Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Klart det är stort engagemang, om många tips och förslag skickas in.
Hon själv kanske inte har upplevt nåt liknande.
Jag är rätt säker på att det smattrade på rätt bra vid andra tragiska fall, antingen spaningsmord eller komplicerade rättsfall på indicienivå.
Att polis bevakar trådar är vida känt, jag har haft känning av det själv på ett positivt sätt i annan mordutredning och jag tror på allmänhetens engagemang.
I det här fallet är det väl rätt uppenbart, det var ju bra att hon hittades för det första.
Alla vill väl att Lenas mördare ska åka dit.
Utom SD med omnejd då...
Det är därför jag ställer frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Hon vet att det kan gå åt skogen i hovrätten och behöver se satsa på Högsta domstolen så tar de det nog vackert med att prata om planen.
Vem vet, kanske de går galant nu i Göta hovrätt och de ser på bevisningen på ett annat sätt. Bara att hålla tummarna från imorgon.
Men ”sågningen” av bevisen i tingsrätten har liksom god juridisk grund eller hur man ska uttrycka sig. Domen är inget hafsverk. Tvärtom. Det måste man ha med sig när förhandlingarna börjar imorgon.
Tycker du hackar lite på Avel Develina. 🙄Är du kär i hen eller? 😏
Nä men ärligt talat. Det säger väl sig självt för alla som har minsta insyn i vilka tabbar som skett i fu (och även i andra fall nationellt ska tilläggas) att det finns en poäng med att kontakta NA eftersom det kan öka chanserna att det Avel skickat in inte är att elda för kråkorna (ville inte skriva kasta pärlor till svin, men...).
Avel är ju helt sanslöst grym och har gjort ett helt otroligt noggrant, detaljerat jobb! -så sjukt imponerande! ⭐️⭐️⭐️🙌🙌🙌
Alltså t.o.m. instruktionsvideor...
Kudos till teamet som fixat hit fup och varit ombud osv också!⭐️
Synd att det inte skedde tidigare, men bättre sent än aldrig.
Som Avel skrev så kan det ju faktiskt bli aktuellt med Högsta domstolen (svårt att använda förkortningen HD i denna tråd lol).