2021-04-06, 23:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Johann var med, det vet du väl? Du har ju läst den.
Vad Rsbjörns vänner har med att göra bestämmer ju varken du eller jag. Jag tyckte inte Ebba hade något med Esbjörns hus att göra från början. Men det fick ju inte jag bara med och bestämma.

nu var det ju inte det jag sa. Jag sa att jag hade tyckte att det var rimligt att både säljer och köparebar med på värderingen som skedde innan kontraktet skrevs.

Jag är varken mäklare eller jurist så det vet jag självklart inte.

Och vem är du som har mage att vilja bestämma om Esb skullle sälja sitt hus eller inte, du är väl inte ägare av det!
Han gick dit av fri vilja precis som han undertecknade avtalet av fri vilja då han satte priset som han var nöjd med.
Hur vet du att ej Esb var med då huset värderades?
2021-04-06, 23:24
Medlem
trngws avatar
Ja, jag ser att lögnerna fortsätter hagla från HairyCunt.

Det är inte sant att "Esbjörn sa nej först."

Det var gemensamma bekanta som kontaktade Esbjörn med frågan om han ville sälja, och eftersom han ville det gick han hem till Ebba för att prata med henne om saken, vilket de gjorde över en fika.

Det hela slutade med att de kom överens om att Ebba skulle få köpa huset för 3.9 miljoner.

Det finns en annan person, som har bjudit 2.5 miljoner för huset. Den personen sa Esbjörn nej till. Den personen fick inte köpa huset. Esbjörn sa istället Ja till Ebba, som fick köpa huset.
2021-04-06, 23:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
För att det är renhårigast enligt mig. Självklart behöver de ju inte det vid ett vanligt husköp, när mäklare inblandat och huset är till salu på riktigt.

Det att inte Esbjörn lade mera egenintresse i vad huset var värt.Tyder ju antingen på att han litade på Ebba till 100%, eller att han faktiskt inte riktigt förstod vad en försäljning innebar.

Det faktumet att Ebba börjar buds på3,8 och han säger 3,9 och inte 4,6 är ju så beklämmande att man undrar vilka uppgifter han fått.

Men om han blivet lovad en friggebod, samt att allt skulle bevaras i ursprungsskick både innomhus och på tomten skulle ju kunna förklara en del i prissättningen.

Annars är Esbjörn bara kokobello som säger 3,9 när Ebba säger 3,8.
'Spelar du bara eller läser du aldrig?? vem har påstått att han skulle få en frigebod förutom Aprilskämtet som du har fått förklarat flera gånger
2021-04-06, 23:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Huset har flera ingångar!
Ja, och krypgrund!
2021-04-06, 23:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ni förstår väl att det är den ingången som syns här som Esbjörn står vid på Expressens bilder?
Har Expressen städat innan eller Ebba?
Misstänker att det röjts under Madames överensende.
2021-04-06, 23:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej hon har inte lämnat in något svaromål ännu och säger bara att det kommer.
Bara Brännström som tuggar på om att han läst sånt som inte är offentligt ännu.
Bara redogörelser från Binninge givetvis.
Här är vad Esbjörn nu hävdar, men inte lämnat in något sånt påståenden till tingsrätten.
Det fetade!

"Esbjörn Bolins uppfattning:

• Köpekontraktet utgör inte ett avtal som gäller eftersom han sedan 2010 har en nedsatt kognitiv förmåga.

• Han förstod inte innebörden av kontraktet som lästes upp för honom och anser att han inte sålt något hus.

• Han har haft flera personer som intresserat sig för hans fastighet, men aldrig velat sälja.

• Han har aldrig tidigare genomfört någon fastighetsförsäljning. Ebba Busch var medveten om hans nedsatta kognitiva förmåga och att han inte förstod vad han undertecknade."

Det roliga i kråksången är att han först inte mins, sen ångrade, sen var det priset, sen var det att han hade hävt, sen priset, sen inte förstod, sen ville han inte sälja till henne för hon hade sågat ner ett träd. vad är det han vill egentligen?
2021-04-06, 23:42
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det står i protokollet från det muntliga förhöret.
Ebba Busch åberopar som muntlig bevisning förhör under sanningsförsäkran med sig själv. Därutöver kommer hon preliminärt att åberopa omkring sju förhör.

