2021-02-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har redan länkat.

.... och jag undrar fortfarande utifrån ordval som mer skulle motsvara tal i tredje person, ord som "han", "hans" (superskicklig etc).
Versus de meningar som inleds i intervjuform och ordval "jag", typ:

"– Jag är fascinerad av tekniken och möjligheten att skapa spännande och tekniska bilder. När tekniken blev digital öppnades ännu fler möjligheter."

Men skit det samma. Han kan få vara mer skrytig. Hahaha! 😂

Ja han får vara lite som han är. Han är störtskön på många sndra sätt.
Min poäng i slutändan är ändå att han ingått i ett team som underpresterat. Det har resulterat i felaktigheter och tillkortakommanden i utredningen och inte minst i tingsrättsförhör.
Det är minst 46 timmar inspelade förhör som hovrätten ska lyssna igenom.
IT-forensiken är dryga 40+50 minuter varav en stor del ägnas åt Google Drive ingen har särskilt bra koll på eller typ högläsning ur användarmanualen/FAQ för Google Maps och Telegram om man ska raljera lite.
Operative analytikern förhörs ovanpå det ang master men har dålig teknisk koll varav resulterat i att Telia-killen själv nu får vittna istället. Kunskapsbristen avslöjades av den vakne försvararen CO i de sista frågorna.

Men den skadan är redan skedd och det är åklagaren som har huvudansvaret. Inte dansläraren eller nån annan.
De har enligt min mening gjort ytterligare en dundertabbe men det kan jag inte vifta med i tråden här.
Citera
2021-02-20, 17:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Min poäng i slutändan är ändå att han ingått i ett team som underpresterat. Det har resulterat i felaktigheter och tillkortakommanden i utredningen och inte minst i tingsrättsförhör.
IT-forensiken är dryga 40+50 minuter varav en stor del ägnas åt Google Drive ingen har särskilt bra koll på eller typ högläsning ur användarmanualen/FAQ för Google Maps och Telegram om man ska raljera lite.
Operative analytikern förhörs ovanpå det ang master men har dålig teknisk koll varav resulterat i att Telia-killen själv nu får vittna istället. Kunskapsbristen avslöjades av den vakne försvararen CO i de sista frågorna.

Men den skadan är redan skedd och det är åklagaren som har huvudansvaret. Inte dansläraren eller nån annan.
De har enligt min mening gjort ytterligare en dundertabbe men det kan jag inte vifta med i tråden här.
Ja, ja. What ever.
Han har underpresterat och skröt (not..).

Nu får vi hoppas att dina insatser höjer ribban.

Oavsett ödmjuk eller inte.

Huvudsaken är att SD och ev assistent åker in.

Det är aldrig försent heller.
Vare sig de granskar fallet annorlunda eller om ny bevisning tillkommer.
Citera
2021-02-20, 17:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag ser också SDs försök att nästa sig in.
Bland alla likes och hjärtan.

Han verkar ha fascinerats på samma sätt av de som hyrde ut hästar.
Han är snabb fö att göra vänförfrågningar.

"Stefan frågade vad L och M jobbade med och fick klart för sig att de båda jobbar som poliser. L uppfattade det som att han frågade utav artighetsskäl. Stefan nämnde inte att han kände någon annan som jobbar som polis.

Barnen kom sedan vid några ytterligare tillfällen men då själva. L hade kontakt med Stefan via Messenger angående barnens ridning, träning och betalning. Det var Stefans ide att de skulle ha kontakt via Messenger.
(..)
Under tiden det var aktuellt hade Stefan och L kontakt via Messenger vid ett par tillfällen och Stefan frågade hur det gick för tjejerna. L fick uppfattningen att han flirtade lite och ville ha mer kontakt gällande annat än bara angående tjejernas ridning.
Det var smileys och försök att styra över konversationen till annat än saker runt ridningen som fick L att känna så. Hon svarade kort och endast gällande tjejernas ridning och ville inte ha någon annan kontakt.

