Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Ja om man planerar ett mord så tar man i första hand inte ettså ”smalt” järn och heller inte nåt som chefen saknar.
I andra hand så könns domkraftskaftet dålig planering också då om chefen saknar det.
Då känns de där gummistövlarna lika tänkbara...
Sen visst han kan ha tagit fel på skaft men då ska han sen ha en förklaring till att det saknas ett av hans egna skaft.
Sen går det ju att rengöra tillhyggen. Men då ska man ha koll på läget. ”Aktivt syre” är att föredra.
Då kommer jag osökt att tänka på hans blå gympaskor.
Han borde ha klivit i blod? Här är resultat med Luminol efter tvätt av skor.
https://www.bildtagg.se/bild/fhfz7zaraymrx3c619cl85cb
Så även vid tvätt av skor riskerar man något om man tvättar och behåller.
”Mysteriet” här är alltså vad som saknas vad gäller plagg och tillhygge?
Eller så saknas det inget alls och det ”aktiva syret” som han hade tillhands stekte både DNA och framförallt hemoglobin/blod.
Men det är isf gambling från hans sida då det gäller att förinta DNA. Vilket han inte fullt ut lyckats med.
”Blod” utan DNA går alltid att snacka bort och saknar bevisvärde.
Om det var planerat och han hade med sig skaftet, då kanske han helt enkelt räknade med att det inte skulle bli skadat? Och att det är anledningen till att det saknas?
Jag tänker på ringen på vänster pekfinger som saknas. Det är just det av de brutna fingrarna som har fått ett slag av något som kan ha den dimensionen som skaftet, men lika gärna kan ha varit smalare. Blev det en röd färgflaga från skaftet som fastnade på ringen?
Ringarna sitter just på grundfalangen.
Många av Lenas ringar är stora och har mycket former. Man kan se på bilder att hon ofta har just en stor och formad ring på långfingret också.
"
2) Mjukdelsblödningarna på det vänstra pek (nr. 90) och ringfingret (nr.
92) med underliggande kompletta tvärgående frakturer på mellersta
falangen, respektive grundfalangen (Rtg-fynd). Att föremålet varit
smalare än det aktuella skaftet är minst lika troligt. "
Samtidigt kan jag tycka att det inte finns någon rimlighet att bara ta en ring från Lenas händer. Hur vet han att det är just bara denna ring som kan ha rivit dig på benet (om det ens var så, eller att han ens märkte det då) eller att det är bara denna ring som har avskrap från ett tillhygge.
Det är inte osannolikt att meningen med städningen och källsorteringen 25 maj, kan ha något med det hela att göra, samtidigt borde han kanske tagit tag i sådana delar tidigare, som att gör sig av med tillhyggen mm.
Vilka var det nu som åkte på källsorteringen? De var flera, och risken är ju att någon plötsligt minns något vad.
Vad gäller aktivt syre, så är jag mycket osäker på om SD vid mordtillfället tänkte på det alls?
Så mycket fläckar som jag tagit hand om genom åren, så var inte detta något jag tänkte på vad gäller blod. SD som verkar ha blod lite här och där, måste veta att det är kallt vatten som gäller.
Därav min första tanke på att han spolat av sig och cykeln utomhus med slangen. Och då säkert skorna också. Där kan han ha tagit hjälp av en diskborste för att rengöra både utsidan och sulan. Sådant brukar han kanske göra dåd och då efter att ha varit ute i markerna? Särskilt om man har barn är det något man brukar göra inför säsongsavsluten.
Vi vet nu iaf att han inte har tvättat med Klorin

.
Det är ju det han påstår i sitt brev.