2021-04-06, 19:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon var inte insatt i det här fallet.

Jodå. Delvis.
Citera
2021-04-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Narcissister har känslor men bara när det gäller dem själva. Typ som Lena.

Ja, två narcissister har svårt att vara tillsammans eftersom de bara bryr sig om sig själva. Precis som SD och Lena. De hade ju svårt att vara tillsammans så det kan ju vara förklaringen. Med HD fungerade det eftersom hon inte är narcissist men med Lena fungerade det inte.

De konversationer som finns i FUP är från de senaste två åren. De första fyra åren av relationen när SD var nyförälskad och kär finns inte med så bilden av LW och SD är obalanserad till LWs nackdel. Då var de uppvaktning, presenter och middagar samt tänkte SD även giftermål med LW. Vet man även början av relationen förstår man lite mer av LWs reaktion.

Att SD inte okontrollerat kan spela ut sin narcissistiska sida beror på att det tillåter inte HD. Hon styr, bestämmer och "rycker han i örat". SD får på nåder en liten skärva att spegla sig i, givet han sköter sig. LW gav SD en Stor Spegel han kunde spegla sig i, utan några krav. Bonus: Sex.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Intressanta frågeställningar. Åklagaren kanske inte anser att 23.34 och 05.23 händelsena styrker att just SD är GM?
Jag fattar inte och därför jublar jag inte än iaf.
Det är ju kritik att de inte gjort det de ska.

.. Och fattar jag inte versus vill ha fällande dom, ja då frågar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart det är stort engagemang, om många tips och förslag skickas in.
Hon själv kanske inte har upplevt nåt liknande.
Jag är rätt säker på att det smattrade på rätt bra vid andra tragiska fall, antingen spaningsmord eller komplicerade rättsfall på indicienivå.

Att polis bevakar trådar är vida känt, jag har haft känning av det själv på ett positivt sätt i annan mordutredning och jag tror på allmänhetens engagemang.
I det här fallet är det väl rätt uppenbart, det var ju bra att hon hittades för det första.

Alla vill väl att Lenas mördare ska åka dit.
Utom SD med omnejd då...

Det är därför jag ställer frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon vet att det kan gå åt skogen i hovrätten och behöver se satsa på Högsta domstolen så tar de det nog vackert med att prata om planen.
Vem vet, kanske de går galant nu i Göta hovrätt och de ser på bevisningen på ett annat sätt. Bara att hålla tummarna från imorgon.

Men ”sågningen” av bevisen i tingsrätten har liksom god juridisk grund eller hur man ska uttrycka sig. Domen är inget hafsverk. Tvärtom. Det måste man ha med sig när förhandlingarna börjar imorgon.

Tycker du hackar lite på Avel Develina. 🙄Är du kär i hen eller? 😏

Nä men ärligt talat. Det säger väl sig självt för alla som har minsta insyn i vilka tabbar som skett i fu (och även i andra fall nationellt ska tilläggas) att det finns en poäng med att kontakta NA eftersom det kan öka chanserna att det Avel skickat in inte är att elda för kråkorna (ville inte skriva kasta pärlor till svin, men...).

Avel är ju helt sanslöst grym och har gjort ett helt otroligt noggrant, detaljerat jobb! -så sjukt imponerande! ⭐️⭐️⭐️🙌🙌🙌
Alltså t.o.m. instruktionsvideor...

Kudos till teamet som fixat hit fup och varit ombud osv också!⭐️

Synd att det inte skedde tidigare, men bättre sent än aldrig.

Som Avel skrev så kan det ju faktiskt bli aktuellt med Högsta domstolen (svårt att använda förkortningen HD i denna tråd lol).
Citera
2021-04-06, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Nä men ärligt talat. Det säger väl sig självt för alla som har minsta insyn i vilka tabbar som skett i fu (och även i andra fall nationellt ska tilläggas) att det finns en poäng med att kontakta NA eftersom det kan öka chanserna att det Avel skickat in inte är att elda för kråkorna (ville inte skriva kasta pärlor till svin, men...).

Avel är ju helt sanslöst grym och har gjort ett helt otroligt noggrant, detaljerat jobb! -så sjukt imponerande! ⭐️⭐️⭐️🙌🙌🙌

Som Avel skrev så kan det ju faktiskt bli aktuellt med Högsta domstolen (svårt att använda förkortningen HD i denna tråd lol).
Lägg ner din tönt.

Jag har klart och tydligt skrivit vad och varför jag frågar Avel.

Med förtydligande nyss:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-04-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Polisen verkar ha fått fram ytterligare en DNA-träff på den misstänktes skor.
Undrar om de menar från en annan person eller "bara" ännu ett stänk från L*na?
Betalvägg: https://www.na.se/logga-in/nya-bevis-i-hjarstamordet-mer-dna-hittat-pa-den-misstanktes-skor-ytterligare-en-traff

Borde vara från offret. Det ser mörkt ut för GM ...
Citera
2021-04-06, 19:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

I praktiken är HR sista instans. Det ska oerhört mycket till för att få resningstillstånd till HD. Vad jag förstått ska det tillkomma sådana nya omständigheter som utan tvekan ändrar på HR:s dom. Det skulle i det här fallet vara att man hittar mordvapen med både SD:s och LW:s DNA. Sannolikheten för att det sker är mycket liten nu.
Det finns nog ingen åklagare som vågar spara på material till HD utan ger allt till HR.
Senast redigerad av Rosamund 2021-04-06 kl. 19:38.
Citera
2021-04-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har koll på datum i januari, uppmanade dig nämligen att skicka och inte enbart vara i tråden om du nu ansåg det var av vikt.

