2021-04-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Sexistiskt betyder inte sex. Wrenkler generaliserar över kvinnor och hävdar att de behövde mindre mat, det är ren idioti.

Fakta är inte idioti. Biologi är inte idioti. Män har mer muskelmassa och lider mer av för lite mat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Hans resonemang är ju korrekt, precis som i diskussionen kring upptag av protein i kött respektive grönsaker. Sedan kan man principiellt tycka att maten ska delas 50%-50%, det är en annan sak, men då kan man ju ta diskussionen och argumentera för sin sak istället för att gå i taket av kränkthet? Otroligt lättkränkta tjejer i det där laget.

Visst kan man gå smidigare fram än vad Wrenkler gör (för hans egen skull), men nu kom frågan på tal så ta då diskussionen på ett sakligt sätt istället för att gråta.

Nej hans resonemang är inte korrekt. När maten är en bristvara som här då måste alla få lika mängd mat, inte få mat utifrån kön.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Fakta är inte idioti. Biologi är inte idioti. Män har mer muskelmassa och lider mer av för lite mat.
Struntprat båda dina ”påståenden”.
2021-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Wanker har noll muskelmassa jämfört med de riktiga männen i laget, därför kan han få tjejportioner.
2021-04-07, 21:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Livsmedelsverket kommer med totalt felaktiga rekommendationer när det gäller hälsotillstånd.
T ex går de ut med helt felaktig information i hur folk ska sköta sina tarmar där forskande gastroläkare för skrika sig hesa att för mycket fibrer är skit för personer med problems i tarmarna.
Livsmedelsverket är ingen bra tillförlitlig källa.

Vad det gäller min egen sambo och jag så är han tvungen att äta mycket mindre mat än jag för att gå ner i vikt. Jag kan skära ner på maten och mycket lättare tappa vikt.

Och han är en hårdtränare. Väldigt stark med kampsport och sånt.

Så han kanske inte är rätt man att fråga.
Han har inga problem med att svälta periodvis alls.
Jag går under av att inte får regelbundna mattider.

Så anlag och variationer spelar in också.

Sambon anser att människan är gjord för att svälta periodvis. Men för mig funkar inte svältperioder alls.

Skönt att se att det finns folk som begriper att människor har olika förutsättningar. Jag och du verkar ha samma dvs likadana genetiska arv om hur våra kroppar fungerar. Att man måste ha stadigt matintag annars fungerar vi inte och att vi har lätt att gå ner i vikt och inte kan svälta alls.
2021-04-07, 21:23
Medlem
Citat:
Sexistiskt betyder inte sex. Wrenkler generaliserar över kvinnor och hävdar att de behövde mindre mat, det är ren idioti.
Sexistiskt betyder inte sex nej, och kvinnor som inte begriper ett piss ska inte öppna brödluckan precis som män, transar och hens. Fortfarande ingen som nämnt sex i programmet.
2021-04-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karensdagar
Oavsett fakta ger det honom inte rätten att få äta mer mat, absolut inte. Hur tror han att hans position är i gruppen efter hans senaste uttalande? De tidigare har ju absolut varit befogade, t.ex fiska och leta mat. Men han är ganska osmidig socialt, däremot kunnig om ätbara vilda växter. Det är ju faktiskt han som håller liv i det tillsynes ointressanta programmet. Hoppas han vinner

Fast det rättvisa är ju just att killarna får mer mat?

O då säger jag det som en inbiten vänsterfeminist.

Att kvinnorna leker dumma e väl för att de inte vill ge upp mer av sin mat.
2021-04-07, 21:30
Medlem
Citat:
Livsmedelsverket kommer med totalt felaktiga rekommendationer när det gäller hälsotillstånd.
T ex går de ut med helt felaktig information i hur folk ska sköta sina tarmar där forskande gastroläkare för skrika sig hesa att för mycket fibrer är skit för personer med problems i tarmarna.

Vad det gäller min egen sambo och jag så är han tvungen att äta mycket mindre mat än jag för att gå ner i vikt. Jag kan skära ner på maten och mycket lättare tappa vikt.

Sambon anser att människan är gjord för att svälta periodvis. Men för mig funkar inte svältperioder alls.

E du helt go eller?

Att män har högre rekommenderat intag än män är allmänt känt och ingen jävla raketforskning. Använd google som resten av oss idioter.
2021-04-07, 21:34
Medlem
Citat:

Nej, det är rent biologiskt sätt korrekt.
2021-04-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Fast det rättvisa är ju just att killarna får mer mat?

O då säger jag det som en inbiten vänsterfeminist.

Att kvinnorna leker dumma e väl för att de inte vill ge upp mer av sin mat.

Det är fullkomligt irrelevant att tala om muskelmassa och kaloriintag i deras situationer, dom lever i princip i svält. Trots att man kan leva flera veckor utan mat om man har vatten, vilket dom har. Och när dom är i svält så ska självklart alla få lika mycket, det handlar om att få den lilla energi som kommer från maten. Den mesta energi kommer förmodligen från "förväntningar" hjärnan skapar med effekten placebo. Och att då se sina lagmedlemmar äta mer mat skulle vara psykiskt påfrestande och det lilla dom får skulle bara ha ett negativt utspel i form av energi.

Alla ni som är experter på näringslära och det vetenskapliga, placebo har en större påverkan än själva maten.
Varför är diskussionen kring Johannas bröst och Sophies val av kön det mest intressanta?
Jag vill veta vilka svampar dom äter, varför äter dom inte björkblad?
2021-04-07, 22:10
Medlem
Citat:

Du behöver källa på att män bränner mer energi dagligen men du vet att livsmedelsverket är lögnare? Tillåt mig tvivla.
2021-04-07, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karensdagar
Varför är diskussionen kring Johannas bröst och Sophies val av kön det mest intressanta?
Jag vill veta vilka svampar dom äter, varför äter dom inte björkblad?

Det finns väl utrymme för att diskutera både deltagarnas utseenden och vad de har för sig.

Det hade snarare varit konstigt om ingen hade kommenterat vilken läckerbit Johanna är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in