2021-03-31, 16:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det är du som spekulerar

Försök inte slingra dig nu, du kan inte bevisa att hon inte har utpressat en massa män.
Citera
2021-03-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Försök inte slingra dig nu, du kan inte bevisa att hon inte har utpressat en massa män.

1) Det har jag heller aldrig sagt

2) Du spekulerar om att hon skulle ha utpressat ett antal män medan jag inte gör det
Citera
2021-03-31, 16:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
1) Det har jag heller aldrig sagt

2) Du spekulerar om att hon skulle ha utpressat ett antal män medan jag inte gör det

Nej precis, du har inte sagt att hon inte har utpressat män eftersom du inte kan bevisa att hon inte gjort det.
Citera
2021-03-31, 16:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Hon kan ha utpressat 10 andra män som har betalat och därför inte blivit anmälda.
Visst. Men med tanke på att vi känner till tre fall med män som EA faktiskt anmält och dessa INTE utsatts för utpressning så ligger hypotesen om EA som systematisk utpressare en bra bit ut i fantasins land.

Edit: detta utesluter inte att EA kan ha haft ekonomiska motiv att anmäla för våldtäkt. I fallet DU kan man tänka sig att EA och AA kommer på detta under natten, kanske för att de tycker att DU är en jobbig typ som i deras tycke förtjänar det. Därav kommentaren om att ”de fixade det”.

I fallet GL kan man tänka sig att det hela var helt eller delvis överlagt. EA kan inte ha vetat att GL skulle vara otrogen, i synnerhet som han verkar ha en sambo som är nästan lika ung som EA. Men att hon spelade in en jullunch med en 71-årig man som hon själv valt att besöka, och som dessutom hjälpt henne i en våldtäktsrelaterat ärende, det tyder på planering och uppsåt.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-31 kl. 16:52.
Citera
2021-03-31, 16:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Visst. Men med tanke på att vi känner till tre fall med män som EA faktiskt anmält och dessa INTE utsatts för utpressning så ligger hypotesen om EA som systematisk utpressare en bra bit ut i fantasins land.

Alla män böjer sig förstås inte för utpressning och det är dessa som blir falskanmälda. GL är typiskt en sådan person som tar strid och inte backar undan.
Citera
2021-03-31, 16:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nu är det du som försöker slingra dig
Du frågade om belägg

Du har för vana att snöa in på ordklyverier men faktum kvarstår att du inte kan motbevisa att hon skulle ha utpressat en massa män. Detta är vi båda överens om eller hur?
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Nej så behöver det inte vara, hon kan ha utpressat 10 män de senaste 5 åren och fått massor av pengar. Hon lirkade också med GL efter julafton och kände kanske att det inte skulle fungera att utpressa honom och valde därför en anmälan.

Ja, jag tror också vi börjar närma oss motivet för EAs julaftonaktiviteter.

För det verkar konstigt att EA skulle ta sig besväret att ringa vänner, krångla med inspelningar och redigeringar av inspelade ljudfiler bara för skojs skull. Något syfte måste ha funnits?

Hon var enligt telefontrafiken inte alls utslagen och berusad samt under våldtäkt. Tvärt om, GL var däremot mycket berusad och EA diskuterade med sina vänner utan att GL märkte det.

Men vad var syftet? Varför ringde hon dem?

Det förefaller mer och mer uppenbart att de diskuterade hur de skulle kunna "få mer ur" GL än bara ett enkelt dokument till rättegången om förtal. Troligtvis hägrade pengarna (GLs, statens eller försäkringsbolagets) framför ögonen på dessa personer.

Det skulle vara intressant om några anonyma av EAs tidigare "herrar" dyker upp här eller i en senare rättegång och berättar vad EA gjort tidigare och vad hon krävt av dem. Kanske Lektyrfotografen vet mer?

Vad är kravet för att en person som EA skall tas om hand igen av psykvården för en mycket lång tid? Är det två läkarintyg? Eller behöver vi vänta tills en rättegång och en dom om rättspsykiatrisk vård?

En sak är dock klar, ingen skall behöva bli nästa man som drabbas av henne....
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Alla män böjer sig förstås inte för utpressning och det är dessa som blir falskanmälda. GL är typiskt en sådan person som tar strid och inte backar undan.
Jo, så är det säkert. Men nu har GL inte sagt ett ljud om utpressning så vi får utgå från att det aldrig hänt.
Citera
2021-03-31, 16:54
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det vore dock mer intressant om du belyser på vilket sätt artikeln är riktig?

