Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
En stor eloge till Avel som lagt ner halva sin själ i att ge utredningen tips och hjälp! Skulle SD släppas den här gången också så har i alla fall polis och åklagare fått IT-tips för framtiden.
I vilket fall som helst blir det bestialiska mordet inte preskriberat, så se upp herr & exfru D!
Sannerligen!
Fantastiskt att det finns människor som är beredda att helt gratis och anonymt (hur länge det nu kan komma att vara det) hjälpa andra människor så att de kan få klarhet i vad som hände och att mordet kan lösas.
För anhöriga måste denna hjälp kännas värmande.
Att det finns goda människor och människor som vill väl!
Det blir en motvikt mot det onda som hände Lena, även om det aldrig kan få Lena tillbaka.
Det onda ska inte få övervinna det goda!
Jag kan nästan känna att det är som att det var det Lena kämpade för!
Hon kände att det onda höll på att trycka ner henne och hon kämpade för att överleva. Hon var på väg upp, bort från det. Tyvärr hann hon aldrig gå hela vägen fram till mål.
Nu hoppas vi och håller tummarna!
Åklagaren verkar inte vilja avslöja något innan rättegången:
"
Åklagaren Åsa Hiding vill inte berätta om de fått någon hjälp av privatspanarens utredning.
– Jag vill inte gå in på vilka tips som vi tagit till oss. Vi har naturligtvis läst allt som kommit in och vissa saker har vi tagit fasta på, säger Åsa Hiding."
https://www.na.se/artikel/privatspanare-vill-losa-hjarstamordet-aklagaren-jag-har-aldrig-varit-med-om-nagot-liknande
Hoppas att ÅH sitter inne med ett eller flera ess i rockärmen nu!
Jag vet inget hur mycket eller vad en åklagare får vänta med att komplettera utredningen med före rättegången, eller om hon ens har den möjligheten. Försvaret borde ha möjlighet att bemöta bevisen i tid.
Jag hoppas även att den nya strategin, med en ny bevisvärderingsmodell ska funka.
Det finns helt enkelt ingen annan gärningsman!