Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Gammelmormor räddar inte några barn genom att offra ett antal månader av sitt liv.
Den enda lösningen på problemet med svältande barn i fattiga länder, är att dessa länders invånare blir bättre föräldrar.
Corona-epidemin är bara en utlösande faktor för ett problem som ändå hade uppstått. Problemländernas invånare ägnar sig åt vårdslöst föräldraskap, och det kan inte sluta med annat än katastrof. Katastrofen kommer att bli ännu större ifall problemländernas invånare inte tyglar sin enorma fruktsamhet.
Dom fattiga länderna har skapat sin fattigdom helt själva. Men istället för att åtgärda orsaken till den ständiga fattigdomen, så är det bekvämare att skylla på västerlänningar som vill skydda sig mot Covid-19. Gammelmormor på ett svenskt ålderdomshem får skulden för misären i fattiga länder. Samtidigt fortsätter problemländernas invånare att avla ännu fler fattiga barn i otrolig hastighet.
Nu gjorde du en fuling, genom att tillskriva mig en åsikt. Jag vill inte att någon dör i någon sjukdom. Men många sjukdomar är svåra att undvika. Anledningen till att jag retar mig på Covid-19, är att viruset välkomnades med öppna armar.
Nej, det handlar inte om att bli bättre föräldrar i ett fattigt land.
Covid-19 har gjort dem ännu fattigare och man har förlorat 20 års läskunnighet på bara 1 år. Där MILJONER barn nu inte lär sig läsa. En förutsättning för att komma nån vart. Oavsett föräldrar.
Detta gör vi genom att stänga skolor och genom att stänga gränser så till den grad att fattigdom breder ut sig ÄNNU mer samt att all vaccination av barnsjukdomar upphört.
Vi väljer att rädda gammelmormor några månader framför en hel generation barn. Felprioriterat enligt mig.
Även barnen i Sverige har fått ta den här smällen med usel distansutbildning och lägre kunskapsnivå. Något du i många fall bär med dig resten av livet.
Allt för gammelmormors 3 månader extra i livet...
Vansinne såklart.