Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Jag är helt övertygad om att gammelmormor som ligger på dödsbädden på särbo gladeligen offrar ett par månader av sitt liv för världens barn.
Ja, i princip alla skulle ha gjort det.
Gammelmormor räddar inte några barn genom att offra ett antal månader av sitt liv.
Den enda lösningen på problemet med svältande barn i fattiga länder, är att dessa länders invånare blir bättre föräldrar.
Corona-epidemin är bara en utlösande faktor för ett problem som ändå hade uppstått. Problemländernas invånare ägnar sig åt vårdslöst föräldraskap, och det kan inte sluta med annat än katastrof. Katastrofen kommer att bli ännu större ifall problemländernas invånare inte tyglar sin enorma fruktsamhet.
Dom fattiga länderna har skapat sin fattigdom helt själva. Men istället för att åtgärda orsaken till den ständiga fattigdomen, så är det bekvämare att skylla på västerlänningar som vill skydda sig mot Covid-19. Gammelmormor på ett svenskt ålderdomshem får skulden för misären i fattiga länder. Samtidigt fortsätter problemländernas invånare att avla ännu fler fattiga barn i otrolig hastighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Nu sitter det godhetsknarkare som du här och anser att man kan offra vad fan som helst bara gammelmormor inte dör i Covid några månader för tidigt än vad som skulle ske annars.
Hade det varit nån annan sjukdom så hade du inte brytt dig såklart. Ingen bryr sig om nått annat. Men är det Covid, då jävlar...

Nu gjorde du en fuling, genom att tillskriva mig en åsikt. Jag vill inte att någon dör i någon sjukdom. Men många sjukdomar är svåra att undvika. Anledningen till att jag retar mig på Covid-19, är att viruset välkomnades med öppna armar.