2021-04-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"NA hade aldrig publicerat om det inte fanns substans i det jag skickat in."

Nja, media är nog väldigt intresserade av clickbaits och betalväggar.

Jag ska försöka renodla vad jag menar:

Själva delen om beröm till flashback sållas bort, även om det är trevligt och det har varit beröm förut.
Speciellt av vikt är då den farliga kattmördaren i Lerum åkte dit via gediget arbete. 👍
Jag tror även det fanns delaktighet av värde vid mordet på en kvinna i Thn (Ida).

... och jag har öht inte skrivit att du kastat dig på luren till tidningen.

---> Jag är enbart intresserad av det som kan leda till fällande dom - varav jag trodde att det som stod i artikeln imorse hade bäring men insåg nyss, via ditt inlägg, att det inte lät så värst positivt.

”Misstagen” är uppenbara."

Om misstagen är uppenbara, menar du att de inte skulle ha tid att gå igenom materialet?

Du skickade material till åklagaren 21 januari.
Sen skickade du in resten 14 februari.

Jag uppfattade det då som en steg-guide:

"I veckan går det snarast till åklagaren en väl underbyggd och tydlig checklista och guide med hänvisningar till programvara och metoder så de fortfarande får möjlighet att få rätsida på vissa saker här."

Menar du att de är så undermåliga, har resursbrist alt att ÅK låter det som du säger är av dignitet för fällande dom bara rinna iväg?

" Så hade jag rätt i mitt antagande då om att detta skulle kanske bli lite för avancerat för dem både ”tekniskt” och resursmässigt?"

Det med koordinat är det enda i kompletteringen så vitt jag förstod via mina tidigare frågor till dig.
Daterat 23 mars. Det anses då relevant för fördjupad analys, nåt att ta ta tag i och ta med.

Menar du att de struntat i allt annat?
Varför tog de tag i just den biten, det låter på dig som om det var av mindre vikt än annat (?)

"Jag har aldrig varit med om något liknande", sa ÅH till NA (rubriken) angående den sk "privatspanaren" och det i övrigt stora engagemanget på Flashback i fallet. Nog för att jag tror att de redan tidigare varit här inne och kikat.

Kanske har man upptäckt att det även finns seriösa trådar på Flashback?
Citera
2021-04-06, 17:55
Bannlyst
-Finns det nån chans att rätten väljer att häkta Stefan under förhandlingen ? Att man helt enkelt fattar det beslutet under pågående förhandling och anser att det är bättre att ha honom häktad ?

Hej!

-Vill bara skicka ett kort svar på din fråga gällande häktning. Hovrätten kan ex officio, dvs utan yrkande besluta i häktningsfrågan, eller så kan jag som åklagare yrka att någon på nytt ska träda i häkte. Eftersom den tilltalade varit på fri fot sedan tingsrättsförhandlingen har jag svårt att tro att häktningsfrågan kommer att bli aktuell förrän i samband med att förhandlingen i hovrätten avslutas.

Mvh Åsa Hiding
Citera
2021-04-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
inte riktigt sexuell upphetsning vid bråk, men liknade:

"Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt stark sexuell attraktion. [...]"

Någon gång har jag tänkt att det skulle kunna vara syftningsfel, men det är osäkert.

Frågan är vad SD har sagt egentligen. Kanske han känt att han måst förklara det konstiga faktum att trots att han alltså känner ilska och hat mot Lena har han ju sex med henne.

Kan ha varit så att det här känslotillståndet har gjort honom upphetsad, men det kan också vara så att trots att han kände hat och ilska mot henne kunde han inte låta bli att ha sex med henne för han kände stark sexuell attraktion.

Hat och kärlek kan ibland ligga nära varandra när det är starka känslor involverade (tänker jag).

Jag funderar igen på blodet mellan Lenas lår. Borde man inte kollat det att det enbart var blod?

Ja, känslospektrat är närliggande. Tänker även att då SD enl sig själv anser han har kraftfullt övertag både mentalt som fysiskt över Lena får en feel-good feeling när han "vunnit". Hur stark den är och dess uttryck låter jag vara osagt, men SD är en liten "man".

Trodde man alltid kollade för blod, sperma och kroppsvätskor?
Citera
2021-04-06, 18:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"Jag har aldrig varit med om något liknande", sa ÅH till NA (rubriken) angående den sk "privatspanaren" och det i övrigt stora engagemanget på Flashback i fallet. Nog för att jag tror att de redan tidigare varit här inne och kikat.

