2021-04-07, 19:59
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Den här sexistiska idioten Wrenkler som tjatar om att män ska få mer mat och kvinnor mindre kan ju bara gå och lägga sig i en grotta någonstans. Idiot.

Hans resonemang är ju korrekt, precis som i diskussionen kring upptag av protein i kött respektive grönsaker. Sedan kan man principiellt tycka att maten ska delas 50%-50%, det är en annan sak, men då kan man ju ta diskussionen och argumentera för sin sak istället för att gå i taket av kränkthet? Otroligt lättkränkta tjejer i det där laget.

Visst kan man gå smidigare fram än vad Wrenkler gör (för hans egen skull), men nu kom frågan på tal så ta då diskussionen på ett sakligt sätt istället för att gråta.
2021-04-07, 20:00
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Herregud vad hon den unga tjejen är pantad
Under vilken Sten har hon pravlat upp ur

Självklart bränner män mer och är de så dumma att de inte fattar det....

Johanna, hon stör sig på Wrenkler hela tiden, hennes energi går ju dit bara.
2021-04-07, 20:01
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Einstein spekulerade om MGH
I början gillade jag honom inte men jag har bytt sida, han gör programmen intressantare! Och jag håller med: Mer mat till männen! Ra-ap!👌
2021-04-07, 20:02
Medlem
Wads avatar
Wrenkler förstår inte att biologi och vetenskap inte biter på feminister.

Edit: Haha, fyfan vad korkad Greta-kopian är.
2021-04-07, 20:02
Medlem
Haajibs avatar
Citat:

Hon är femnazi, hon måste hata män och allt det står för.
2021-04-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Driver du eller? Det e ju allmänt känt att män behöver fler kalorier än kvinnor, det har ingenting med sexism att göra men är rent biologiskt.

Sen är det såklart annorlunda om det är en kvinna som är bodybuilder och en svag snubbe.

Oavsett fakta ger det honom inte rätten att få äta mer mat, absolut inte. Hur tror han att hans position är i gruppen efter hans senaste uttalande? De tidigare har ju absolut varit befogade, t.ex fiska och leta mat. Men han är ganska osmidig socialt, däremot kunnig om ätbara vilda växter. Det är ju faktiskt han som håller liv i det tillsynes ointressanta programmet. Hoppas han vinner
2021-04-07, 20:04
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

Tycker överhuvudtaget hon är lite blåst och hon är inte så trevlig i sin framtoning.
2021-04-07, 20:05
Medlem
kukflashs avatar
Brukar strökolla på Robinson och gillar verkligen den rödhåriga killen (Misstänker att han heter wrenkler efter att ha läst tråden). Johanna däremot är en riktigt drygfitta
2021-04-07, 20:05
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
I början gillade jag honom inte men jag har bytt sida, han gör programmen intressantare! Och jag håller med: Mer mat till männen! Ra-ap!👌

Jag gillade inte honom heller i början, men nu börjar han bli riktigt kul att följa, med sina teorier om allt som sätter skräck på kvinnorna där i Haparanda
2021-04-07, 20:07
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Hon är femnazi, hon måste hata män och allt det står för.

Jag hoppas att Wrenkler sätter henne på plats i fortsättningen också...
2021-04-07, 20:07
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Den här sexistiska idioten Wrenkler som tjatar om att män ska få mer mat och kvinnor mindre kan ju bara gå och lägga sig i en grotta någonstans. Idiot.

Fast män förbränner mer än kvinnor och har mycket mer muskelmassa.
Jag blir riktigt förvånad över att så många inte kan sånt.
Män äter mer än kvinnor och kan äta mer än kvinnor utan att gå upp i vikt
Om de är smarta ger de männen mer mat så att de får i sig rejält och kan vinna tävlingarna.

Jag tror män behöver ca 500 kalorier mer per dag jämnfört med kvinnor för att få i sig samma energi.

Lärde inte folk sig sådant i skolan
Senast redigerad av Krickedixan 2021-04-07 kl. 20:12.
2021-04-07, 20:15
Medlem
dialektikers avatar
Jag har snabbspolat mig igenom sömnpillret Robinson, men tycker just frågeställningen om män bör ha mer mat än kvinnor var intressant.
Tog just upp frågan med sambon. Han tyckte inte att man kan dra sådana generella slutsatser. För det finns för många avvikelser menade han på.
Men de som sliter mest, kan man utgå ska ha större matmängd.

Det där skulle vara intressant att utreda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in