2021-04-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”Privatspanaren uppger att fallet engagerat honom, och att han skickat in sin utredning för att hjälpa till.

– Det finns poliser med ett stort hjärta i Örebro, men de verkar ha bristande kunskap när det gäller IT. Det är förståeligt med tanke på att de duktigaste inom IT inte söker sig till ett underbetalt jobb på polisen. Jag hoppas att de tagit till sig min information, för jag vill verkligen att mordet ska lösas.”

Tack för alla snälla ord!

En jättestor eloge och mängder av guldstjärnor till dig för "att du ramlade över tråden" och allt
arbete du lagt ner på att bistå utredningen med dina digra kunskaper!

Förhoppningsvis är det just det som är spiken i kistan för MGM och att Lena samt hennes familj
slutligen skall få upprättelse, att mördaren skall få sona sitt avskyvärda brott.
Citera
2021-04-06, 10:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
”Privatspanaren uppger att fallet engagerat honom, och att han skickat in sin utredning för att hjälpa till.

– Det finns poliser med ett stort hjärta i Örebro, men de verkar ha bristande kunskap när det gäller IT. Det är förståeligt med tanke på att de duktigaste inom IT inte söker sig till ett underbetalt jobb på polisen. Jag hoppas att de tagit till sig min information, för jag vill verkligen att mordet ska lösas.”

Stort tack för allt fantastiskt arbete du lagt ner, Avel!

Vi som brinner för att LW och hennes barn ska få någon slags upprättelse, vi blir så otroligt glada över att ha en så engagerad person som du "med oss".

När jag är trött i huvudet numera, så brukar jag tänka: Tänk om man kunde låna Avels hjärna ett par timmar.

Kan du leasa ut den då och då, tro?

För övrigt säger jag som googlan:
Citat:

Ähh släpp det, han kommer fällas i HR kan satsa en miljon ! Sen vet jag inte om han får 18 eller Livstid. Skulle tippa på Livstid eftersom han varit så stort besvär genom utredningen och att han fått polisen och rättsväsendet att se dumma ut!

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Citera
2021-04-06, 11:02
Medlem
Citat:

Fantastiskt Avel! vilket jobb du har gjort

Nu kan ingen utredare blunda när de har din utredning på bordet.
Frågan är om de har hunnit att gå igenom allt du skickat in.
När man läser artikeln i NA så får ju IT folket en snäpp på näsan och jag undrar ju hur de tar det.
Nu får inte din information bli bortglömd, men det finns kanske ingen risk för det nu när det är publicerat.
Citera
2021-04-06, 11:08
Medlem
Citat:

En stor eloge till dig för din strävan efter sanningen och det arbete du har lagt ner.
Citera
2021-04-06, 11:21
Medlem
Citat:

Tusen Tack Avel! 05.23 måste nu få ett svar! Besvaras/undersöks inte detta av Åklagaren kommer all press slita dom i stycken
Citera
2021-04-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fantastiskt Avel! vilket jobb du har gjort

Nu kan ingen utredare blunda när de har din utredning på bordet.
Frågan är om de har hunnit att gå igenom allt du skickat in.
När man läser artikeln i NA så får ju IT folket en snäpp på näsan och jag undrar ju hur de tar det.
Nu får inte din information bli bortglömd, men det finns kanske ingen risk för det nu när det är publicerat.

I viss mån har ”IT-folket” ett ansvar när de får något att utreda på sitt bord men kritiken ska riktas mot deras chef och den större organisationen. Nu har de fixat om lite där i Bergslagen just vad gäller IT så nu får de ta nya friska tag.

Någon kanske muttrat lite i polishuset idag och SD kanske satte kaffet i halsen imorse på Betesvägen men det viktiga är att många engagerat sig så fallet inte glöms bort även om det inte är så tätt mellan rubrikerna i tidningen.

Jag hade en magkänsla att analysen skulle bli dem övermäktiga trots bra guidning.

Därför kontaktades NA så de ”missar” utredningen gjort ändå skulle uppmärksammas på nåt sätt och givetvis också för att visa de anhöriga att det finns ett gäng här som engagerar sig i deras situation och kommer fortsätta med det oavsett utgången i hovrätten.
Citera
2021-04-06, 11:40
Bannlyst
Citat:
I viss mån har ”IT-folket” ett ansvar när de får något att utreda på sitt bord men kritiken ska riktas mot deras chef och den större organisationen. Nu har de fixat om lite där i Bergslagen just vad gäller IT så nu får de ta nya friska tag.

Någon kanske muttrat lite i polishuset idag och SD kanske satte kaffet i halsen imorse på Betesvägen men det viktiga är att många engagerat sig så fallet inte glöms bort även om det inte är så tätt mellan rubrikerna i tidningen.