L fick under denna tid även en vänförfrågan av Stefan på Facebook som hon accepterade.
Hon uppmärksammade att PW dök upp i vänflödet genom Stefan. L är inte vän med P men vet att han jobbar inom polisen."

Och här har du henne igen. Detta ser jag som ett typiskt sätt att föröka påverka människor, utan att uttalat säga saker.

A145/303

"L*inda S*pjut
Uppgiften avser
Polismans iakttagelser.
Uppgift
Datum Tid
2018-05-16 15:38
Mottaget datum Tid
Under eftermiddagen den 15/5-18 cirka kl 15 :30 gick jag ut från polisstationen och över
parkeringen. När jag kommer i höjd med cykelställen möter jag en man som säger "Hej
L*inda", först då ser jag att mannen är Stefan Davidsson, jag är bekant med honom genom
ridsporten. Jag stannar till och hälsar, varpå Stefan frågar mig hur det är med mig och i och
med det frågar jag honom samma fråga. Stefan svarar då att det inte är bra alls och undrar om
jag inte hört om den försvunna kvinnan? Jag svarar honom att det hade jag ingen vetskap om,
Stefan fortsätter att berätta att det är hans granne och det är så hemskt och kvinnan definitivt
inte försvunnit frivilligt utan det har hänt något. Han säger att kvinnan aldrig skulle försvinna
frivilligt, och att hon ärju dessutom pastor. Jag frågar då om hur kvinnan mådde psykiskt om
det kunde vara så att hon kanske mådde dåligt, Stefan svarar mig då "nej nej, hon var starkare
än någonsin nu".
Min kollega ropar på mig och säger att vi måste åka, Stefan säger då "jaja både du och jag har
bråttom så hej då". Jag säger då till honom att hoppas det löser sig och att kvinnan kommer
hem igen, då säger Stefan till mig "nej det kommer inte lösa sig", jag säger då till honom "jodå
det kan det visst göra", varpå han svarare något i stil med" nej jag tror inte det faktiskt".
Jag upplever det som att Stefan aktivt ville tala om detta då han själv styrde in samtalet om den
försvunna kvinnan. Jag får uppfattningen av att Stefan är stressad och orolig, men inte att han
är ledsen över kvinnans försvinnande.
När jag mötte Stefan visste jag inte om att det fanns en anmälan om en försvunnen kvinna eller
någon utredning kring det.
// Pa L.S*pjuth
"

I någon annan situation minns jag SDs försök till att på ett slugt sätt insinuera om att han känner fler poliser, även PW, genom att fråga vem som kommer att tömma hans mobil. Han säger därefter ungefär: Hoppas det blir PW. Han är den skickligaste på sånt.

Underförstått att han, SD inte har något att dölja i sin mobil, och underförstått att han inte kan vara skyldig. Han är ju kompis med poliser.

Man får en så dålig feeling runt den här mannen.
Citera
2021-02-20, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

På ett sätt är jag så glad/lycklig över allt du funnit.

Samtidigt finns det en sorg över så mycket i det här fallet.

Slutligen oroar jag mig över att dels kommer det inte att hända något innan rättegången, tiden är så knapp. Mycket prestige kan kännas som ett hot över allt.

Den nästan största oron är över att SD nu blir stressad, pressad, tappar kontrollen. Och gör något dumt.

Det är lite som att trycka på en knapp och man vet inte riktigt vad som händer...
Citera
2021-02-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ja, ja. What ever.
Han har underpresterat och skröt (not..).

Nu får vi hoppas att dina insatser höjer ribban.

Oavsett ödmjuk eller inte.

Huvudsaken är att SD och ev assistent åker in.

Det är aldrig försent heller.
Vare sig de granskar fallet annorlunda eller om ny bevisning tillkommer.

Vi tar med oss ett bevingat ord från TM:s egna hemsida när vi går vidare här:

”Jag kan inte ändra vindens riktning,
men jag kan justera mina segel så att jag alltid når min destination.”

