2021-04-05, 22:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
"You can't hide". Ja. Du har rätt. Det visade sig att det inte gick att gömma undan riskgrupperna, samtidigt som en epidemi tillåts härja i övriga befolkningen. Viruset hittade in till ålderdomshemmen.

Den metod som har fungerat, är att stänga ute viruset helt, tills man har vaccinerat befolkningen. Den metoden skyddar hela befolkningen, inklusive riskgrupperna.

Vi får hoppas att vaccineringen håller farten uppe. Vi behöver komma bort från både restriktioner och sjukfall.
Skulle se lite mer.
Vill komma bort från sjukdom, intensivvård och avlidna av covid.
Annars är vi helt överens.

Hoppas alla kan hålla sig i skinnet till vaccinationerna löser problemet åt oss.
Citera
2021-04-05, 22:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Hur de gör approchen mot nästa grupp 70- 75 år ska bli intressant att se.

Det enda som är säkert är att det kommer att botchas upp, så att vaccineringen blir flera veckor försenad...
Citera
2021-04-05, 22:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är väl klart det gör om en fullständig öppning den 29:e juni är inplanerad. Tolfte april börjar vissa lättnader på restriktionerna genomföras gällande den ekonomiska sektorn. Så Johnson får sin pint och en välbehövelig frisering. Gödselspridaren Ulf-Utredare påstod felaktigt att lättnaderna redan börjat genomföras, vilket inte förvånansvärt var felaktigt. Förutom att vissa begränsningar i rörelse- och mötesfriheten har lättats på.

Men de får i alla fall lite tid att utvärdera redan uppnådd effekt och kan agera därefter vid behov.

Tänker att dom kan ge det till äldre, eller har dom bara yngre kvar?
Citera
2021-04-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kineserna skulle tagit flyget till Kastrup eller Frankfurt och kommit från helt annat håll, DE som vill hit tar sig hit de stoppas inte av en enkel flyglinje.

Vilka restriktioner skull du infört, vilka skull du tagit bort?

Alla länder skulle ha blockat kineser från inresa annars kan ett land som Sverige inte göra så mycket. Vi kan bara hoppas att dom andra följer efter men WHO bidrog till att sprida viruset genom sina rekommendationer att hålla gränserna öppna.
Hade man stängt gränserna hade viruset inte fått fäste inom EU och inte Ryssland som fick in viruset via EU.
En obligatorisk karantän hade ytterligare bromsat viruset och då hade Sverige haft samma låga dödstal som våra nordiska grannländer.
Senast redigerad av Svartheden 2021-04-05 kl. 22:54.
Citera
2021-04-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Över 1 år gått och ingen i släkten har dött i Corona eller nån man känner= fake. Finns inget virus

Världen är större än dig och din släkt.

2 grannar har gått bort med Covid. De var visserligen äldre men till synes rätt krya i övrigt. De levde tillsammans.

Ingen I min nära omgivning har annars dött men en släkting i 60-årsåldern låg i respirator. Klarade sig.

Jag har flera bekanta som behövt sjukhusvård med syrgas. Alla i 35-55 årsåldern. Alla till synes friska I övrigt.

Jag själv är I riskgrupp och har hållit mig på min sida så att säga, annars hade jag säkert varit en i statistiken döda eller svårt sjuka om jag smittats.

Att kalla det fake för att du själv inte "upplevt" det är en rätt konstig inställning. Då är det en herrans massa saker som är fake.

Jag känner ingen som har dött i aids så det måste vara fake? Eller någon som varit i rymden så det är nog fake. Video och sånt går att manipulera liksom.

Trevlig kväll!
Citera
2021-04-05, 23:02
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/bada-emmas-foraldrar-dog-med-covid-19-/

Undrar vad som ligger bakom när en infödd svensk familj drabbas så här hårt? Båda föräldrarna, i 70-årsåldern, dog i covid, och dottern, nu 39 år, som säger sig ha varit mycket sportig och aktiv, med långtidscovid och helt förstörd..? Föräldrarna verkar ju också ha varit "normala" människor, inga fettberg eller alkoholister.

Det ÄR något mystiskt ändå med den här sjukdomen... att den slår så oförutsägbart.
Citera
2021-04-05, 23:23
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag är helt övertygad om att gammelmormor som ligger på dödsbädden på särbo gladeligen offrar ett par månader av sitt liv för världens barn.

Ja, i princip alla skulle ha gjort det.

