2021-04-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JH hade diagnos maladaptiv stressreaktion (krisreaktion) vid gärningstillfället.
Menar du att SD led av nåt liknande eller vad föranleder just den jämförelsen av personer?

Jag spann nog vidare på jämförelsen som några gjorde med Alm och Fossmo igår.
För att försöka ringa in personlighetsypen och gärningsmannatypen.
Appropå det nötis skrev om oräddheten för t.ex. höjder vid geocaching och de som SD själv tydligen kallar "brist på nerver".

Blir ju som du skrev lite gissa rita spring över det hela men tja, något är det ju!
Men kan ju lika gärna vara en frontallobsskada i kombination med vad som helst.

Just att fungera om vanligt i vardagen efter mordet var väl den parallell jag såg till Jonna.
Citera
2021-04-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det är väl klarlagt att det var samma kjol.

En spermafläck kan överleva både en och två tvättar (baserat på erfarenheter från trafficking mål), däremot minskar fläckens synlighet med varje tvätt.

Frågorna är därför närmast om labbet kunnat avgöra om kjolen/fläcken varit tvättad och om de blivit ombedda att uttrycka en sådan uppskattning.

Ok, tack för upplysningen.
Men närmare ett svar än detta kommer vi sålunda inte?
Citera
2021-04-06, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I Piastrones profil finns länkar till ljudfiler, Aktbilagor samt diverse inför HR.
Hoppas det kan vara till någon hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du menar kanske HR (hovrätten)?
Med tanke på det vi hittills fått veta om SD som person är det inte svårt att tänka sig att han vill hämnas på någon eller några. Sen att hans familj skulle kunna vara i farozonen på något sätt om han känner att loppet är kört - det är inte helt otänkbart.

För övrigt: kolla i sammanställningar av @piastrone och @Honan på första sidan i tråden.

7 - 9e April är de första 3 rättegångsdagarna.

Ja, hovrätten såklart. Ok, tack. Får läsa på då.
Hoppades på att ÅK hade något nytt ordentligt att bygga överklagan på.
Citera
2021-04-06, 01:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ok, tack för upplysningen.
Men närmare ett svar än detta kommer vi sålunda inte?

Sniffar du spermafläckar?

Om hon förväntade sig sex med SD på måndagskvällen så kanske hon inte brydde sig om att ta på sig en nytvättad kjol utan använde samma kjol hon haft tidigare när de träffats?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-06 kl. 01:28.
Citera
2021-04-06, 02:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag spann nog vidare på jämförelsen som några gjorde med Alm och Fossmo igår.
För att försöka ringa in personlighetsypen och gärningsmannatypen.
Appropå det nötis skrev om oräddheten för t.ex. höjder vid geocaching och de som SD själv tydligen kallar "brist på nerver".

Blir ju som du skrev lite gissa rita spring över det hela men tja, något är det ju!
Men kan ju lika gärna vara en frontallobsskada i kombination med vad som helst.

Just att fungera om vanligt i vardagen efter mordet var väl den parallell jag såg till Jonna.
Ok, såg inte sammanhanget i jämförelsen Jonna och SD.

Det här?
Citat:
Han kan ha uppfattat sig som vanliga människor, men lite mindre nervös av olika saker. T ex i geocahingsammanhang med höjder och risker
Ska de plocka T5: or så krävs det väl att inte vara höjdrädd, han skickar nog upp HD, hon gillar att klättra.
LW bangade inte för höjder heller.

Skulle inte förvåna mig om han hellre stod på backen och skyllde på diskbråck...
Senast redigerad av develi 2021-04-06 kl. 02:06.
Citera
2021-04-06, 02:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Och sen kan man göra en sammanställning på det hon säger sig minnas. Det är ganska detaljerat. Konstigt nog.

Det vore intressant att se det i skrift.

Även under rättegången är det tydligt när hon minns, och hur hon då berättar som ett rinnande vatten, utan att staka sej.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-06 kl. 02:36.
Citera
2021-04-06, 03:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det vore intressant att se det i skrift.

Även under rättegången är det tydligt när hon minns, och hur hon då berättar som ett rinnande vatten, utan att staka sej.
Här är LW försvunnen på dag 4 och HD, som önskat henne död direkt vid försvinnandet, ger sin beskrivning.
Man kan väl tycka att tre väldigt oroliga barn skulle kunna få henne att tänka bortom sig själv - men nope.
Hon kör på direkt på sidan 2, hon gråter floder och har fokus på sig själv.

"det här är en sjuk människa."

"Framstår i allas ögon som väldigt väldigt fin människa, omtänksam människa .. ödmjuk, gör allt för alla .."

"smutskastar Stefan, smutskastar mig."

"hon har förstört flera år av mitt liv. Så är det. Genom trakasserier."

"det måste ha vart 2017. Ja, direkt då .. eh så tyckte han att det var.. jätteskönt att det kom fram. Å jag tyckte att det var skönt, jag kände en lättnad.."

Orka...
Citera
2021-04-06, 03:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Sniffar du spermafläckar?

Om hon förväntade sig sex med SD på måndagskvällen så kanske hon inte brydde sig om att ta på sig en nytvättad kjol utan använde samma kjol hon haft tidigare när de träffats?
Aaaa, du tänker så. Att han lurade henne bakom planket under förevändning om en snabb herdestund och slog brutalt ihjäl henne istället.