Esbjörn Bolin åberopar som muntlig bevisning förhör under sanningsförsäkran med sig själv. Därutöver kommer han preliminärt att åberopa sju till tio förhör
Jag gissar att Binninge drog till med 7-10 vittnen för att försöka skrämma Ebba Busch och hennes ombud. Möjligen tänkte han även att det skulle se bra ut i media. Det är precis den sortens falskspel han konsekvent har kört med hela tiden. Det blir lite komiskt med facit på hand att de tio vittnena till slut blir Ulf L och Margareta Majkgård. Resten försvann som dom tio små färgade pojkarna.

Du menar tio små apor hoppade i sängen? Binninge har inte haft ett rätt än samt att han ett sjukligt beteende inte bar för sina strumpor
2021-04-07, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Här ser man att de stora träden i bakgrunden verkligen inte ser friska. Man förstår Ebbas oro och att de märkt upp träd för kontroll om de kan stå kvar eller inte.

Det visar bara än mer hur illa Esbjörn skött fastigheten och att han verkligen inte bryr sig om den, allra minst träden.

Givetvis ska de träden bort. Lägg till rullgräs och robotgräsklippare så blir det en fin plats att ställa barnens studsmatta på. Ut med det gamla och in med det nya!
2021-04-07, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Så bra då kan ni ju sluta ljuga så för det har ni inget för, utan det bara skitar ner eget anseende mer.

Ljuger? Det är fakta. Det skiljer. Som jag förstår man kan kommentera.

Binninge kan använda värdena exakt så - sedan är det upp till Ebbas ombud att kommentera om tex prisindex.

För övrigt, Densia tog fram sin uppskattning med ortprismetoden.
Nån som kan den?

En matematiskt uträkning ett tillfälle, och sedan samma 6 månader senare.
Går inte att självklart påstå att Denisas uträkning är viss faktor mindre 6 månader tidigare (prisindex)

Tex detta kan vara möjligt.
Ortprismetoden augusti => 4.5
Ortprismetoden februari => 4.6

Men visst, jag vet inte hur metoden räknar - upp till Binninge sedan om han vill gå vidare med bevis eller vittnen - om det finns nåt mening med att göra det.
Senast redigerad av Garre74 2021-04-07 kl. 08:44.
2021-04-07, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, jag ser att lögnerna fortsätter hagla från HairyCunt.

Det är inte sant att "Esbjörn sa nej först."

Det var gemensamma bekanta som kontaktade Esbjörn med frågan om han ville sälja, och eftersom han ville det gick han hem till Ebba för att prata med henne om saken, vilket de gjorde över en fika.

Det hela slutade med att de kom överens om att Ebba skulle få köpa huset för 3.9 miljoner.

Det finns en annan person, som har bjudit 2.5 miljoner för huset. Den personen sa Esbjörn nej till. Den personen fick inte köpa huset. Esbjörn sa istället Ja till Ebba, som fick köpa huset.

Sluta ljug. ALLT vinklas hela tiden. Bara för att du ska få kasta ut lite smeknamn.
Hur gammal är du?

"eftersom han ville det gick han hem till Ebba"
Han sa nej först, det var flera besök. Ebba tjatade.
2021-04-07, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det roliga i kråksången är att han först inte mins, sen ångrade, sen var det priset, sen var det att han hade hävt, sen priset, sen inte förstod, sen ville han inte sälja till henne för hon hade sågat ner ett träd. vad är det han vill egentligen?

Hmm, alltså det låter ju faktiskt som det är nåt fel på gubbfn.
2021-04-07, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det tror jag inte, det är inte förbjudet att ångra saker man gjort. Men det innebär inte att man får vägra fullfölja sina löften. Esbjörn är stämd för att han vägrar fullfölja kontraktet han skrivit under.

Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Givetvis ska de träden bort. Lägg till rullgräs och robotgräsklippare så blir det en fin plats att ställa barnens studsmatta på. Ut med det gamla och in med det nya!
Yes

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in