2021-04-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Eftersom det inte är utrett vem hårstrået kommer ifrån så måste det skapa rimligt tvivel. Kommer det från en för oss okänd älskare som hade för oss okänt motiv att mörda henne? Hör det till ägaren av den mörka stadsjeepen eller till ägaren av Tesslan?
Helt obegripligt att de kan gå till HR utan att ha kollat upp det.
Vill de ens vinna?

Jag tror att du gravt överdriver hårstråets betydelse. Vi får väl se om de kommer ägna någon större vikt vid just detta. Skulle de följa upp varenda sak du anser vara ett spår så skulle inte en enda utredning bli klar i landet. Du spottar förtvivlat och desperat åt alla håll.
Citera
2021-04-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"NA hade aldrig publicerat om det inte fanns substans i det jag skickat in."

Nja, media är nog väldigt intresserade av clickbaits och frestande betalväggar.

Jag ska försöka renodla vad jag menar:

Själva delen om beröm till flashback sållas bort, även om det är trevligt och det har varit beröm förut.
Speciellt av vikt är då den farliga kattmördaren i Lerum som åkte dit via gediget arbete. 👍
Jag tror även det fanns delaktighet av värde vid mordet på en kvinna i Thn (Ida).

... och jag har öht inte skrivit att du kastat dig på luren till tidningen.

---> Jag är enbart intresserad av det som kan leda till fällande dom - varav jag trodde att det som stod i artikeln imorse hade bäring men insåg nyss, via ditt inlägg, att det inte lät så värst positivt.

”Misstagen” är uppenbara."

Om misstagen är uppenbara, menar du att de inte skulle ha tid att gå igenom materialet?

Du skickade material till åklagaren 21 januari.
Sen skickade du in resten 14 februari.

Jag uppfattade det då som en steg-guide:

"I veckan går det snarast till åklagaren en väl underbyggd och tydlig checklista och guide med hänvisningar till programvara och metoder så de fortfarande får möjlighet att få rätsida på vissa saker här."

Menar du att de är så undermåliga, har resursbrist alt att ÅK låter det som du säger är av dignitet för fällande dom bara rinna iväg?

" Så hade jag rätt i mitt antagande då om att detta skulle kanske bli lite för avancerat för dem både ”tekniskt” och resursmässigt?"

Det med koordinat är det enda i kompletteringen så vitt jag förstod via mina tidigare frågor till dig.
Daterat 23 mars. Det anses då relevant för fördjupad analys, nåt att ta ta tag i och ta med.

Menar du att de struntat i allt annat?
Varför tog de tag i just den biten, det låter på dig som om det var av mindre vikt än annat (?)

De använde det som gick snabbt för dem (1,5 månad) att göra PM av. Den färdiga analysen. Koordinaterna 2018-10-07 alltså som gick till hovrätten här nu senast.
Det tar tid för dem med vissa saker menar jag här igen då.

Jämför datum husrannsakan med datum för detta PM som ett av alla exempel:

https://www.bildtagg.se/bild/ewu9elyreyyt34wcigfmubid

Det tog ett år att logga in i hennes Google som vi vet.

Jag har tappat räkningen här på alla saker som tagit tid. Det har varit uppe flera exempel i tråden som du nog inte missat.

14/2 skickades kompletteringen från mig in. Huvudmaterialet gick in tidigare.
Så här ser förstasidan ut på det som gick in 14/2. Bonusmaterialet:

https://www.bildtagg.se/bild/yimdzcd6dfpnb6a300fqm00

Kompletteringen gällde bl.a. lite inblick hos den ryske ”IP-leverantören” med lite översättningar och tips där, att SD kan ha googlat ”Misstä” redan kl. 09:56 den 15/5. Sen var det också en körning av intressanta ställen där SD har konton på olika ställen som inte är kända för tråden eller utredningen tidigare.

Januari har jag inte koll på exakt datum då det inte var jag som skickade in. Men det första gick i början på januari och det andra någon vecka senare vet jag. Har bara datum vilken kväll ÅH bekräftade mejlet.

Sen varför de inte tar med det har jag snart skrivit tio inlägg varför.

Jag har ingen aning varför de gör på ett visst sätt.

