2021-04-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Och där tappade du 20% av väljarna. Politiskt självmål.
Skämt åsido. Självklart har du rätt. Om samhället vore friskt skulle det vara så, men...

Jag vet. Men jag kan liksom inte vänja mig och acceptera läget. Jag blir vansinnig varje gång jag ser dessa anarkafeministiska manshatarna.
De får alldeles för mycket utrymme i form av krönikor, tv-medverkan, boksläpp och sociala medier.
Citera
2021-04-07, 23:53
Medlem
Bestickande med mediernas ointresse att läsa på i sak. Man buntar ständigt ihop Soran och Lambertz som om båda är lika skyldiga när det mest troligt är så att Soran är skyldig och Lambertz oskyldig. Skillnaden där emellan är milsvid. Väldigt fegt att inte våga väga vad som talar för och emot och istället låtsas som att det inte spelar någon roll.
Citera
2021-04-08, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Dagen till ära då EA ska upp i rätten om ett par timmar åtalad för grovt förtal på PA, kommer här en maskad version av FUP:en till förtalsmålet:

https://docdro.id/ffPyrqM

Både MGM och MÄ är maskade då jag inte ville riskera att behöva maska om för att den ska få stanna uppe på FB.

Samt, även då de flesta familjära med fallet vet identiteterna på MGM och MÄ, så hade EA lyxen att som målsägande i den påstådda tortyrvåldtäkten utförd av PA, förbli anonym i samtliga dokoment.

PA å andra sidan var nämnd över allt.

Saningshalten i de bådas utsagor kan diskuteras (anser att det är långt ifrån självklart vem som ljuger), men att bli falskt uthängd som våldtäktsman är minst lika, om inte betydligt värre än att allmänheten får vetskap om att du blivit våldtagen. (Syftar då på om MÄ i ett mål är allmänt kännt eller ej)

I mina ögon kommer väl snarare våldtäktsmannen stötas bort av dem omkring honom och ses som klandervärdig.

(Men självklart förstår jag och håller med om att BO i sexualmål ska få hålla sin identitet dold. (Av många anledningar) Med reservation för om de verkligen är offer.)

Trevlig läsning!
Din klick-länk till dokumentet fungerar inte
Denna fungerar: https://docdro.id/ffPyrqM
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-08 kl. 03:44.
Citera
2021-04-08, 07:49
Medlem
Om EA:s karraktär och hennes gamla mobiltelefon. Citat från tingsrättsdomen. [Min kommentar]

Vecka 2 = 8-14 januari

På den bild som hon skickade till polisen den 18 januari framgår det att det fanns en större fil.
[]
Hon skaffade en ny telefon under vecka 2 och hon tror att hon fabriksåterställde sin gamla telefon även vecka 2
[En sannolik skärmdump(?) av den gamla telefonens innehåll visar att den stora filen fanns i hennes mobiltelefon den 18:e januari, trots att hon hade fabriksåterställt den någon gång 8-14 januari]

------------
Hon gjorde det för att hon behövde komma åt Bank-ID) och att det krånglade. Hennes telefon krånglade mycket Hon gjorde det inte for att dölja något.
[Henns gamla Bank-ID försvinner när hon återställer. Varför laddar hon inte ner ett nytt Bank-ID till sin nya mobiltelefon?]

------------
Hon försökte mejla den stora filen men den gick inte igenom.
[EA kunde klippa ut en missrepresentativ del ur den stora filen och sända den till polisen. Men hon kunde inte dela upp den stora filen i mindre delar och sända dessa fil för fil?]

Källtext från Tingsrättsdom

Sannolikt bekräftar EA min tes att det är inte lätt att ljuga konsekvent.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-08 kl. 08:21.
Citera
2021-04-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Jag vet. Men jag kan liksom inte vänja mig och acceptera läget. Jag blir vansinnig varje gång jag ser dessa anarkafeministiska manshatarna.
De får alldeles för mycket utrymme i form av krönikor, tv-medverkan, boksläpp och sociala medier.
Helt enig med dig. Tyvärr är det inget jag/vi? som män kan påverka. Det krävs att de andra kvinnorna höjer sina röster och stöter ut dessa jävla ullfabriker. Tjejerna får helt enkelt hålla fast dem, raka musen på dem, och be dom ställa sig sist i ledet, tysta. Först då kommer något hända.
Efterblivna blattar har vi ju importerat tillräckligt åt dessa gnidnare, så där är det redan kört, tyvärr.
Fördelen med blattarna är att kvinnan oftast tystnar efter en tid i deras sällskap, det är nästan som att dom får yppandeförbud, märkligt
Citera
2021-04-08, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Eller hur! Även om de kände sig tvungna att ha med feministjournalisten som vågskål som sitter och hävdar att Soran bara borde erkänna våldtäkterna så att han kan ”få komma in i värmen igen”.
Det är som att dessa kvinnor skiter högaktningsfullt i om det verkligen har begåtts något sexuellt övergrepp. Om en kvinna känner så så äger hon den känslan och upplevelsen och om mannen ifråga ens skall uttala sig så är det endast tillåtet med ett erkännande (och helst självmord) alldeles oavsett om en våldtäkt ens har ägt rum.
Hur i hela fridens namn kan det här anses som jämställdhet?
Alla människor, oavsett kön (eller könsdysfori), har väl ändå rätt att lämna sin version?
Oavsett om man heter Soran, Lambertz, Greta eller Perra Pys!

Ja, det är lite rörande att se vilka överord som nu används när deras juridiska och samhälleliga könsprivilegier hotas. Med näbbar och klor försöker man bita sig fast i tidigare uppfattning, att det är kvinnor som har 100%-igt tolkningsföreträde på detta område. Det är lustigt att en rörelse - feminismen - som började som ett jämlikhetssträvande mellan könen, på sin ytterkant idag handlar om att bibehålla orättvisa privilegier.