Hemsidan har One som leverantör förresten. Sen april 2018. Så han skulle haft bra förutsättningar att ”målmedvetet” koordinera efterforskingarna där vad gäller 05:23 osv.
Senast redigerad av Avel 2021-02-20 kl. 17:42.
Citera
2021-02-20, 18:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och här har du henne igen. Detta ser jag som ett typiskt sätt att föröka påverka människor, utan att uttalat säga saker.

A145/303

"L*inda S*pjut
Uppgiften avser
Polismans iakttagelser.
Uppgift
Datum Tid
2018-05-16 15:38
Mottaget datum Tid
Under eftermiddagen den 15/5-18 cirka kl 15 :30 gick jag ut från polisstationen och över
parkeringen. När jag kommer i höjd med cykelställen möter jag en man som säger "Hej
L*inda", först då ser jag att mannen är Stefan Davidsson, jag är bekant med honom genom
ridsporten. Jag stannar till och hälsar, varpå Stefan frågar mig hur det är med mig och i och
med det frågar jag honom samma fråga. Stefan svarar då att det inte är bra alls och undrar om
jag inte hört om den försvunna kvinnan? Jag svarar honom att det hade jag ingen vetskap om,
Stefan fortsätter att berätta att det är hans granne och det är så hemskt och kvinnan definitivt
inte försvunnit frivilligt utan det har hänt något. Han säger att kvinnan aldrig skulle försvinna
frivilligt, och att hon ärju dessutom pastor. Jag frågar då om hur kvinnan mådde psykiskt om
det kunde vara så att hon kanske mådde dåligt, Stefan svarar mig då "nej nej, hon var starkare
än någonsin nu".
Min kollega ropar på mig och säger att vi måste åka, Stefan säger då "jaja både du och jag har
bråttom så hej då". Jag säger då till honom att hoppas det löser sig och att kvinnan kommer
hem igen, då säger Stefan till mig "nej det kommer inte lösa sig", jag säger då till honom "jodå
det kan det visst göra", varpå han svarare något i stil med" nej jag tror inte det faktiskt".
Jag upplever det som att Stefan aktivt ville tala om detta då han själv styrde in samtalet om den
försvunna kvinnan. Jag får uppfattningen av att Stefan är stressad och orolig, men inte att han
är ledsen över kvinnans försvinnande.
När jag mötte Stefan visste jag inte om att det fanns en anmälan om en försvunnen kvinna eller
någon utredning kring det.
// Pa L.S*pjuth
"

I någon annan situation minns jag SDs försök till att på ett slugt sätt insinuera om att han känner fler poliser, även PW, genom att fråga vem som kommer att tömma hans mobil. Han säger därefter ungefär: Hoppas det blir PW. Han är den skickligaste på sånt.

Underförstått att han, SD inte har något att dölja i sin mobil, och underförstått att han inte kan vara skyldig. Han är ju kompis med poliser.

Man får en så dålig feeling runt den här mannen.
Betvivlar att ens inledande, sociala tjatter normalt, utan snarare fejk (är ni poliser?)

Han kartlägger allt och alla. Han är en wannabe som tycker det är spännande att gripa in om det så är piloter som dör eller leka nattens väktare.

PW säger om att det tolkas som trofé att ta en selfie ihop med en snut.
Det ville LW ha som foto säger han. Han ställde upp för hennes skull. 💕

Han säger att SD hintade om att LW var "Singel och tillgänglig".
Skilda PW kände dock ingen attraktion ang "porrpastorn".

Om SD lite macho delade med sig eller testade lojalitet från båda ska vara osagt.
Det skadar inte att upprepa hur totalt gränslös han är:

"Skrik som en gris är en festlig fras i en festlig film. Och så gjorde denna svinfula gömma onekligen."
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?code=GLcx02vy

Det är således festligt med våldtäktscen under pistolhot och SD lägger en bild vid texten för FTF.
https://cdn.mcstatic.com/contents/videos_screenshots/10481000/10481816/preview.jpg

Den sista färden; Deliverance och ”Squeal like a pig”.

