Citat:
Ursprungligen postat av
develi
"NA hade aldrig publicerat om det inte fanns substans i det jag skickat in."
Nja, media är nog väldigt intresserade av clickbaits och frestande betalväggar.
Jag ska försöka renodla vad jag menar:
Själva delen om beröm till flashback sållas bort, även om det är trevligt och det har varit beröm förut.
Speciellt av vikt är då den farliga kattmördaren i Lerum som åkte dit via gediget arbete. 👍
Jag tror även det fanns delaktighet av värde vid mordet på en kvinna i Thn (Ida).
... och jag har öht inte skrivit att du kastat dig på luren till tidningen.
---> Jag är enbart intresserad av det som kan leda till fällande dom - varav jag trodde att det som stod i artikeln imorse hade bäring men insåg nyss, via ditt inlägg, att det inte lät så värst positivt.
”Misstagen” är uppenbara."
Om misstagen är uppenbara, menar du att de inte skulle ha tid att gå igenom materialet?
Du skickade material till åklagaren 21 januari.
Sen skickade du in resten 14 februari.
Jag uppfattade det då som en steg-guide:
"I veckan går det snarast till åklagaren en väl underbyggd och tydlig checklista och guide med hänvisningar till programvara och metoder så de fortfarande får möjlighet att få rätsida på vissa saker här."
Menar du att de är så undermåliga, har resursbrist alt att ÅK låter det som du säger är av dignitet för fällande dom bara rinna iväg?
" Så hade jag rätt i mitt antagande då om att detta skulle kanske bli lite för avancerat för dem både ”tekniskt” och resursmässigt?"
Det med koordinat är det enda i kompletteringen så vitt jag förstod via mina tidigare frågor till dig.
Daterat 23 mars. Det anses då relevant för fördjupad analys, nåt att ta ta tag i och ta med.
Menar du att de struntat i allt annat?
Varför tog de tag i just den biten, det låter på dig som om det var av mindre vikt än annat (?)
De använde det som gick snabbt för dem (1,5 månad) att göra PM av. Den färdiga analysen. Koordinaterna 2018-10-07 alltså som gick till hovrätten här nu senast.
Det tar tid för dem med vissa saker menar jag här igen då.
Jämför datum husrannsakan med datum för detta PM som ett av alla exempel:
https://www.bildtagg.se/bild/ewu9elyreyyt34wcigfmubid
Det tog ett år att logga in i hennes Google som vi vet.
Jag har tappat räkningen här på alla saker som tagit tid. Det har varit uppe flera exempel i tråden som du nog inte missat.
14/2 skickades kompletteringen från mig in. Huvudmaterialet gick in tidigare.
Så här ser förstasidan ut på det som gick in 14/2. Bonusmaterialet:
https://www.bildtagg.se/bild/yimdzcd6dfpnb6a300fqm00
Kompletteringen gällde bl.a. lite inblick hos den ryske ”IP-leverantören” med lite översättningar och tips där, att SD kan ha googlat ”Misstä” redan kl. 09:56 den 15/5. Sen var det också en körning av intressanta ställen där SD har konton på olika ställen som inte är kända för tråden eller utredningen tidigare.
Januari har jag inte koll på exakt datum då det inte var jag som skickade in. Men det första gick i början på januari och det andra någon vecka senare vet jag. Har bara datum vilken kväll ÅH bekräftade mejlet.
Sen varför de inte tar med det har jag snart skrivit tio inlägg varför.
Jag har ingen aning varför de gör på ett visst sätt.
De hade kunnat logga in i Telegram så snart de fixat ett nytt SIM-kort. Tar väl nån arbetsdag så hade de haft koll på deras chatt där. Sånt har jag beskrivit för polisen så det aldrig ska hända igen.
De tackade nej till SD:s inloggningar.
De kollade inte hennes Hitta min Android och de har kanske fortfarande inte gjort det för det finns inte ett ord om det i fupen.
Alltså att hennes mobil kan ha startats t.ex. 2018-10-07 eller när som helst och lämnat en tidsstämpel i Hitta min Android.
Hade de varit vakna första dagen så hade de hittat henne med Hitta min Android i första hand och Google tidslinjen i andra hand oc hi tredje hand då i närsök x 2 15/5.
Jag har ingen jäkla aning om varför allt tar sån tid och varför saker inte görs fastän man fasen bifogar t o m en instruktionsvideo på hur de ska göra vissa saker här.
Så frågan får du ställa till utredningen. NA frågade åklagaren och hon beskrev väl mer att hon oj fått in många tips hoppsan. Så hur ska jag veta varför de inte hunnit på det?
Men som sagt, det har varit en halvtidstjänst här att hålla reda pö allt som tagit tid och sånt de inte har gjort. Därför är jag inte förvånad att de inte kastat sig över detta även om det i princip är skrivet på näsan hur de ska göra.
De kan inte Plaso, de kan inte installera program i Linuxmiljö(franska polisen har bytt helt till det och sparat massa stålars och sen var de de som knäckte Encron också...), de kan inte Log2timeline, de har sabbat imagen, de har inte tillräckligt stora hårddiskar, de har haft krismöten som avlöst varandra så de har inte haft tid, de är säkra på att vinna i hovrätten ändå, nån som har koll kanske slutat med lite dålig timing där, det nya IT-brottscentrumet kanske inte hade el i huset, propparna kanske gått så de fick lösa allt med hemmatester likt han IT-forensikern gjorde TVÅ ÅR EFTER MORDET HEMMA I HANS BOSTAD OCH DÅ UNDER HELGEN DAGAR INNAN HAN SKULLE FÖRHÖRAS I TINGSRÄTTEN.
Det är liksom det gänget och de förutsättningarna detta landat i. Hoppas du fattar vad jag menar.
De hade drygt 5000 olösta brott i Bergslagen vid tiden för mordet. Att de inte kastar sig över alla tips de får in får ligga på dem, inte mig.
Tillägg: vad bra att Flashback fick uppmärksamhet vad gällde kattstryparn där eller hur de nu dog.