisa dem till random land i Mellanöstern som har dödsstraff.
Citera
2021-04-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Blev han dömd för det då? Nej, precis.

Att anmälningarna lades ned innebär inte att en våldtäker inte ägt rum. Precis som att en våldtäkt kan ha skett även om offret inte anmäler.
Citera
2021-04-08, 11:38
Medlem
Jag såg dokumentären och tycker som många andra här att den inte precis var till hans fördel, snarare tvärtom. Men jag reagerar mot att många här hängt upp sig på att han är så ful, och vem skulle vilja vara med en så ful person.

För det första så ser han väl helt okej ut, han är inte överviktig, han har inte vårtor i ansiktet, han är inte missbildad. Men oavsett, tror ni verkligen att kvinnor bara har sex med snygga killar? Se er omkring. Det är så mycket annat som räknas, och i hans fall så var han känd, han hade ett gott rykte som en juste person (i det offentliga) och han var dessutom rolig, rätt skärpt och charmig. Vill poängtera att jag aldrig har träffat honom. Men sluta tro att utseendet är det som får tjejer att vilja ha sex med er.
Citera
2021-04-08, 11:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Att anmälningarna lades ned innebär inte att en våldtäker inte ägt rum. Precis som att en våldtäkt kan ha skett även om offret inte anmäler.

Jo men det innebär ju att alla som blir anmälda är skyldiga! Så är det såklart inte. Polisen säger själva att en extremt stor del av anmälningarna är falska. I just Sorans fall var det ju dock upp till nio olika anmälningar så just för honom vore det ju extremt ovanligt om alla skulle vara falska.
Citera
2021-04-08, 11:44
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men det innebär ju att alla som blir anmälda är skyldiga! Så är det såklart inte. Polisen säger själva att en extremt stor del av anmälningarna är falska. I just Sorans fall var det ju dock upp till nio olika anmälningar så just för honom vore det ju extremt ovanligt om alla skulle vara falska.
Nej det säger de inte och de är däremot en stor orsak till att anmälningar inte leder vidare. Majoriteten av alla sexualbrott anmäls aldrig. Det är dessutom aldrig bara ett offer även om det från början är ett ensamt offer som börjar berätta. Men majoriteten av alla som anmäls eller anklagas däremot, de ljuger och nekar till sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in