Han har noll koll på vad som är lämpligt att säga eller göra.
Den här dårfinken uppfattas så social, utåtriktad och trevlig. I nästa stund är det som freak show.
Han går och mäter ut linjer på gräsmattan var barn ska gå och är som en gestapo.

Pillar grannen i håret, försöker krama poliser.
Åker rullskridskor på natten med mobilen lysande i högsta hugg.
Lyser in i folks hus med ficklampa och leker väktare. Det är juldekorationer på 4 meter och han vill vara hjälte om nu piloterna kunde vara vänliga att dö så han fick ta ner planet.

Det måste väl sippra igenom eller har folk så stort behov av uppmärksamhet, beundran och social torka att hans skrävlande missas totalt?

En del ser direkt hans egenheter och uppmärksamhetsbehov - men många inte alls.

Åhh, vilken bra karl. Åhh, så duktig.
Tack för att du finns. Fixaren!
Vad vore tillvaron utan dig. 😍

... Jag är inte förvånad att folk grundluras.
Senast redigerad av develi 2021-02-20 kl. 19:16.
Citera
2021-02-20, 19:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi tar med oss ett bevingat ord från TM:s egna hemsida när vi går vidare här:

”Jag kan inte ändra vindens riktning,
men jag kan justera mina segel så att jag alltid når min destination.”

Hemsidan har One som leverantör förresten. Sen april 2018. Så han skulle haft bra förutsättningar att ”målmedvetet” koordinera efterforskingarna där vad gäller 05:23 osv.
Finns ingen hybris i det uttalandet.
Lär ju bli svårt att påverka vinden...

Det är inte skilled sailor som är sensmoralen:
"A smooth sea never made a skilled sailor."

Vet inte vad det leder till tjata om TM versus dina insatser och mer ödmjuka framtoning.

Huvudsaken är väl att mördaren åker fast och om det är mygel i utredningen hoppas jag likaväl de gör uppsägningar på löpande band.
Citera
2021-02-20, 19:45
Medlem
Citat:
Finns ingen hybris i det uttalandet.
Lär ju bli svårt att påverka vinden...

Det är inte skilled sailor som är sensmoralen:
"A smooth sea never made a skilled sailor."

Vet inte vad det leder till tjata om TM versus dina insatser och mer ödmjuka framtoning.

Huvudsaken är väl att mördaren åker fast och om det är mygel i utredningen hoppas jag likaväl de gör uppsägningar på löpande band.

Håller med. Det är lite orättvist att fortsätta jämföra han med mig.
Citera
2021-02-20, 20:43
Medlem
Citat:
Betvivlar att ens inledande, sociala tjatter normalt, utan snarare fejk (är ni poliser?)

Han kartlägger allt och alla. Han är en wannabe som tycker det är spännande att gripa in om det så är piloter som dör eller leka nattens väktare.

PW säger om att det tolkas som trofé att ta en selfie ihop med en snut.
Det ville LW ha som foto säger han. Han ställde upp för hennes skull. 💕

Han säger att SD hintade om att LW var "Singel och tillgänglig".
Skilda PW kände dock ingen attraktion ang "porrpastorn".

Om SD lite macho delade med sig eller testade lojalitet från båda ska vara osagt.
Det skadar inte att upprepa hur totalt gränslös han är:

"Skrik som en gris är en festlig fras i en festlig film. Och så gjorde denna svinfula gömma onekligen."
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?code=GLcx02vy

Det är således festligt med våldtäktscen under pistolhot och SD lägger en bild vid texten för FTF.
https://cdn.mcstatic.com/contents/videos_screenshots/10481000/10481816/preview.jpg

Den sista färden; Deliverance och ”Squeal like a pig”.

Han har noll koll på vad som är lämpligt att säga eller göra.
Den här dårfinken uppfattas så social, utåtriktad och trevlig. I nästa stund är det som freak show.
Han går och mäter ut linjer på gräsmattan var barn ska gå och är som en gestapo.