Eller ja, inte vidare intressant, men det är lite underhållande att se både dig och Amatroll kippa efter andan. Båda ni två har följt tråden och tagit del av all info. Ni försöker dock fortfarande försvara EA och kasta skit åt GL's håll. Helt utan någon saklig grund dessutom.
Jag har inte uttryckt någon åsikt alls om debattartikeln, men till skillnad från dig har jag läst den. Det är varken något nytt eller unikt att debattörer använder aktuella händelser som utgångspunkt för att argumentera för sin sak. I det här fallet använder undertecknarna fallet Lambertz.

Om du hade läst vad jag skrivit i tråden hade du sett att jag skriver att jag inte försvarar MÄ:s agerande utan att jag försöker förstå. Den som är intresserad kan själv titta efter och se att det stämmer.

Jag kan bara konstatera att den som kastar skit på andra är du själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Kan inte du berätta för oss vad det är i texten som är "plump, naivt och direkt felaktigt "? För du gissar väl inte bara om innehållet.
Återkommer med nåt i stil med "läs själv " kryddat med okvädelser så vet vi att du inte läst texten.

Citat:
Ja. Det är faktiskt udda att de inte gräver djupare i en sån här sak. Åklagaren fick väl blodsvittring, blev emotionell och förbisåg viktig info. Okänt hur t.ex. utredare m.m. inte kunde snappa upp att EA är en bedragerska tidigare dock.

Jag menar, polisen kan väl för fan se historiken på MÄ också? Inte bara på GM? Gör de inte bakgrundscheck åt båda håll? Uselt.

Ja. Bra skrivet.

Det är inte heller en slump att t.ex. muslimer kräver att en man går i borgen för en kvinnas ord. Kvinnor har en annan uppfattning av moral och etik samt väldigt ofta en "egen" sanning som inte alltid stämmer överens med den objektiva verkligheten. Det kan vara problematiskt.

För att vara tydlig så är detta varken en attack eller ett hån mot kvinnor, utan snarare att jag förstår att deras natur är annorlunda. Det vore snarare udda om män och kvinnor var precis likadana. Det vore dock mer hälsosamt för alla om vi är mer realistiska med biologiska och evolutionära faktorer.

Bra post på ämnet:

https://illimitablemen.com/2015/06/30/the-nature-of-women
Menar du att MÄ:s agerande beror på att hon är kvinna, dvs hon följer bara sin natur?

Texten du länkar till använder psykologiska begrepp som machiavellianism och dissociation. Det kan vara bra att hålla i minnet för den som läser texten att såväl machiavellianism, dissociation och andra begrepp som används inte är knutna till ett visst kön.
Citera
2021-03-31, 16:56
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jo, så är det säkert. Men nu har GL inte sagt ett ljud om utpressning så vi får utgå från att det aldrig hänt.

Han har sagt att de kommunicerade efteråt och då kände väl hon av om han var mottaglig för utpressning. Sådana här manipulativa kvinnor märker snabbt om den vägen är framkomlig.
Citera
2021-03-31, 16:57
Medlem
Han utnyttjade en kvinna när hon var kraftigt berusad. Och så mycket, mycket yngre. Hur kan detta försvaras? Han skulle över huvudtaget INTE röra henne eftersom han var hennes mentor. Så respektlöst.

Även om han blev frikänd, så kommer han nog för alltid att bli ihågkommen för detta, speciellt av kvinnor. Med all rätt. Om han har lite skam i kroppen så borde han skämmas öronen av sig. Vad tänker grannar och vänner, även om de ingenting säger?
Citera
2021-03-31, 17:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Han utnyttjade en kvinna när hon var kraftigt berusad. Och så mycket, mycket yngre. Hur kan detta försvaras? Han skulle över huvudtaget INTE röra henne eftersom han var hennes mentor. Så respektlöst.

Även om han blev frikänd, så kommer han nog för alltid att bli ihågkommen för detta, speciellt av kvinnor. Med all rätt. Om han har lite skam i kroppen så borde han skämmas öronen av sig. Vad tänker grannar och vänner, även om de ingenting säger?

Tvärtom, hon var inte mer onykter än att hon kunde kommunicera med sina vänner under kvällen men GL verkade vara rätt onykter. Hon borde inte ha sextrakasserat sin mentor som hon själv hade sökt upp, det är respektlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in