Jag hade en magkänsla att analysen skulle bli dem övermäktiga trots bra guidning.

Därför kontaktades NA så de ”missar” utredningen gjort ändå skulle uppmärksammas på nåt sätt och givetvis också för att visa de anhöriga att det finns ett gäng här som engagerar sig i deras situation och kommer fortsätta med det oavsett utgången i hovrätten.

Stort Tack för ditt otroliga arbete.
Det har du gjort förbannat bra, och förhoppningsvis så får vi se resultatet av ditt enorma engagemang i en fällande dom.
Jag checkade av med Göta Hovrätt idag och inget nytt har inkommit, så nu inväntar vi bara morgondagen.

Stefan - Tror att du börjar bli jävligt nervös och orolig såhär dagen innan. Denna gången är det inte Björn Lindén med nämndemän du skall övertyga, utan nu är det ett gäng jurister som kommer titta på det här med helt andra ögon. Jag tror att det kommer bli jäkligt jobbigt för dig. Frågan är om dina lögner kommer sätta sig i halsen på dig. Vad tror du, Stefan ?? Tick Tack Tick Tack Tick Tack.....
18 år är en väldigt lång tid Stefan, frågan är väl i så fall, Var det värt det, Stefan??
Citera
2021-04-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tar mig friheten att svara/ kommentera ditt inlägg!

Kjolen som Lena bar när hon mördades var beige.

Det var inte några dagar innan mordet som hon fångades av en övervakningskamera - det var
endast 10 timmar innan det bestialiska mordet.

Övervakningskameran och fotot är inte i från ett köpcentra, utan fotot är från entrén hos polisen.
Lena och UW samt deras äldsta son skulle besöka polisen på grund av att sonen åkt fast för snatteri
i en affär.

På bilden från Aftonbladet ser man att Lena bär en beige kjol med en blus i samma kvalité:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mKEoA/filmas-pa-polisstationen--mordas-tio-timmar-senare

Skribenten Trie skriver att spermafläckar kan överleva ett par tvättar. Det är således
inte alls säkert att Lena hade uppmärksammat spermafläcken - på grund av att den ej var synlig
för blotta ögat. Har för mig att det diskuterades en hel del i tråden angående detta.

Att LW skulle gå otvättade kläder är inte sannolikt alls och i synnerhet otänkbart till ett besök hos polisen.
Citera
2021-04-06, 11:57
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att LW skulle gå otvättade kläder är inte sannolikt alls och i synnerhet otänkbart till ett besök hos polisen.
Håller,med, polisstatioen i Vivalla för tydlighetens skull.
Senast redigerad av Skibladner 2021-04-06 kl. 11:59.
Citera
2021-04-06, 11:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tar mig friheten att svara/ kommentera ditt inlägg!

Kjolen som Lena bar när hon mördades var beige.

Det var inte några dagar innan mordet som hon fångades av en övervakningskamera - det var
endast 10 timmar innan det bestialiska mordet.

Övervakningskameran och fotot är inte i från ett köpcentra, utan fotot är från entrén hos polisen.
Lena och UW samt deras äldsta son skulle besöka polisen på grund av att sonen åkt fast för snatteri
i en affär.

På bilden från Aftonbladet ser man att Lena bär en beige kjol med en blus i samma kvalité:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mKEoA/filmas-pa-polisstationen--mordas-tio-timmar-senare

Skribenten Trie skriver att spermafläckar kan överleva ett par tvättar. Det är således
inte alls säkert att Lena hade uppmärksammat spermafläcken - på grund av att den ej var synlig
för blotta ögat. Har för mig att det diskuterades en hel del i tråden angående detta.

Spermafläcken på kjolen var synlig för blotta ögat.

Aktbilaga 167 pdf sida 21 ger ÅH Direktiv 19/9 -18:

" Det måste påpekas återigen att det måste ske en förbättring på den tekniska biten. "

"- Utifrån vad som framgick igår måste självklart SAMTLIGA Lena Wesströms kläder och
skor som hon hade vid återfinnandet skickas till NFC för fullständig analys (DNA, blod,
sperma,fibrer etc). "

www.docdroid.net/QCL4Kjs/b2705-18-aktbilaga-167-forhor-sd-2019-samt-diverse-pdf#page=21

Grova tekniska misstag när inte ens elementära undersökningar blev utförda.

SD var vän med chefen för Tekniska roteln (TM) samt deras bästa IT-forensiker (PW) - har det påverkat till att man missat vissa utredningsåtgärder?

