2021-04-07, 20:44
Medlem
Asiatens reaktion när Wrenkler förklarade sin 30%-teori kring matuppdelningen 😆.
Man såg att hon blev lite nyfiken och fick en aha-upplevelse med tanke på hennes bakgrund som kille.
2021-04-07, 20:47
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Asiatens reaktion när Wrenkler förklarade sin 30%-teori kring matuppdelningen 😆.
Man såg att hon blev lite nyfiken och fick en aha-upplevelse med tanke på hennes bakgrund som kille.

Eller hur, man vet inte om han har rätt till mer käk eller inte.
2021-04-07, 20:49
Medlem
Zyxel04s avatar
Under gårdagens avsnitt fick man inte se hela Johanna och Wrenklers bråk. Det är därmed svårt att veta hur Wrenkler yttrade sig, ifall han hade en nedvärderande ton eller något. Känslan är dock att Wrenkler mer "vill diskutera" utan att stämpla Johannas åsikt som "fel" eller dålig samtidigt hon är lite "lättkränkt".

Tror hon stört sig på honom sedan dag 1 och minsta lilla felsteg från hans sida riskerar att eskalera det hela.

Wrenklers idé om att tjejerna ska äta mindre är inte orimlig men det är nog svårt att få med sig alla. Intressant är att flera av de muskulösa (tom Raymond förra året) tappar det efter ett tag pga lite mat.

Men som flera gånger: Wrenkler är nog medveten om att hans åsikter kan provocera men verkar skita i det. Tror han redan nu är inställd på att han kommer ryka i ett eventuellt Ö-råd.

Jag hoppas laget med Elias och Dennis tar hem nästa tävling men vill samtidigt ha kvar Wrenkler och Alex, svår kombination dock. Känns dock som att produktionen kan göra ett försök att hålla kvar Wrenkler, typ genom att slänga någon gratis immunitet mitt i skogen och sen råkar Wrenkler hitta den.

Gillar även Joanna i det andra laget. Hon är snygg och är en mer färgstark profil.
2021-04-07, 20:50
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Söte jesus. Fanns ju tom en länk till livsmedelsverket några sidor tillbaka.

Google. Använd den.
Din sambo med.

Livsmedelsverket kommer med totalt felaktiga rekommendationer när det gäller hälsotillstånd.
T ex går de ut med helt felaktig information i hur folk ska sköta sina tarmar där forskande gastroläkare för skrika sig hesa att för mycket fibrer är skit för personer med problems i tarmarna.
Livsmedelsverket är ingen bra tillförlitlig källa.

Vad det gäller min egen sambo och jag så är han tvungen att äta mycket mindre mat än jag för att gå ner i vikt. Jag kan skära ner på maten och mycket lättare tappa vikt.

Och han är en hårdtränare. Väldigt stark med kampsport och sånt.

Så han kanske inte är rätt man att fråga.
Han har inga problem med att svälta periodvis alls.
Jag går under av att inte får regelbundna mattider.

Så anlag och variationer spelar in också.

Sambon anser att människan är gjord för att svälta periodvis. Men för mig funkar inte svältperioder alls.
2021-04-07, 20:50
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, det finns ju för mycket variationer att ta hänsyn till för att säga rent generellt.

En annan faktor att ta hänsyn till är att mänskliga hjärnan förbrukar 20% av dagsenergin och kvinnors hjärnor är 90% av mannens.

Så, nu fick du ett annat biologiskt faktum att störa dig på.
2021-04-07, 20:51
Medlem
Citat:
Vetenskaplig källa?
Finns på nätet så prova med Google.
2021-04-07, 20:52
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Livsmedelsverket kommer med totalt felaktiga rekommendationer när det gäller hälsotillstånd.
T ex går de ut med helt felaktig information i hur folk ska sköta sina tarmar där forskande gastroläkare för skrika sig hesa att för mycket fibrer är skit för personer med problems i tarmarna.
Livsmedelsverket är ingen bra tillförlitlig källa.

Vad det gäller min egen sambo och jag så är han tvungen att äta mycket mindre mat än jag för att gå ner i vikt. Jag kan skära ner på maten och mycket lättare tappa vikt.

Och han är en hårdtränare. Väldigt stark med kampsport och sånt.

Så han kanske inte är rätt man att fråga.
Han har inga problem med att svälta periodvis alls.
Jag går under av att inte får regelbundna mattider.

Så anlag och variationer spelar in också.

Sambon anser att människan är gjord för att svälta periodvis. Men för mig funkar inte svältperioder alls.

Som sagt googla om du inte tror livsmedelsverket.
Du kommer få exakt samma svar oavsett källa.

Mer muskelmassa + större hjärna kräver mer energi. Simpelt.
2021-04-07, 20:56
Medlem
Någon som vet vad det är Johanna studerar? Hon verkar sakna logiskt tänkande, kan inte skilja på sak/person och har svårt att förstå fakta. Hon kommer få en chock i yrkeslivet om det är något avancerat hon studerar.

Men till hennes försvar så är hon ändå bara 20 år och hinner förändra sin världsbild. Vid 20 års ålder är många faktiskt ganska naiva. Så hoppas det går bra för henne i livet ändå.
2021-04-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Den här sexistiska idioten Wrenkler som tjatar om att män ska få mer mat och kvinnor mindre kan ju bara gå och lägga sig i en grotta någonstans. Idiot.
Exakt vad är det för sexistiskt med Wrenkler? Sex är det ingen i Robinson som har yttrat sig om.
2021-04-07, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Exakt vad är det för sexistiskt med Wrenkler? Sex är det ingen i Robinson som har yttrat sig om.

Wrenkler har dock rätt i att män i regel behöver mer mat än kvinnor. Skulle gärna se att tanten åker vid nästa öråd, hon ville inte ens tävla.
Ingen av tjejerna i årets Robinson verkar vara något att ha.
2021-04-07, 21:08
Medlem
Pantheraduss avatar
Wrenkler.. Vet om att han ligger risigt till. Därför tar han upp sådana diskussioner, då han ändå inte har något att förlora.
Utan snarare vinna, om nu produktionen tycker det är bra TV, så kanske de bjuder på någon möjlighet.

I övrigt tycker jag det är rätt att de som jobbar med att skaffa fram föda, och sedan skall prestera på tävlingar, skall få rätt att få i sig lite mer, än de som ligger och vilar.

Tycker att det var bra att Wrenkler reagerade på när lagmedlemmarna snackade skit om Alex.
2021-04-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Sexistiskt betyder inte sex. Wrenkler generaliserar över kvinnor och hävdar att de behövde mindre mat, det är ren idioti.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in