2021-04-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Fel på tidpunkten då eller vad?

Är det verkligen fortfarande en pandemi? Dvs, ökar smittan fortfarande i 80 länder elker mer?

Vilket är antalet länder där smittan ökar nu?

Eller minskar smittan snarare i en massa länder?

https://www.worldometers.info/coronavirus/

I och för sig är inte minskande smitta i vissa länder (och län) något slags bevis som motsäger att det är en pandemi, men hur som helst. Vi är inne i tredje vågen om du inte märkt det.
Citera
2021-04-05, 20:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jodå, jag har läst rapporten från ONS och länkat den tidigare. 370 för England, 394 för England och Wales. Extremt lågt historiskt sett.
Nej, du har inte länkat till någon rapport för influensa. Du ljuger igen.

Undrar om du någonsin gjort annat än ljugit i den här tråden?

Om du vill bevisa att jag har fel får du gärna referera till den post där du länkar till siffrorna för influensa i UK.

I vanlig ordning slutar det väl med att JAG länkar till siffrorna (ja, jag sitter på de OCKSÅ)....
Citera
2021-04-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, du har inte länkat till någon rapport för influensa. Du ljuger igen.

Undrar om du någonsin gjort annat än ljugit i den här tråden?

Om du vill bevisa att jag har fel får du gärna referera till den post där du länkar till siffrorna för influensa i UK.

I vanlig ordning slutar det väl med att JAG länkar till siffrorna (ja, jag sitter på de OCKSÅ)....

Jodå, denna rapport. Lägg ner nu.

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsduetocoronaviruscovid19comparedwithdeathsfro minfluenzaandpneumoniaenglandandwales/deathsoccurringbetween1januaryand31august2020
Citera
2021-04-05, 20:41
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Men..vänta nu...du påstod ju att vuxna inte får vattkoppor...?

Haha, vilken sjukt dålig förlorare du är. Du KAN helt enkelt inte erkänna när du har fel. Du är den värsta sortens psykopat.

https://www.google.com/search?q=adults+chickenpox&tbm=isch&ved=2ahUKEwi67 quj3ufvAhWSxuAKHekMC_YQ2-cCegQIABAA&oq=adults+chickenpox&gs_lcp=CgNpbWcQAzI GCAAQBxAeMgYIABAHEB4yCAgAEAcQBRAeMgYIABAIEB4yBggAE AgQHjIGCAAQCBAeMgYIABAIEB4yBggAE AgQHjIGCAAQCBAeMgYIABAIEB5Qlh1YrCpg8TtoAHAAeACAATa IAWqSAQEymAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=i mg&ei=RVdrYPq3KZKNgwfpmaywDw&bih=1065&biw=1920&rlz =1C5CHFA_enGB823GB823

Nä.

Du förstår inte vad jag skriver eftersom du läser allting bokstavligt.

Har du aldrig tänkt på att det bara är du som är intrasslad i 17 olika diskussioner där alla, enligt dig, är faktaresistenta idioter.
Citera
2021-04-05, 20:44
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Det är data, inte tagna ur luften. Att du använder fel modeller kan jag inte rå för. Ska du använda överdödlighet, använd först de modeller som visar överdödlighet. Influensa var exempelvis betydligt lägre än genomsnitten för 2015-2019.

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulat...nd31august2020

Använd MOMO och en baslinje. 2019 är ett bra år att approximera mot.

https://assets.publishing.service.go...ality__W13.pdf

Sedan kan du räkna på överdödlighet period 1 mot övriga, precis som jag gjort med officiella data från ONS.

vecka 12-24 2019 döda: 128433
vecka 12-24 2020 döda: 189017: diff=+60584
Covid 12-24: 48213

vecka 40-52 2019 döda: 134763
vecka 40-52 2020 döda: 150242: diff= +15479
Covid 40-52: 25415

Vi kan fortsätta med lite siffror för 2021 för att visa på den snedfördelning som råder mot vecka 12-24 2020:

vecka 1-11 2019 döda: 125749
vecka 1-11 2021 döda: 164776: diff=+39027
Covid 1-11 2021 döda: 54730
Ja, du vet det är inte klokt hur "fel" modellerna är när de kommer från officiella källor kontra dina åsikter.
Haha...
Citera
2021-04-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ja, du vet det är inte klokt hur "fel" modellerna är när de kommer från officiella källor kontra dina åsikter.
Haha...

