2021-04-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast jag ser det som den här tvisten handlar om Ebba och Esbjörn. Har Margareta några mörka planer så får man ta den tvisten då.

Jätte snyggt, mycket bättre självklart. Men har Ebba gjort detta mot Esbjörns vilja så är det ju jättetaskigt. Då känns det som det är gjort för artistkarriär honom.

Så olika vi ser på det här.
Jag ser det som en vanlig hederlig affär mellan Ebba och Esb.
Esb har tackat nej till andra tidigare med lägre bud men inte tackat nej till Ebbas som var högre.

Jag tror att det hela är värre än en hederlig affär melln två parter.
Jag tror att det pensionatstanten har gjort med tidigare äldre farbröder utan barn fungerade då ingen
ryckte i bromsen och stoppade detta. Nu så såg hon sig lurad på sin charmoffensiv mot Esb och då drog hon igång en illasinnad kampanj och skrämde skiten ur Esb.
Hon har nu förstört för Esb att få några miljoner att använda på sin ålderdom.
Han kanske aldrig får uppleva detta.

Ebba kan inte backa nu då det skulle vara at erkänna att hon gjort något fel samt hon hade öppnat för Esb at backa om han rev kontraktet samt betalade tillbaka.
Men Esb satt inte på det andra mötet och han hade med sig någon som inte ens ville presentera sig, hur skumt är inte det??
2021-04-06, 21:09
Medlem
Citat:
Fast jag ser det som den här tvisten handlar om Ebba och Esbjörn. Har Margareta några mörka planer så får man ta den tvisten då.

Jätte snyggt, mycket bättre självklart. Men har Ebba gjort detta mot Esbjörns vilja så är det ju jättetaskigt. Då känns det som det är gjort för artistkarriär honom.
Så om din granne inte vill att du sågar ner en buske på din tomt så har du gjort det mot hans vilja...?
Du inser att det är Ebba som äger fastigheten - eller du har fortfarande inte tagit in det?
2021-04-06, 21:12
Medlem
Citat:

Esbjörns artistkarriär kommer inte att påverkas det minsta för att det röjs lite vid infarten. Jag ser det som att det inte har med varandra att göra alls.
2021-04-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörns artistkarriär kommer inte att påverkas det minsta för att det röjs lite vid infarten. Jag ser det som att det inte har med varandra att göra alls.

Artistkarriär?
2021-04-06, 21:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det blev ju rätt snyggt efter att Ebba röjt lite sly... förlåt, skövlat tomten. Undrar varför Esbjörn gnäller för? Nu går det ju att ta sig fram till huset.

https://www.varldenidag.se/_internal/cimg!0/5eluwkdtkl3p7jdf0u6vzptxt6v65lu

Tänk om Esbjörn fått en hjärtattack när han fick se all nedtagen sly

Ni förstår väl att det är den ingången som syns här som Esbjörn står vid på Expressens bilder?
Har Expressen städat innan eller Ebba?
2021-04-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ni förstår väl att det är den ingången som syns här som Esbjörn står vid på Expressens bilder?
Har Expressen städat innan eller Ebba?
Det är inte samma, det finns tre ingångar till huset. Densias rapport har bilder på dem.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=14
Senast redigerad av N.Armstark 2021-04-06 kl. 21:38.
2021-04-06, 21:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Det är nog inte samma, det måste finnas minst tre ingångar till huset.

Nej det är samma ingång.
Finns bara två ingångar och denna är huvudingången rakt fram, den andra gick man in på från sidan.
Det har varit en liten veranda där, men trappan är borta och fullt med skit där numera.
Någon har städat huvudingången så man kom in i huset och Ebba röjde ju lite till den 30/8.
Inte har Esbjörn ens varit in i huset på 10år, gick inte komma in i det tidigare för all skit.
2021-04-06, 21:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Det är inte samma, det finns tre ingångar till huset. Densias rapport har bilder på dem.

Du har helt rätt, glömde lilla köksingången för ”personalen”.
Men där har också stått en massa skit framför dörren, så nog är det någon som städat lite.
2021-04-06, 22:41
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det hade varit intressant att få titta i Esbjörns fotoalbum från hans "barndom". Jag slår vad om att det finns bilder där när de badar vid en öppen och fin sandstrand på tomten. På den tiden, när huset nyttjades som sommarbostad, så växte det säkerligen inga träd på stranden. Och bryggan som nu ligger på trekvart var säkert i gott skick och badades glatt ifrån. Men nu helt plötsligt så får tomten inte röras trots att den är helt igenvuxen och inte underhållen på många år.
2021-04-06, 22:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jo det kan man lugnt säga, på väldigt många plan. Man kan oxå säga att Ebba visat sig ja ett litet flexibelt förhållningssätt till sanningen.
Nej, Ebba har ju sagt att Esbjörn sa nej först. Så då kan man ju knappast beskylla honom för att luras.
Man börjar med att kontakta ett värdiringscentrum eller en mäklare man inte känner. Sen är ju en god idé att både köpare och säljare deltar vid värderings tillfället.

Ok han sa nej först när hon sa 3,8 sen sa han jag vill ha 3.9 miljoner då sa hon ok och då sa han ja ! svårare var det inte för han gick endast till henne för han visste att hon ville köpa huset inget annat.
Ja kanske bra om båda är med, men nu var ju endast Esb ombud i huset när Densia var där och då troligt utan ägarens medgivande.
Senast redigerad av braattha 2021-04-06 kl. 22:56.
2021-04-06, 23:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
hehe, visste ni skulle anmärka på det.

Sa bara hur Binninge skulle använda det. Inte att han skulle lyckas med det...

Så bra då kan ni ju sluta ljuga så för det har ni inget för, utan det bara skitar ner eget anseende mer.
2021-04-06, 23:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Så kan det mycket väl bli. Men då måste ebbas ombud väl påpeka just fastighetsprisindexjusteringen i nåt dokument eller i huvudförhandlingen. Jag har missat just om de har påpekat detta eller så kanske det kommer nästa vecka. Eller finns det i nån ref?

Som jag fattar det får rätten i den här typen av tvist inte göra egna analyser utan allt ska vara sakframställt av endera part.
Men i sak kommer den inte ge nåt stöd annat än att avtalat pris är rimligt.

Lyckat av ombud att stödja motparten får man väl säga.
Ja det var riktigt bra gjort, Binninge har som vanligt ingen koll utan han tyckte bara det skilde tillräckligt på sista raden och blev glad men fattade inte bättre.
Hans värdering år i princip samma eller möjligen lägre då felaktiga uppgifter finns i värderingen, typ godkända och eldningsklara kakelugnar skulle Esb ha anlitat och godkänt dessa när sotaren knappt kunde komma in i huset? och varför i så fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in