De hade kunnat logga in i Telegram så snart de fixat ett nytt SIM-kort. Tar väl nån arbetsdag så hade de haft koll på deras chatt där. Sånt har jag beskrivit för polisen så det aldrig ska hända igen.

De tackade nej till SD:s inloggningar.

De kollade inte hennes Hitta min Android och de har kanske fortfarande inte gjort det för det finns inte ett ord om det i fupen.

Alltså att hennes mobil kan ha startats t.ex. 2018-10-07 eller när som helst och lämnat en tidsstämpel i Hitta min Android.

Hade de varit vakna första dagen så hade de hittat henne med Hitta min Android i första hand och Google tidslinjen i andra hand oc hi tredje hand då i närsök x 2 15/5.

Jag har ingen jäkla aning om varför allt tar sån tid och varför saker inte görs fastän man fasen bifogar t o m en instruktionsvideo på hur de ska göra vissa saker här.

Så frågan får du ställa till utredningen. NA frågade åklagaren och hon beskrev väl mer att hon oj fått in många tips hoppsan. Så hur ska jag veta varför de inte hunnit på det?

Men som sagt, det har varit en halvtidstjänst här att hålla reda pö allt som tagit tid och sånt de inte har gjort. Därför är jag inte förvånad att de inte kastat sig över detta även om det i princip är skrivet på näsan hur de ska göra.

De kan inte Plaso, de kan inte installera program i Linuxmiljö(franska polisen har bytt helt till det och sparat massa stålars och sen var de de som knäckte Encron också...), de kan inte Log2timeline, de har sabbat imagen, de har inte tillräckligt stora hårddiskar, de har haft krismöten som avlöst varandra så de har inte haft tid, de är säkra på att vinna i hovrätten ändå, nån som har koll kanske slutat med lite dålig timing där, det nya IT-brottscentrumet kanske inte hade el i huset, propparna kanske gått så de fick lösa allt med hemmatester likt han IT-forensikern gjorde TVÅ ÅR EFTER MORDET HEMMA I HANS BOSTAD OCH DÅ UNDER HELGEN DAGAR INNAN HAN SKULLE FÖRHÖRAS I TINGSRÄTTEN.

Det är liksom det gänget och de förutsättningarna detta landat i. Hoppas du fattar vad jag menar.

De hade drygt 5000 olösta brott i Bergslagen vid tiden för mordet. Att de inte kastar sig över alla tips de får in får ligga på dem, inte mig.

Tillägg: vad bra att Flashback fick uppmärksamhet vad gällde kattstryparn där eller hur de nu dog.
Senast redigerad av Avel 2021-04-06 kl. 18:35.
Citera
2021-04-06, 18:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon i tråden skrev för en tid sedan att två narcissister har svårt att vara tillsammans. Det låter trovärdigt.

Tror inte att SD skulle klara av att ha en relation med någon annan psykopat/narcissist. Han måste vara med någon som han kan manipulera och styra. Någon med känslor alltså.

Narcissister har känslor men bara när det gäller dem själva. Typ som Lena.

Ja, två narcissister har svårt att vara tillsammans eftersom de bara bryr sig om sig själva. Precis som SD och Lena. De hade ju svårt att vara tillsammans så det kan ju vara förklaringen. Med HD fungerade det eftersom hon inte är narcissist men med Lena fungerade det inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Därför vore det intressant om en beteendevetare tittat på deras konversationer och uttalat sig om vad hen gjorde för bedömning av dem.
Missade du förhöret med Vive*a En*nder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan det vara så att åklagaren har bett NA att inte i detalj skriva vad dina tips handlade om? Hon ville ju inte gå in på vad de tagit fasta på och vad de gjort.

Vi kan säga så här. Det pågår mer än vad som skrivs här eller i pressen.
Citera
2021-04-06, 18:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Missade du förhöret med Vive*a En*nder?

Hon var inte insatt i det här fallet.
Citera
2021-04-06, 18:32
Medlem
Citat:

Ja, två narcissister har svårt att vara tillsammans eftersom de bara bryr sig om sig själva. Precis som SD och Lena. De hade ju svårt att vara tillsammans så det kan ju vara förklaringen. Med HD fungerade det eftersom hon inte är narcissist men med Lena fungerade det inte.