Som sagt. Finns ingen överdödlighet att prata om 2020 utom den som orsakas av covid-19. Influensa, pneumonier, IPD är historiskt låga. I de allra flesta länder inklusive UK. Du har inget att komma med här.
Citera
2021-04-05, 20:52
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Som sagt. Finns ingen överdödlighet att prata om 2020 utom den som orsakas av covid-19. Influensa, pneumonier, IPD är historiskt låga. I de allra flesta länder inklusive UK. Du har inget att komma med här.
Nämen...titta...NU helt plötsligt närmar du dig verkligheten. Det var VÄLDIGT vad svårt det var för dig att komma dit.

Överdödligheten orsakas således av att folk dör i COVID-19. BRA! Då har vi det avklarat även för en faktaresistent liten lögnande råtta som du.

Vill du veta hur många som avlidit i COVID-19 samt hur många som förväntades avlida 2020?

JAG har de siffrorna, men jag tror inte att det hjälper dig i din kamp för att sprida skitprat och anklaga folk för lögn och mörkning. Det slutar väl i vanlig ordning med att JAG får tillhandahålla korrekta siffror. DU har ju inte lyckats producer att endast skit annat än anklaga folk utan att kunna sätta substans bakom orden.
Citera
2021-04-05, 20:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja. Det är ett tecken på låg intelligens att inte inse sambandet mellan stora mängder barn och trångboddhet. Samma sak gäller i Somalia. Dom har inte klurat ut sambandet mellan stora barnfamiljer och skenande befolkningsökning.
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Somalia är väldigt efter ekonomiskt pga krig. Och eftersom landet är så underutvecklat och inte så många barn överlever skaffat somalier fler barn än oss.

Uppenbarligen så har många barn överlevt, eftersom Somalia har haft extremt snabb befolkningsökning.

Somalierna borde inse att, när många av barnen överlever, så fungerar det inte att skaffa så enormt många barn som dom gör. Är det svårt att inse sambandet mellan stora barnfamiljer och överbefolkning? Hur tänker somalierna?

Citat:
Vi hade lika många minst när vi var på samma nivå om man blickar tillbaka historiskt.

Men svenskarna insåg att det inte fungerade att skaffa så många barn. Afrikanerna behöver komma till samma insikt, och det behöver gå fort. Annars kommer vi att få se ännu mycket mer svält och konflikter i Afrika.

Det är en idiotlösning att försöka skicka Afrikas växande överbefolkning till Europa. När Europa försöker att svälja Afrikas växande överbefolkning, så uppmuntrar vi afrikanerna att fortsätta med sitt vårdslösa föräldraskap. Dårskapen behöver få ett slut.

Citat:
Normala svenskar skaffar inte fler barn än dom har utrymme för. Det är en faktor bakom att svenskar har klarat epidemin bättre än utlänningarna.
Citat:
För att vi har helt andra förutsättningar och fler barn som överlever.

Många barn överlever i Afrika. Och när afrikanerna kommer till Europa, så har dom full tillgång till alla möjliga preventivmedel. Trots det, så fortsätter afrikanerna att skaffa enorma barnfamiljer. Sedan klagar dom på svenska samhället att dom är trångbodda. Tacka för att dom är trångbodda, när dom skaffar så många barn.

Corona-epidemin har gett somalierna ytterligare en möjlighet att anklaga svenska samhället.

Ordföranden för Somaliska riksförbundet i Sverige, Habane Hassan, skrev en debattartikel riktad till Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch. Debattartikeln handlade om Corona i förorterna. Habane Hassan uttryckte sitt missnöje med att svenska bostäder inte är anpassade för "familjen annorlunda". "Familjen annorlunda" är en skönskrivning av somaliernas vana att skaffa enorma barnfamiljer.

Habane Hassans artikel visar ett tydligt förakt mot svenskar, som han anser vara privilegierade. Enligt Habane Hassan är dom trångbodda somalierna offer för viruset som kom till Sverige med privilegierade svenskars skidsemester i Alperna.

Citat:
Man ska inte ge somalierna skulden för covid i vart fall. De har tagit den största smällen av alla i princip.

