Citat:
Ursprungligen postat av
Gurkangoessvamp
Varför det? Om det är så pass rent så lär ju doseringen inte vara några problem, det borde väl vara tvärtom att förorenat horse är svårare att dosera då det kan variera i kvalitet m.m.
Om man har tillgång till rent Heroin och t.ex. löser upp det och har det i nässpray där man doserar det med hög noggrannhet så lär det ju inte vara så farligt, det är klart att om man fortfarande missbrukar opiater att man då gärna sprayar lite mer än vad som är nödvändigt, men kan man hålla sig till att endast hålla sig frisk så vore nog det ett väldigt bra alternativ.
Man kan nog vrida och vända på den frågan hur mycket som helst, men jag står fast vid att standard heroin är lättare att dosera än rent smack.
Det du säger funkar nog i teorin, men ser ingen chans att det skulle fungera i verkligheten. Första anledningen är att heroin är så jävla beroendeframkallande, och att det är rent som i det här fallet gör inte saken bättre. Och andra anledningen är att det är någon person som varit beroende av opioider tidigare, varför skulle man annars ge någon heroin för att vara frisk? I mina ögon går det inte hitta någon f.d heroinist som skulle lyckas hålla sig till 1 sprut i näsan varje dag på egen hand. Kanske en kort period men när det gäller heroin så skulle personen falla tillbaka totalt förr eller senare.
Men ja om man bara skulle lyckas hålla sig på det sättet du skriver så köper jag att det är ett bra alternativ.