Analyser av SD:s mastningar har gjorts av en person med nära kopplingar till SD och HD. Samma person satt i medhörningsrum under förhören med SD och HD hösten -19.
Mastningsanalyserna bör göras om av någon utan vänskapskopplingar.

Har kontakt tagits med Telia för att ta reda på vilket nummer som är kopplat till det kontantkort vars dokumentrester låg i SD:s sopor?
Se kortets ID nr här: www.bildtagg.se/bild/bnkmoiziipnx9u0brke25hu6

SD är som fastvuxen med digitala enheter och ser till att ha internetanslutning 24/7 för att kunna lösa GC-gåtor, göra lite jobbmåsten, konversera med närstående, recensera köp, göra beställningar, diskutera i olika forum och med gc:are världen över. Han gör flera saker samtidigt och använder mobil som remote control med synkning till hans gmail-konto sa*bstefan, men under mordnatten saknar hans mobila Backup sync internetanslutning från kl 23.20 fram till kl 02.29.
Vad befinner sig SD mellan dessa tider?
SD har uppenbart regisserat sin tidslinje på konto sa*stefan, men har ett antal konton till. Hur ser positioneringarna ut på de andra? Kanske svar på hans positioneringar t o m finns kvar i någon app som inte medger att användaren regisserar?

Digitala enheter har speglats, men inte redovisats likadant. På den mobil SD fick låna av BA saknas t ex antal nätverksanslutningar. Hade SD hunnit rensa alla innan han blev anhållen den 29/5 eller? Även om mobilen just då saknade simkort har den uppenbarligen fungerat att kommunicera med eftersom han haft nätverk till att chatta med olika människor.
Vilka nätverk har mobilen haft tillgång till? Det borde vara intressant att ta reda på eftersom SD har uppgett att han varit till mordplatsen flera gånger efter avspärrningarna hävts för att han ville se den "riktiga" platsen. Han tog även med sig ena dottern vid ett tillfälle.

SD fick tillgång till lånemobilen efter han släpptes på kvällen 15 maj. Tänk om den mobilen har rört sig vid mordplatsen innan LW hittades och inte efter avspärrningarna hävts som han påstår för att förklara blodspår under sulorna?

Undersökning Galaxy S6 Edge BG56018-1 lånad av BA (protokollet daterad 10 feb -20 av Lis* Re*hn, undersökning daterad 28 nov -19, undersökares namn PW, undersökare JE )
www.docdroid.net/WBKRyQI/b2705-18-aktbilaga-163-it-protokoll-sd-del-b-s-515-893-pdf#page=170
----

Imorgon är det dags igen för SD att sätta sig i stolen och försöka hålla igen på sina fniss och hånskratt.

Stort TACK till AVEL och alla övriga tålmodiga grävare och inte minst teamet som sammanställde FUP från papper till uppladdning i moln o s v.

----

"Min första instinkt var att ringa den personen som var konstigast i hennes närvaro och det var ju Stefan"
Citat, offrets äldsta son

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

SD´s sjuka meddelande till ÅH:
www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Länk till tidigare inlägg som innehåller lite gott och blandat med fakta och indicier
www.flashback.org/sp75349192
Senast redigerad av Honan6 2021-04-06 kl. 12:06. Anledning: korr stavfel
Citera
2021-04-06, 11:58
Medlem
Som lite kuriosa så är SD aktiv med sitt nya nummer på Telegram och JG har fått sitt cert att han får sota sin egen skorsten.

Eftersom SD är SD så var kommentaren så här på Facebook 31/3 när JG gjorde inlägg angående kursen:

https://www.bildtagg.se/bild/qx97log5uy463c3ggdeld16n
Citera
2021-04-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Stort Tack för ditt otroliga arbete.
Det har du gjort förbannat bra, och förhoppningsvis så får vi se resultatet av ditt enorma engagemang i en fällande dom.
Jag checkade av med Göta Hovrätt idag och inget nytt har inkommit, så nu inväntar vi bara morgondagen.

Stefan - Tror att du börjar bli jävligt nervös och orolig såhär dagen innan. Denna gången är det inte Björn Lindén med nämndemän du skall övertyga, utan nu är det ett gäng jurister som kommer titta på det här med helt andra ögon. Jag tror att det kommer bli jäkligt jobbigt för dig. Frågan är om dina lögner kommer sätta sig i halsen på dig. Vad tror du, Stefan ?? Tick Tack Tick Tack Tick Tack.....
18 år är en väldigt lång tid Stefan, frågan är väl i så fall, Var det värt det, Stefan??

Tack själv! Det var bra att de lyfte fram hästjobbet med att få ut fupen också och allt annat engagemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in