Kanske har man upptäckt att det även finns seriösa trådar på Flashback?
Klart det är stort engagemang, om många tips och förslag skickas in.
Hon själv kanske inte har upplevt nåt liknande.
Jag är rätt säker på att det smattrade på rätt bra vid andra tragiska fall, antingen spaningsmord eller komplicerade rättsfall på indicienivå.

Att polis bevakar trådar är vida känt, jag har haft känning av det själv på ett positivt sätt i annan mordutredning och jag tror på allmänhetens engagemang.
I det här fallet är det väl rätt uppenbart, det var ju bra att hon hittades för det första.

Alla vill väl att Lenas mördare ska åka dit.
Utom SD med omnejd då...

Det är därför jag ställer frågor.
Citera
2021-04-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men det handlar om två mycket udda individer som inte passar in i någon statistik över "normala" människor. Två psykopater/narcissister i en maktkamp.

Det finns inget utlåtande/utredning som fastställt det. En är uppenbarligen störd, mördaren.
Citera
2021-04-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
-Finns det nån chans att rätten väljer att häkta Stefan under förhandlingen ? Att man helt enkelt fattar det beslutet under pågående förhandling och anser att det är bättre att ha honom häktad ?

Hej!

-Vill bara skicka ett kort svar på din fråga gällande häktning. Hovrätten kan ex officio, dvs utan yrkande besluta i häktningsfrågan, eller så kan jag som åklagare yrka att någon på nytt ska träda i häkte. Eftersom den tilltalade varit på fri fot sedan tingsrättsförhandlingen har jag svårt att tro att häktningsfrågan kommer att bli aktuell förrän i samband med att förhandlingen i hovrätten avslutas.

Mvh Åsa Hiding

Om han inte har en stark familjeanknytning till något annat land (utan utlämningsavtal med Sverige) så är risken nog rätt liten att han kan hålla sig borta mer än kanske någon månad eller två.

Han håller nog koll på vad som skrivs om honom, inte minst här på Flashback.
Risken är större att han i vrede skulle angripa någon i Sverige som han anser ha satt honom på pottan. Eller den egna familjen.
Citera
2021-04-06, 18:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Hej!

Mvh Åsa Hiding
De får väl ha trippelmordet som varnande exempel.
Dock dubbelt medborgarskap och inget utlämningsavtal.

Friad i TR, på fri fot och mot slutet av förhandlingen i HovR, när vederbörande vittrade att han låg brunt till, så sjukskrev mamsen sin gosse utan laga förfall.
Han smet iväg och stoltserade över sitt nya liv och sitter nu värre till än innan, dömd även där.
Life is life over there och värsta fängelset, tänk så det kan bli.
Senast redigerad av develi 2021-04-06 kl. 18:18.
Citera
2021-04-06, 18:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men det handlar om två mycket udda individer som inte passar in i någon statistik över "normala" människor. Två psykopater/narcissister i en maktkamp.

Någon i tråden skrev för en tid sedan att två narcissister har svårt att vara tillsammans. Det låter trovärdigt.

Tror inte att SD skulle klara av att ha en relation med någon annan psykopat/narcissist. Han måste vara med någon som han kan manipulera och styra. Någon med känslor alltså.
Citera
2021-04-06, 18:21
Avslutad
Citat:
Kan det vara så att åklagaren har bett NA att inte i detalj skriva vad dina tips handlade om? Hon ville ju inte gå in på vad de tagit fasta på och vad de gjort.
Tror att de inte vill ge Mr. Mundiarré någon chans att läsa in sig och komma på kluriga svar..
Citera
2021-04-06, 18:23
Medlem
Citat:

Nej det handlar om en psykopat/narcissist som har spelat ut två kvinnor mot vandra och förstört två familjer.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Någon i tråden skrev för en tid sedan att två narcissister har svårt att vara tillsammans. Det låter trovärdigt.

Tror inte att SD skulle klara av att ha en relation med någon annan psykopat/narcissist. Han måste vara med någon som han kan manipulera och styra. Någon med känslor alltså.
Den kombon vore värt att filma, haha!
Psykopat/psykopat eller narc/narc.
Speciellt med dubbelt konto av empatibrist och grav manipulation.
Deras kärleksförklaringar vore outstanding.

JÄD.
Citera
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns inget utlåtande/utredning som fastställt det. En är uppenbarligen störd, mördaren.

Därför vore det intressant om en beteendevetare tittat på deras konversationer och uttalat sig om vad hen gjorde för bedömning av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in