Pillar grannen i håret, försöker krama poliser.
Åker rullskridskor på natten med mobilen lysande i högsta hugg.
Lyser in i folks hus med ficklampa och leker väktare. Det är juldekorationer på 4 meter och han vill vara hjälte om nu piloterna kunde vara vänliga att dö så han fick ta ner planet.

Det måste väl sippra igenom eller har folk så stort behov av uppmärksamhet, beundran och social torka att hans skrävlande missas totalt?

En del ser direkt hans egenheter och uppmärksamhetsbehov - men många inte alls.

Åhh, vilken bra karl. Åhh, så duktig.
Tack för att du finns. Fixaren!
Vad vore tillvaron utan dig. 😍

... Jag är inte förvånad att folk grundluras.

Tror många förvirras av hans lågmälda röst som inte korresponderar med vad han säger, egentligen. I enbart text blir det så tydligt uppenbart. Ger han barnen order, hotar, kräver mm i samma tonhöjd? Eller används den enbart utanför hemmet i manipulerande syfte?
Senast redigerad av Remark 2021-02-20 kl. 20:46.
Citera
2021-02-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror många förvirras av hans lågmälda röst som inte korresponderar med vad han säger, egentligen. I enbart text blir det så tydligt uppenbart. Ger han barnen order, hotar, kräver mm i samma tonhöjd? Eller används den enbart utanför hemmet i manipulerande syfte?
Dotter T var rädd för honom. Så speciellt lågmäld var han nog inte. Och man är sällan lågmäld när man kör knytnäven in i en vägg, för att skrämma dotter T, så man bryter lillfingret. Nej, den jäveln är psykopat, och psykopater är kända för att skrämma. Han är vidrig som pappa. Den lågmälde SD var han nog bara utåt.
Senast redigerad av Picasso2 2021-02-20 kl. 21:12.
Citera
2021-02-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dotter T var rädd för honom. Så speciellt lågmäld var han nog inte. Och man är sällan lågmäld när man kör knytnäven in i en vägg, för att skrämma dotter T, så man bryter lillfingret. Nej, den jäveln är psykopat, och psykopater är kända för att skrämma. Han är vidrig som pappa.
Ja, det är flera gånger som han visar sin rätta sida, bara genom fup:en.
Det var ett av barnen som ville ta bussen, men fick inte, utan skulle cykla.
Det är väl så han själv fostrats. Det är bara att bita ihop och göra.
Mamman var hårdhänt med iallafall lillebror, pappan var mesigare, vågade inte säga ifrån.
Mycket dysfunktionell familj.
Gör man inte som SD vill, då kommer det att märkas. Kanske genom att han slår näven i väggen, så att en resa kanske blir inställd, så att du som barn ska få skulden för att pappa skadat sig och att resan är inställd, eftersom du inte lydde blint.
Äldsta dottern har vågat sätta emot, men jag tror att det är rent av farligt för barnen att vara under SDs tak, det närmar sig hovrättsförhandlingar, pressen ökar.
SDs RT och krav om att lyda blint, vad är det för någonting egentligen? Är det någon som har erfarenhet av en sån behandling?
Citera
2021-02-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dotter T var rädd för honom. Så speciellt lågmäld var han nog inte. Och man är sällan lågmäld när man kör knytnäven in i en vägg, för att skrämma dotter T, så man bryter lillfingret. Nej, den jäveln är psykopat, och psykopater är kända för att skrämma. Han är vidrig som pappa.

ALLT var säkert Ts fel. Själv är han felfri. Det är märkligt att HD i tysthet tycks släta över allt SD gör. Även när hon har eget boende. Hon har tryggt arbete, stöttande föräldrar, en ekonomisk fordran på SD och dessutom en älskare .... och så en exmake som beter sig vidrigt mot de gemensamma barnen - men låter det beteendet bara passera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in