En vals om att inte hinna få andra tillfällen innan USA, han är ju så överbelastad och upptagen. Det har han ju redan visat via att hoppa runt som en jojo.
Utan att lämna digitala spår som indikerar date, han har lärt sig från sitt genrep.

... Överöst av inställsamma ord om att sakna henne, det blir dryga veckor med tråkiga tant gredelin. Bedyrar att han enbart måste åka på en redan dyrt betald resa, men vill egentligen inte. Du måste förstå mitt dilemma söta Softis, det var redan uppgjort sen länge, jag har lovat tg. Se det bara som en oviktig parentes i tillvaron.

Why not.
Senast redigerad av develi 2021-04-06 kl. 03:46.
Citera
2021-04-06, 06:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Aaaa, du tänker så. Att han lurade henne bakom planket under förevändning om en snabb herdestund och slog brutalt ihjäl henne istället.

En vals om att inte hinna få andra tillfällen innan USA, han är ju så överbelastad och upptagen. Det har han ju redan visat via att hoppa runt som en jojo.
Utan att lämna digitala spår som indikerar date, han har lärt sig från sitt genrep.

... Överöst av inställsamma ord om att sakna henne, det blir dryga veckor med tråkiga tant gredelin. Bedyrar att han enbart måste åka på en redan dyrt betald resa, men vill egentligen inte. Du måste förstå mitt dilemma söta Softis, det var redan uppgjort sen länge, jag har lovat tg. Se det bara som en oviktig parentes i tillvaron.

Why not.

Nej. Jag tror att L krävde och försökte hota till sig sex, som hon brukade göra. Därför tog hon kanske på sig en kjol som det redan fanns fläckar på eftersom hon visste att det kunde bli flera.
Citera
2021-04-06, 07:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej. Jag tror att L krävde och försökte hota till sig sex, som hon brukade göra. Därför tog hon kanske på sig en kjol som det redan fanns fläckar på eftersom hon visste att det kunde bli flera.
Inte troligt mer än i din värld.
Sett till dialogen är det inte alls ur det perspektivet fr LWs håll. Så där kammar du noll.
Hon förväntar sig inte besök, han svarar ju inte annat än att han är sååå busy.

Så hux flux så står SD där och ska få ner henne bakom planket, varav han lär fresta med nåt när han plötsligt dyker upp.

Att han varit sugen på LW råder ingen tvekan, han har lagt satsen på kjolen.
Han tänder på henne, han finner henne attraktiv.
Det är väl den delen du inte mäktar med i ditt försök att projicera all skuld på henne.
Han vill vara med henne.
Citera
2021-04-06, 07:15
Medlem
Nerikes Allehanda
Länk: Privatspanare vill lösa Hjärstamordet – åklagaren: ”Jag har aldrig varit med om något liknande”

Blir du smickrad Auel ?
Citera
2021-04-06, 07:20
Medlem
googlans avatar
Citat:
Att någon blir mördad gör dem inte automatiskt till en underbar, perfekt människa. Som inte får ifrågasättas .

Jag försöker hitta motiv och alternativa GMs ifall SD blir friad i HR. Om hon betedde sig på samma sätt som mot SD mot andra människor, med krav och hot, så kan det finnas fler med motiv. Som gått under radarn eftersom allt ljus varit på SD.

Kanske någon som lämnat ett 14 cm långt hårstrå efter sig. Hur SD ska kunna bli dömd, utan att det är utrett vems hårstrå det är, förstår jag inte. Om SD och LW hade sex på fredagen så borde väl hårstrået sköljts ut?
Eftersom det fanns sperma efter honom i LWs trosor så antar jag att de inte använde kondom. Hur vågade de? Var de inte rädda för sjukdomar?

Ähh släpp det, han kommer fällas i HR kan satsa en miljon ! Sen vet jag inte om han får 18 eller Livstid. Skulle tippa på Livstid eftersom han varit så stort besvär genom utredningen och att han fått polisen och rättsväsendet att se dumma ut!

Men att han kommer dömas är jag inte det minsta osäker på! Bara att detta ärendet blev väldigt utdraget. Varför TR bedömda att släppa han kan vara för att de vill bryta ner honom psykiskt... Att bli friad för att sedan dömas till Life det gör straffet outhärdligt..

Så om du läser detta SD, sök dig till SALBERGA relationsvålds Avdelningar! Du lär inte få det lätt på Riksmottagningen inför placeringen! Hamnar du på annan anstalt än Salberga! Då får du trycka på överfallslarmet som sitter lite här och var ! En blå dosa med en röd knapp!

Ha det så fett med muren som utsikt de närmsta 15 åren iaf !

Du ser det är inte värt att ta en kvinnas liv för vriden heder/svartsjuka/tvångstankar!

Ska bli kul o se din högmod bytas ut mot en känsla av totalt övergivenhet och ensamhet och hopplöshet som inte går att förstå innebörden av förrän du sitter där med domen i handen

Hoppas du inser och njuter av dina sista veckor i frihet! Eller är du så högmodig att du till och med stannar kvar i landet och fortfarande är kvar?...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in