Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-06, 21:03
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Kan du inte äta med din mamma? Märker inte hon att du struntar i att äta?

Det är jag som lagar maten just nu. Mvh
Citera
2021-04-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Det funkar bra. Förutom att jag bor med min mor, inga framtids planer, går på. Aktivitetsstöd, Är lite äldre,äter när alkoholen är slut.
Måste fråga: Vad är det som fungerar bra? Du håller ju på att supa ihjäl dig...
Citera
2021-04-06, 21:05
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
PS. Hon sköter ju sitt liv. Men jag hjälper ju bara till med stålar. Om maten står på bordet finns jag ingenstans att finna, mvh
Citera
2021-04-06, 21:08
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Måste fråga: Vad är det som fungerar bra? Du håller ju på att supa ihjäl dig...

Egentligen ingenting ju. Man försöker ju utstråla glädje, samt stabilitet
Citera
2021-04-06, 21:08
Medlem
fittslems avatar
Skriv in dig på drog/alkohol beroendemottagning, dom kommer ta hand om dig och ge dig mediciner som hjälper dig att härda ut. Efter några dagar inlaggd när du mår bättre så kan du lämna, då är det helt upp till dig att inte dricka igen, dom kommer kunna skriva ut saker som minskar alkoholsuget om du villa.

Att försöka sluta helt själv kan vara farligt. Om du nu försöker själv så måste du trappa ner långsamt och bita ihop. Så rekomenderar att du skriver in dig som sagt.
Senast redigerad av fittslem 2021-04-06 kl. 21:13.
Citera
2021-04-06, 21:12
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Tja har supit i 2 år ungefär. Varje dag, 10-15 7.3 - 7.5. Varvat ner ibland med 2st 6 pack 3.5.

Vad är kriterierna på att lägga in sig? Jag mår skit utan... Och vi kan ju redan detta race, hade 160 i blodtryck under 90 tror jag senast jag hade kontakt med vården. Har dragit 6 st idag, 7.3. Men frossa o allmänt dåligt tillstånd kom tillbaka efter 15minuter cirka. Men jag vill bara veta om jag kommer uppfattas som mottaglig för vård? Utan alkohol eller sprit vågar jag inte vara utan. Lite hjälp på traven hade suttit fint.

Mvh Kanonklas

Du kan ju dra in packad, absolut. Har du övervägt Antabus?
Citera
2021-04-06, 21:19
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Du kan ju dra in packad, absolut. Har du övervägt Antabus?
Nja inte slagit min tanke direkt. Hade ju ätit Antabus för det ser bra ut på pappret men jag blir ju så dålig utan, o då står man där med Antabus o byxorna nere, tänk om jag gör något dumt. Orkar inte hamna på kåken ..
Citera
2021-04-06, 21:27
Medlem
Citat:
Äter inte hon heller?
Citera
2021-04-06, 21:28
Medlem
Vad säger hon om alkoholen?
Citera
2021-04-06, 21:49
Medlem
Citat:
Hej! Jag har kontakt med beroendemottagning angående urinprov pga min skyddstillsyn, velat lägga kortet på bordet många gånger jag är där och träffar dom men inte känt att orken räcker till. Soc sen innan har jag haft delvis kontakt med, men dom vill nog inte kliva i med insatser förens det är kört. Kanske bör tala med dom på BM.
Det kan vara shysta att köra via BM. De på BM kan kontakta Soc och sätta press på dem att du vill ha och behöver behandling.
Citera
2021-04-06, 22:11
Medlem
Citat:
Tja har supit i 2 år ungefär. Varje dag, 10-15 7.3 - 7.5. Varvat ner ibland med 2st 6 pack 3.5.

Vad är kriterierna på att lägga in sig? Jag mår skit utan... Och vi kan ju redan detta race, hade 160 i blodtryck under 90 tror jag senast jag hade kontakt med vården. Har dragit 6 st idag, 7.3. Men frossa o allmänt dåligt tillstånd kom tillbaka efter 15minuter cirka. Men jag vill bara veta om jag kommer uppfattas som mottaglig för vård? Utan alkohol eller sprit vågar jag inte vara utan. Lite hjälp på traven hade suttit fint.

Mvh Kanonklas

Halloj!

Jag kände en kille som dig. Jag skulle inte förvåna mig om han är död idag.
Du har två val här nu.

1. Fortsätta och tillslut dö en ganska jobbig död.
2. Trappa ner. Sätt ett mål på 1 månad och ta dig sakta från där du är nu till 0.

Du fixar det! 👍
Citera
2021-04-06, 22:12
Medlem
Think-Twices avatar
Här kommer ett litet föredrag, besvarar inte din fråga så bra men ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=fiSWxeNU12s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in