Jo. Att somalierna i Sverige har drabbats hårt av Covid-19, är resultatet av deras helt egna val. Dom har helt själva valt att försätta sig i trångboddhet. Inga svenskar har tvingat somalierna att skaffa många fler barn än dom har utrymme för; varken i Sverige eller Somalia.
Citera
2021-04-05, 21:13
Avslutad
Citat:
Du är minst lika besatt som jag. Men din besatthet handlar om att nitiskt försvara regeringen och Folkhälsomyndigheten.

Vadå? Jag säger ju klart och tydligt att en stor del av skulden ligger på Kina. Jag vill gå längre, och säga att det huvudsakliga skulden ligger på Kina.

En epidemi inleddes i storstaden Wuhan, i kvarteren utanför viruslaboratoriet som sysslar med Corona-virus. Kinesernas version av vad som hände, bygger på att viruset kom från fladdermöss, men fladdermössen bor långt bort från Wuhan. Senare presenterar kineserna en version som bygger på att viruset kom till Kina med fryst mat från utlandet.
Jag är inte ett piss besatt varken regeringen eller folkhälsomyndigheten.

Däremot tycker jag att dina inlägg om att statsepidemiologier i allmänhet och den svenska statsepidemiologen i synnerhet är jordens mest inkompetenta avskum eftersom vi just nu har en pandemi som ger negativa effekter på världen börjar bli bara för vrickade. Helt plötsligt styr statsepidemiologer världsekonomin. Statsepidemiologerna ligger bakom lågkonjunkturen som följer i spåren av pandemin. I Sverige har statsepidemiologen tydligen styrt ekonomin till en katastrof, trots att Sverige snarare dragit ifrån ekonomiskt. Där ekonomin har drabbats hårt är det statsepidemiologens fel. Där ekonomin klarat sig utan större nedgång är det fortfarande statsepidemiologens fel att ekonomin har gått ned.

Du måste verkligen, verkligen, verkligen hata statsepidemiologer. Du är så besatt så det börjar vara riktigt rubbat.
Senast redigerad av Ipsi 2021-04-05 kl. 21:35.
Citera
2021-04-05, 21:20
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Giesecke gjorde dock rätt antagande att övriga Europa skulle komma ikapp Sverige när det såg som värst ut för oss i våras.

Vad har hänt? Jo, 21 länder har nu gått förbi oss i döda/capita i Europa och fler är på väg... Vi sjunker som en sten i den ligan.

Han fick också rätt i att ha öppna skolor. Något som hela Europa försökt följa så gott det bara går.

Men framförallt har han rätt i att de som nu är vaccinerade borde leva som normalt och att det här är en vanlig virussjukdom och inget överjordiskt.

Jag håller med. I början av pandemin tyckte jag att Giesecke var bra gaggig och dryg, men jag har ändrat uppfattning om karln. Visst, han hade fel i en hel del, liksom många andra - men de hade tyvärr ingen kristallkula. Nu när vi vet mer, så tycker jag att han resonerar rätt om det mesta. Vi behöver någon som säger med tydlighet att sluta se Covid-19 som något övernaturligt och magiskt.
Citera
2021-04-05, 21:20
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Samtidigt i verkligheten:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-skilsmassor-har-inte-paverkats-av-pandemin-men-det-finns-brasklappar

Samtidigt finns det över 200 andra länder än Sverige ditt hjon.
Citera
2021-04-05, 21:24
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Så släpptes då bomben idag. Barnafödandet har gått ner ordentligt. Trots att folk jobbat hemifrån och fått extra tid till ”sidoaktiviteter” under arbetstid och även rent allmänt kunnat spendera mer tid med sin partner så har alltså barnfödslarna gått ner 6.4% (!) i Sverige. Övriga länder visar samma tendens.

Är det alltså sant det som vi befarat - att både män och kvinnor kan bli sterila av Covid? Eller är det för tidigt att säga säkert?

Det kan alltså vara så att FHM inte bara tagit död på tiotusentals nu levande svenskar utan även kanske upp till hundra tusen barn som ännu inte fötts. Deras små liv släcktes alltså redan innan det fått börja i så fall.

Edit: kanske 7000 barn inte 100 000.

Folk mår väl inte bra av att sitta instängda och isolerade, och endast träffa sin familj. Färre nya intryck, sociala sammankomster och aktiviteter. Tyder väl snarare på tristess, depression och leda än sterilitet???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in