Med HD fungerade det eftersom SD lyckades bryta ner henne och kunde kontrollera henne. När LW ville bryta sig loss blev det problem. HD klarade sig nog eftersom hon är svagare och även mor till hans barn möjligen.

LW är inte narcissist. Om du har kommit fram till detta är du mycket dåligt påläst.
Citera
2021-04-06, 18:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror att de inte vill ge Mr. Mundiarré någon chans att läsa in sig och komma på kluriga svar..

Ja, det var väl lite så jag tänkte...
Citera
2021-04-06, 18:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De använde det som gick snabbt för dem (1,5 månad) att göra PM av. Den färdiga analysen. Koordinaterna 2018-10-07 alltså som gick till hovrätten här nu senast.
Det tar tid för dem med vissa saker menar jag här igen då.

Jämför datum husrannsakan med datum för detta PM som ett av alla exempel:

https://www.bildtagg.se/bild/ewu9elyreyyt34wcigfmubid

Det tog ett år att logga in i hennes Google som vi vet.

Jag har tappat räkningen här på alla saker som tagit tid. Det har varit uppe flera exempel i tråden som du nog inte missat.

14/2 skickades kompletteringen från mig in. Huvudmaterialet gick in tidigare.
Så här ser förstasidan ut på det som gick in 14/2:

https://www.bildtagg.se/bild/yimdzcd6dfpnb6a300fqm00

Kompletteringen gällde bl.a. lite inblick hos den ryske ”IP-leverantören” med lite översättningar och tips där, att SD kan ha googlat ”Misstä” redan kl. 09:56 den 15/5. Sen var det också en körning av intressanta ställen där SD har konton på olika ställen som inte är kända för tråden eller utredningen tidigare.

Januari har jag inte koll på exakt datum då det inte var jag som skickade in. Men det första gick i början på januari och det andra någon vecka senare vet jag. Har bara datum vilken kväll ÅH bekräftade mejlet.

Sen varför de inte tar med det har jag snart skrivit tio inlägg varför.

Jag har ingen aning varför de gör på ett visst sätt.

De hade kunnat logga in i Telegram så snart de fixat ett nytt SIM-kort. Tar väl nån arbetsdag så hade de haft koll på deras chatt där. Sånt har jag beskrivit för polisen så det aldrig ska hända igen.

De tackade nej till SD:s inloggningar.

De kollade inte hennes Hitta min Android och de har kanske fortfarande inte gjort det för det finns inte ett ord om det i fupen.

Alltså att hennes mobil kan ha startats t.ex. 2018-10-07 eller när som helst och lämnat en tidsstämpel i Hitta min Android.

Hade de varit vakna första dagen så hade de hittat henne med Hitta min Android i första hand och Google tidslinjen i andra hand oc hi tredje hand då i närsök x 2 15/5.

Jag har ingen jäkla aning om varför allt tar sån tid och varför saker inte görs fastän man fasen bifogar t o m en instruktionsvideo på hur de ska göra vissa saker här.

Så frågan får du ställa till utredningen. NA frågade åklagaren och hon beskrev väl mer att hon oj fått in många tips hoppsan. Så hur ska jag veta varför de inte hunnit på det?

Men som sagt, det har varit en halvtidstjänst här att hålla reda pö allt som tagit tid och sånt de inte har gjort. Därför är jag inte förvånad att de inte kastat sig över detta även om det i princip är skrivet på näsan hur de ska göra.

De kan inte Plaso, de kan inte installera program i Linuxmiljö(franska polisen har bytt helt till det och sparat massa stålars och sen var de de som knäckte Encron också...), de kan inte Log2timeline, de har sabbat imagen, de har inte tillräckligt stora hårddiskar, de har haft krismöten som avlöst varandra så de har inte haft tid, de är säkra på att vinna i hovrätten ändå, nån som har koll kanske slutat med lite dålig timing där, det nya IT-brottscentrumet kanske inte hade el i huset, propparna kanske gått så de fick lösa allt med hemmatester likt han IT-forensikern gjorde TVÅ ÅR EFTER MORDET HEMMA I HANS BOSTAD OCH DÅ UNDER HELGEN DAGAR INNAN HAN SKULLE FÖRHÖRAS I TINGSRÄTTEN.

