Jag går på Buprenorfin, runt 8mg per dag. Senaste dos var för ca 22 timmar sedan och då endast 2mg och innan det knappt 8mg för kanske 38-40 timmar sedan. Hur mycket längre bör jag vänta innan jag kör? Just nu känner jag mig mest bara lite febrig och seg osv. De vanliga symptom vid tidig avtändning dvs.
Jag har aldrig använt H innan men många andra opiater och opioider, starkaste lär nog varit 160mg Oxycontin, men det var många år sedan, senaste åren har jag i princip endast gått på Subutex, 2-16mg per dag, men genomsnitt 4-8.
Så, hur länge borde jag vänta? Och ja jag förstår att ju längre jag väntar desto bättre, men kommer Buprenorfinet blockera mycket av effekten om jag väntar till klockan 2 kanske? Har då alltså gått drygt 24 timmar sedan senaste dos vilket var mindre än jag är van vid.
Några rekommendationer? Ska jag prova lite lite grann om ett par timmar kanske och se om avtändningen försvinner? Sedan vänta tills ikväll eller tills avtändningen är tillbaka? Rekommendation på mängd?
Tackar och bugar för informativt svar och moralpredikning undanbedes.
Borde denna fråga ställts i Buprenorfintråden istället kanske? Eller skulle jag ha skapat en ny helt ny tråd kanske?