Det är riktigt skönt att det finns krafter som är beredda att städa ur den onyanserade feministiska hatsvansen. Jag är dessutom säker på att det även är de flesta kvinnor till godo, eftersom det kommer att avväpna den hatsvans riktade mot kvinnor som finns bland män.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-08 kl. 08:54.
Citera
2021-04-08, 08:52
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
... Jag tror att Lambertz börjar inse vilka enorma konsekvenser hans tidigare hållning I frågan om förtal får för enskilda människor även om han inte kommer att vilja erkänna det. Det första testet är MÄ:s kommande förtalsrättegång och hans stöd till henne.
...
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Ja. Han har sannolikt levt sitt liv med den totala känslan av att vara oantastlig.

Det är lätt att glömma att rättsväsendet till stor del hanterar idioter. Och det ligger ju i klienternas natur. Men det är fanimig en fars det som pågått och pågår. Och det kostar oss oändligt med pengar att våra medmänniskor är i avsaknad av integritet och vanligt sunt förnuft. Jag vet inte hur GL kan ha gått igenom sitt ganska långa liv och idag tittat upp som en naiv, han har ändå arbetat inom rättsväsendet, men klart är att han inte haft en vidare förankrad fot i verkligheten.

Citat:
Är det verkligen så att det finns så många människor som inte är riktigt kloka?

Ja, Göran.

Citat:
Och är det faktiskt så att en del av kvinnorörelsen stöttar våldtäktsanmälningar av det här slaget? Jag tycker mig inte kunna dra någon annan slutsats. Är det inte i så fall ganska allvarligt?

Jo, Göran.
Citera
2021-04-08, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Varken Lambertz eller Ismael har friats. Eftersom de inte blev åtalade kommer de heller aldrig att bli friade, utan förundersökningarna kan komma att återupptas tills brotten de misstänktes för är preskriberade.

Fast nu resonerar du lika snurrigt som GL gjorde i förhållande till TQ. Att en åklagare kommer fram till att åtal inte ska väckas, innebär ett friande, i minst lika hög grad som ett friande efter rättegång. I alla fall fram till ett ny FU lyfts igen eller det går till hovrätten.

Annars skulle det ju räcka med en anmälan för att betraktas som skyldig, hur osannolik anmälan än är. Ett djupt rättsvidrigt tankegods.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-08 kl. 08:56.
Citera
2021-04-08, 09:30
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Din klick-länk till dokumentet fungerar inte
Denna fungerar: https://docdro.id/ffPyrqM

Vilken grej, mycket läsning om hennes tillvägagångssätt, förvirrad kvinna
Citera
2021-04-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Vilken grej, mycket läsning om hennes tillvägagångssätt, förvirrad kvinna
Så blir det när en kvinna blir påhejad av svansen. Likt skakningarna och kramperna vid en orgasm känner hon en oerhörd tillfredställelse av hejaropen och kan bara inte sluta. Tack o tack hela tiden för att hålla igång njutningen tills hon som somnar av välbehag. Kvinnor kan vara farliga, svansen kan vara sjuklig. Se upp, runka istället.
Men cred till er alla friska fruntimmer, för jag vet att även ni finns. Bara lite för dåliga odds för att våga chansa.
Citera
2021-04-08, 10:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja. Han har sannolikt levt sitt liv med den totala känslan av att vara oantastlig.
Samt boomerns tro på att man alltid är säker om man bara talar sanning.
Citera
2021-04-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, det är lite rörande att se vilka överord som nu används när deras juridiska och samhälleliga könsprivilegier hotas. Med näbbar och klor försöker man bita sig fast i tidigare uppfattning, att det är kvinnor som har 100%-igt tolkningsföreträde på detta område. Det är lustigt att en rörelse - feminismen - som började som ett jämlikhetssträvande mellan könen, på sin ytterkant idag handlar om att bibehålla orättvisa privilegier.

Det är riktigt skönt att det finns krafter som är beredda att städa ur den onyanserade feministiska hatsvansen. Jag är dessutom säker på att det även är de flesta kvinnor till godo, eftersom det kommer att avväpna den hatsvans riktade mot kvinnor som finns bland män.

Håller till fullo med dig! Nu vet jag att det visserligen är vådligt att ta ut något i förskott, men jag tycker mig märka att den allmänna opinionen svängt när det gäller just självklarheten i att kvinnor skulle ha tolkningsföreträde i sexualbrottsmål och oinskränkt rätt att outa den man anser sig blivit utsatt för brott/kränkning av. Feministlobbyn gapar högt och hörs mycket, men räknar man hur många som egentligen uttalat sitt stöd för EA i just det här fallet är de få. De mest namnkunniga och seriösa ledarskribenterna och krönikörerna inom MSM har hållit låg profil. Förutom att de haft synpunkter på den s k presskonferensen i Lambertz trädgård har de varit i stort sett tysta. Jag ser det som ett gott tecken. Jag tror att Benny Fredrikssons självmord efter Metoo blev en tankeställare och ögonöppnare för många. Nu blev just han inte anklagad för sexuella trakasserier, men sättet han hängdes ut och dömdes på i medierna är detsamma som i detta och många andra liknande fall. De röster som ihärdigt försvarar EA har blivit allt färre i takt med att alltmer fakta kommit fram och helhetsbilden klarnat. Jag tycker mig se att en ny, mer nyanserad och sansad diskussion om just den här problematiken är på väg att segla upp och det har vi Göran Lambertz att tacka för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in