Det är liksom det gänget och de förutsättningarna detta landat i. Hoppas du fattar vad jag menar.

De hade drygt 5000 olösta brott i Bergslagen vid tiden för mordet. Att de inte kastar sig över alla tips de får in får ligga på dem, inte mig.
Jag har koll på datum i januari, uppmanade dig nämligen att skicka och inte enbart vara i tråden om du nu ansåg det var av vikt.

Om det nu är en tydlig guide och rör sig om 2-3 månader så lär de väl ha hunnit alt skrivit att det kommer in komplettering under rättegång.
Bärande bevisning kan väl inte ha nåt slutdatum innan domen faller.

Vad som ses retroaktivt av seghet är inte intressant, ÅK har köpt tid och är uppenbart på hugget vs trög historik.
Om du själv misstrodde de skulle hinna med eller klara av pga sin undermåliga nivå blir det lite hugget som stucket.

Extern hjälp hade väl heller inte varit största problemet om det krävs.

Innan tidningen - har du mailat Åsa och ställt frågor eftersom kritiken är rätt kraftig i media från dig?
Inte mig emot att du kritiserar men det vore väl av intresse att undra om bortfall likt du gör nu?

Likt jag gör då det är ett indiciemål och du går ut med grova missar på It-fronten?
Senast redigerad av develi 2021-04-06 kl. 18:44.
Citera
2021-04-06, 18:42
Medlem
Citat:
Tror att de inte vill ge Mr. Mundiarré någon chans att läsa in sig och komma på kluriga svar..

Hon vet att det kan gå åt skogen i hovrätten och behöver se satsa på Högsta domstolen så tar de det nog vackert med att prata om planen.
Vem vet, kanske de går galant nu i Göta hovrätt och de ser på bevisningen på ett annat sätt. Bara att hålla tummarna från imorgon.

Men ”sågningen” av bevisen i tingsrätten har liksom god juridisk grund eller hur man ska uttrycka sig. Domen är inget hafsverk. Tvärtom. Det måste man ha med sig när förhandlingarna börjar imorgon.
Citera
2021-04-06, 18:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det där stämmer inte.

Du glömmer att vi får läsa väldigt mycket av hennes konversationer där hon verkligen är fast i sin destruktiv relation med SD. Det är även där sållat mycket, för att visa det som är relevant för utredningen.
Det är klart att när man är mitt inne i en fruktansvärd situation som hon är i, med en narcissist och empatistörd person, kommer livet helt att cirkulera runt dig själv, din överlevnad och din tillvaro. Hon sökte ju hjälp och stöd!! Från allt och alla!

Hon höll bokstavligen på att drunkna.

Jag är övertygad om att Lena var fast i sin relation med SD som gjorde att hon inte kunde ta sig loss. Det finns forskning (mycket numera) som stöder den teorin. Lena sa själv att hon såg (vem SD var, det var ingen positiv bild) och att alla andra var mycket bättre. Ändå kunde hon inte se andra, utan var fast i det som att det vore narkotika.

Jag är säker på att Lenas alla vänner, män och familj, förstår det här. Nu har de dessutom fått läsa FUP och förstå genom expertvittnet hur det fungerar.

Jag har svårt att se att någon inte tror på vad Lena själv säger under så lång tid, att hon vill, men klarar inte av att lämna. Att man inte kan ta till sig var forskningen säger.

Det är dessutom hemskt för alla de kvinnor (och män) som idag lever i hemska förhållanden, där de har en psykologisk bindning till sin förövare och som sedan slutligen blir dödade.

Varför tror du att de inte går?

Längtar de efter döden?
Citera
2021-04-06, 18:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vi kan säga så här. Det pågår mer än vad som skrivs här eller i pressen.

Avel, du har gjort ett fantastiskt jobb!

Och då menar jag inte bara dina fynd och hur fint du har lagt upp guider, instruktioner mm, utan det finaste du har gjort är att du från hjärtat velat hjälpa!

Den största tacken kommer säkerligen från de nära, och det oavsett hur det går.
Du har gjort ditt allra bästa.

Om sedan någon har något att klaga på, då får man ha överseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in