Om det nu är en tydlig guide och rör sig om 2-3 månader så lär de väl ha hunnit alt skrivit att det kommer in komplettering under rättegång.
Bärande bevisning kan väl inte ha nåt slutdatum innan domen faller.

Vad som ses retroaktivt av seghet är inte intressant, ÅK har köpt tid och är uppenbart på hugget vs trög historik.
Om du själv misstrodde de skulle hinna med eller klara av pga sin undermåliga nivå blir det lite hugget som stucket.

Extern hjälp hade väl heller inte varit största problemet om det krävs.

Innan tidningen - har du mailat Åsa och ställt frågor eftersom kritiken är rätt kraftig i media från dig?
Inte mig emot att du kritiserar men det vore väl av intresse att undra om bortfall likt du gör nu?

Likt jag gör då det är ett indiciemål och du går ut med grova missar på It-fronten?

Jag tycker jag varit supergullig i min kontakt med både åklagarna och tidningen. Silkesvantar hela vägen. Önskade glad påsk här nu senast och lycka till i hovrätten. Jag är superhärlig om jag vill.

Och killarna på IT där i Örebro kanske får nån ny pryl från Israel nu när deras arbetssituation uppmärksammats så konstruktivt som av mig. Eller nåt annat som underlättar vardagen där. Kanske nån peng till ett nytt dataprogram. De gillar ju programvarulicenser inom svenska polisen.

Jag är deras röst i etern när ingen annan vill föra deras talan och de själva är upptagna med att svettas bakom tangenterna där.
Citera
2021-04-06, 19:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
I praktiken är HR sista instans. Det ska oerhört mycket till för att få resningstillstånd till HD. Vad jag förstått ska det nästan sådama nya omständigheter som utan tvekan ändrar på HR:s dom. Det skulle i det här fallet vara att man hittar mordvapen med både SD:s och LW:s DNA. Sannolikheten för att det sker är mycket liten nu.
Det finns nog ingen åklagare som vågar spara på material till HD utan ger allt till HR.
Exakt.
Det är en mycket viktig nivå nu även om ÅK kan kontakta RÅK om ny bevisning inkommer.
Citera
2021-04-06, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag tycker jag varit supergullig i min kontakt med både åklagarna och tidningen. Silkesvantar hela vägen. Önskade glad påsk här nu senast och lycka till i hovrätten. Jag är superhärlig om jag vill.

Och killarna på IT där i Örebro kanske får nån ny pryl från Israel nu när deras arbetssituation uppmärksammats så konstruktivt som av mig. Eller nåt annat som underlättar vardagen där. Kanske nån peng till ett nytt dataprogram. De gillar ju programvarulicenser inom svenska polisen.

Jag är deras röst i etern när ingen annan vill föra deras talan och de själva är upptagna med att svettas bakom tangenterna där.
?

Hur du beter dig som påskkyckling är upp till dig. 😂

Jag frågade om du ställt frågor kring viktigt bortfall.
Citera
2021-04-06, 19:47
Medlem
notknapparens avatar
Ny artikel i NA:

"Nya bevis i Hjärstamordet – mer dna hittat på den misstänktes skor: ”Ytterligare en träff”"
//
"Det finns sedan tidigare två dna-träffar från Lena Wesström på den misstänktes skor och nu har man fått träff på ytterligare en."
//
"Ytterligare bevisning som har lämnats in till hovrätten handlar om den mast som Lena Wesströms telefon ska ha kopplats upp mot under mordnatten.
Nu tror man att Lena Wesströms telefon har slagits sönder på ett bryskt sätt klockan 00.47 för att sedan stängas av automatiskt 01.41. Men själva telefonen har man inte hittat.
"

Nedslående, men begripligt:

"Men de nya uppgifter som NA berättade om nyligen, som handlar om att en del till en domkraft eventuellt skulle kunna vara mordvapnet, anses för vaga för att kunna användas som bevis i hovrätten."

https://www.na.se/artikel/nya-bevis-i-hjarstamordet-mer-dna-hittat-pa-den-misstanktes-skor-ytterligare-en-traff
Citera
2021-04-06, 19:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ny artikel i NA:

"Nya bevis i Hjärstamordet – mer dna hittat på den misstänktes skor: ”Ytterligare en träff”"
//
"Det finns sedan tidigare två dna-träffar från Lena Wesström på den misstänktes skor och nu har man fått träff på ytterligare en."
//
"Ytterligare bevisning som har lämnats in till hovrätten handlar om den mast som Lena Wesströms telefon ska ha kopplats upp mot under mordnatten.
Nu tror man att Lena Wesströms telefon har slagits sönder på ett bryskt sätt klockan 00.47 för att sedan stängas av automatiskt 01.41. Men själva telefonen har man inte hittat.
"

Nedslående, men begripligt:

"Men de nya uppgifter som NA berättade om nyligen, som handlar om att en del till en domkraft eventuellt skulle kunna vara mordvapnet, anses för vaga för att kunna användas som bevis i hovrätten."

https://www.na.se/artikel/nya-bevis-i-hjarstamordet-mer-dna-hittat-pa-den-misstanktes-skor-ytterligare-en-traff
Telefonen var intressant, varför i hela friden så våldsamt nära mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in