Gammelmormor räddar inte några barn genom att offra ett antal månader av sitt liv.

Den enda lösningen på problemet med svältande barn i fattiga länder, är att dessa länders invånare blir bättre föräldrar.

Corona-epidemin är bara en utlösande faktor för ett problem som ändå hade uppstått. Problemländernas invånare ägnar sig åt vårdslöst föräldraskap, och det kan inte sluta med annat än katastrof. Katastrofen kommer att bli ännu större ifall problemländernas invånare inte tyglar sin enorma fruktsamhet.

Dom fattiga länderna har skapat sin fattigdom helt själva. Men istället för att åtgärda orsaken till den ständiga fattigdomen, så är det bekvämare att skylla på västerlänningar som vill skydda sig mot Covid-19. Gammelmormor på ett svenskt ålderdomshem får skulden för misären i fattiga länder. Samtidigt fortsätter problemländernas invånare att avla ännu fler fattiga barn i otrolig hastighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nu sitter det godhetsknarkare som du här och anser att man kan offra vad fan som helst bara gammelmormor inte dör i Covid några månader för tidigt än vad som skulle ske annars.

Hade det varit nån annan sjukdom så hade du inte brytt dig såklart. Ingen bryr sig om nått annat. Men är det Covid, då jävlar...

Nu gjorde du en fuling, genom att tillskriva mig en åsikt. Jag vill inte att någon dör i någon sjukdom. Men många sjukdomar är svåra att undvika. Anledningen till att jag retar mig på Covid-19, är att viruset välkomnades med öppna armar.
Citera
2021-04-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/bada-emmas-foraldrar-dog-med-covid-19-/

Undrar vad som ligger bakom när en infödd svensk familj drabbas så här hårt? Båda föräldrarna, i 70-årsåldern, dog i covid, och dottern, nu 39 år, som säger sig ha varit mycket sportig och aktiv, med långtidscovid och helt förstörd..? Föräldrarna verkar ju också ha varit "normala" människor, inga fettberg eller alkoholister.

Det ÄR något mystiskt ändå med den här sjukdomen... att den slår så oförutsägbart.

Statistiskt sett är det väl ingen jättehöjdare. Pappan hade ju haft en stroke innan, högt blodtryck och diabetes.

Dessutom oklart om han verkligen dog av Covid 19 då han haft stroke innan och.
Citera
2021-04-05, 23:37
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, det gjorde "ni" inte. Du kan väl åtminstone kolla innan du drar siffror ur röven? Antalet tester fördubblades inte mellan vecka 22 och 25 de ökade med 69.58% (långt ifrån en fördubbling).

Nej, du drar siffror ur röven igen. Antalet tester ökade med 48.47% mellan vecka 17 och 22 (de var inte "ungefär samma").

Du verkar ha VERKLIGT svårt för det här med fakta och tillgänglig statistik, det fär man säga...

Som sagt jag lyssnar inte längre på dig då du bevisat för alla att du är fullkomligt dum i huvudet. Faktum är att av alla idioter här inne så är du den största.
Du blir överbevisad gång på gång och alla ser detta...utom du

Du försöker försvara att du bidragit till en massdöd i UK utan dess like i hela Europa, kan det vara dåligt sammvete för att du jobbar och bidrar till alla döda?

Läste nyss att ni har haft ihjäl mest personer under 65 i hela Europa, BRA JOBBAT! Nej vänta ni slog visst Bulgarien.
https://www.google.com/amp/s/www.standard.co.uk/news/uk/excess-deaths-uk-highest-europe-ons-b925133.html%3famp

Skulle vara intressant att se en uträkning på hur många levnadsår ni byråkrater har utraderat i UK.

Ps. Bravo takadindong över 70 inlägg idag som absolut ingen är intresserade av, skaffa dig ett liv!
Citera
2021-04-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men här är lite grafik .. https://twitter.com/bengthojer/status/1373867003606396929?s=21

Vad är skalan i grafiken? Artikeln i DN är låst och och jag förstår inte siffrorna. Tack!
Citera
2021-04-06, 00:09
Medlem
Vasterass avatar
En annan världsplåga som huserat länge är malaria, Vi lyckades att utrota det i stora delar av världen men även den kan komma att spridas. Det tycks inte vara så lyckat med resor mellan kontinenter, det är definitivt en grund för smittor att spridas.
Citera
2021-04-06, 00:17
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Genetik ser jag som nyckelordet här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in